פיג'י: גן עדן

בשתי מילים: גן עדן, ב-493 מילים: מדינת איים בדרום האוקיינוס השקט המורכבת ממעל 300 איים, כשרק שליש מהם מיושב. האי המרכזי נקרא ויטי לבו ובו נמצאת עיר הבירה סובה, ועיר תיירותית גדולה בה נוחתים מרבית התיירים- נאדי. פיג׳י ידועה בחופיה המרהיבים ומי הים החמימים שלה שמתאימים לגלישה. בנוסף, לפיג׳י יש את שונית האלמוגים השלישית בגודלה בעולם, מה שמתאים מאוד לצלילה ושנורקלים. רוב המלונות והריזורטים ממוקמים בחופי האי המרכזי או באיים הקטנים.

הזמנו 5 לילות בריזורט חמישה כוכבים בשם Fiji Marriott Resort Momi Bay, שנמצא באי המרכזי במרחק של כ-45 דקות נסיעה משדה התעופה בנאדי. מדובר במלון עוצר נשימה ביופיו, חדש לגמרי (מ-2017) שבנוי סביב לגונה עם מי טורקיז שקטים וחמימים. במלון יש 2 בריכות (אחת מהן בריכת אינפיניטי שמשקיפה לים), 3 מסעדות, ספא וחדר כושר. הזמנו לינה ב "Lagoon Bure"– בקתת עץ שממקמת על המים עצמם, כמו במלדיביים. הבקתה הייתה ענקית ומאובזרת בכל דבר שניתן להעלות על הדעת, עם מרפסת פרטית גדולה המאפשרת מנוחה מול הנוף או ירידה לשחייה בלגונה. החבילה שלנו כללה ארוחת בוקר בבופה שהיה מגוון ורחב, והטריות של האוכל הורגשה בכל ביס. מתוך חמשת הימים שלנו בפיג'י, שלושה הקדשנו למלון (בריכה, ים, מסאז׳ וכו') ושניים הקדשנו לטיולים.

טיול בהרים

בחרנו בטיול של חצי יום עם מדריך, שלקח אותנו ברכב פרטי לראות את פנים היבשת (לא רצועת החוף) של פיג׳י. זו מדינה מאוד הררית והנופים לאורך כל הדרך היו מדהימים. לאחר נסיעה של כשעה הגענו לכפר פיג׳יאני מסורתי וביקרנו בגן ילדים, שהיו מקסימים ושרו לנו שירים. לאחר מכן ערכנו סיור בכפר, ראינו איך המקומיים חיים והשתתפנו בטקס פיג׳יאני קצר וארוחת צהריים מסורתית. הסיור היה מעניין ומעשיר ולדעתי הוא בגדר חובה לכל מי שרוצה להבין איך חיים באמת התושבים בפיג׳י.

הטיול אורגן ע״י חברת Nautilus Adventure Tours, ונקרא Half Day Highland Village Tour.

שייט לאיים

במלון שלנו יש דלפק טיולים עם מגוון הצעות לטיולים מאורגנים לאיים השונים, אבל אנחנו חיפשנו שייט פרטי שיוכל להיות מותאם לבקשותינו. שאלנו את המדריך מהטיול הראשון אם הוא יודע איפה ניתן למצוא שייט שכזה, והוא מיד התקשר לחבר עם סירה וסידר לנו שייט פרטי ליום למחרת.

ב- 9:00 בבוקר חיכתה לנו סירה במעגן של המלון והתחלנו לשוט אל עבר קבוצת איים שנקראת Mamanuca Islands. בדרך לשם ביקרנו ב Cloud 9– בר-מסעדה צף שנמצא באמצע האוקיינוס וניתן לאכול בו פיצה, לשתות אלכוהול ולהשתזף במיטות השיזוף הענקיות.

התחנה הראשונה היתה Mana Island, אי מדהים עם ריזורט משפחתי גדול.

התחנה הבאה היתה Castaway Island, האי בו צולם הסרט "להתחיל מחדש" (Cast Away) עם טום הנקס.

התחנה השלישית היתה האי Musket Cove, שבדרך אל החוף שלו עברנו על פני נמל קטן ומהמם.

כל האיים היו עם חול לבן, מי טורקיז צלולים, דקלים ואווירה פיג׳יאנית חמה. בדרך חזרה למלון ראינו מהסירה קבוצה של דולפינים מקפצים בתוך המים, וכך נגמר לו יום מדהים וחווייתי.

פיג'י מאופיינת באווירה של רוגע- לא משנה כמה תיירים יהיו, כולם נכנסים לאווירה של שקט ושלווה, ואין תחושה של צפיפות ועומס. העם הפיג׳יאני עצמו התגלה כחם ומקסים, המילה "בולה" ("שלום" בפיג'יאנית) נאמרה לנו ע"י מקומיים 20 פעמים ביום לפחות, ותמיד לוותה בחיוך רחב. אני ממליצה בחום על יעד זה למי שרוצה להרגיש חופש אמיתי וניתוק מוחלט מהשגרה היומיומית.

לירי חורש רינמן

About לירי חורש רינמן

קוראים לי לירי ואני בת 22 מתל אביב. לטייל זו התשוקה שלי, ולרוב אני עושה את זה עם אמא שלי שהיא גם החברה הכי טובה שלי. מאז שאני בת חצי שנה אנחנו מטיילות ללא הפסקה, וכך יצא שאספתי חוויות ורשמים מ5 יבשות ו38 מדינות ברחבי העולם. התחביב שלי הוא צילום, השתתפתי בקורס צילום ואני מצלמת ב Sony 6000a. אני עורכת את התמונות ב Lightroom ו-Photoshop, ומתחזקת חשבון אינסטגרם מושקע- @_traveliri. כל התמונות בבלוג צולמו ונערכו על ידי. www.traveliri.com