בורמה: מבט מקרוב

מיאנמר, הידועה בעולם בשמה הקודם "בורמה", היא מדינה קסומה ומיוחדת שהתחושה בה היא של מסע אחורה בזמן. היא פתחה את שעריה לתיירים רק בשנים האחרונות, ולכן התרבות המקומית שולטת והשפעות המערב והקדמה כמעט ואינן מורגשות עדיין. להערכתי, בעוד כמה שנים מיאנמר תהפוך ליעד תיירותי מרכזי ומצליח, ואני שמחה שהספקתי לבקר בה בעודה בתולית ואותנטית.

מיאנמר גובלת בהודו, סין, תאילנד, לאוס ובנגלדש. היא מושפעת בתרבותה בעיקר מהודו וסין, אך בעלת ייחודיות וקסם שלא ראיתי באף מקום אחר. תפיסה שרווחת בעולם היא שמסוכן להגיע למיאנמר, אך האזור המסוכן בו יש פרעות נמצא רק בגבול בנגלדש, לשם לא התקרבתי בטיול שלי. כל שאר האזורים בטוחים ונפלאים. לפני נסיעתי הזהירו אותי שהאוכל המקומי לא מותאם לחיך המערבי, ושהמלונות אינם מלונות חמישה כוכבים מפנקים כפי שאני רגילה ממקומות אחרים בעולם. להפתעתי, המלונות היו יוצאים מגדר הרגיל ברמה שלא הייתה מביישת כל מדינה מערבית, והאוכל שהוגש בהם היה איכותי וטעים, ושילב מטבח מקומי עם מטבח מערבי.

את הטיול תכננה הסוכנת המקומית ת'ירי מחברת הנסיעות One Stop Myanmar, ואם אתם בראש של טיול יוקרתי (ולא טיול תרמילאים) אני ממליצה בחום להשתמש בשירותיה- היא תכננה לנו טיול מושלם שעלה על כל הציפיות. היא בחרה לנו מלונות, טיסות פנים, ומדריך פרטי ונהג בכל אחד מהיעדים. ללא עזרתה אין סיכוי שהייתי מסוגלת לתכנן טיול כזה, כי כמו שכבר ציינתי המדינה לא מפותחת וההתמצאות ללא מדריך אינה פשוטה.

ביקרתי ב-4 יעדים מרכזיים, שכל אחד סיפק צד אחר של מיאנמר וביחד יצרו טיול מגוון, מרתק ומרגש. את כל הארוחות אכלתי במסעדות המעולות של המלונות, אחרי ניסיון לא מוצלח במסעדת תיירים "מומלצת" בינגון.

Yangon – שלושה ימים

העיר הגדולה והמפותחת ביותר (הכל יחסי) במיאנמר, שבעבר נחשבה לבירתה.

מלונות

Lotte Hotel Yangon- רשת מלונות פאר קוריאנית. מלון מדהים ביופיו שממוקם על גדות אגם, עם השירות הכי טוב שנתקלתי בו וחדרים חדישים ומפנקים. יש בו בריכה קסומה עם תצפית לאגם, חדר כושר ומגוון שירותים נוספים. אכלנו ארוחת ערב במסעדת La Seine שבמלון, שהציעה את הבופה הכי טעים, מגוון ואיכותי שראיתי.  בבוקר אכלנו ארוחת בוקר באותה מסעדה, שכמובן לא אכזבה.

Sule Shangri-La- מלון מפואר ומקסים במיקום מצוין במרכז העיר, שמאפשר גישה נוחה לאטרקציות ושווקים. הזמנו חדר יפייפה בקומה 21 עם תצפית מדהימה.

אטרקציות בסביבה

Shwedagon Pagoda- פגודה מוזהבת עצומה בגובה של כמעט 100 מטרים, שנחשבת לאחד הסמלים של מיאנמר. אחד המתחמים הכי קסומים שראיתי בחיים. מומלץ להגיע אחה"צ לקראת השקיעה, ולזכות לצפייה בפגודה גם באור יום, גם לאור השקיעה וגם כשהיא מוארת במנורות בחשיכה.

Chauk-htat-gyi Buddha Temple- מקדש קסום עם פסל ענק של בודהה באורך 65 מטרים, השלישי בגודלו במינאמר.

Bagan – שלושה ימים

ללא ספק ה-מקום הכי מיוחד במיאנמר. עיר עתיקה שנותנת תחושה שנחתתם בארץ האגדות- כל כמה מטרים יש מקדש מרהיב אחר, חלקם ישנים וחלקם משופצים, בטקסטורות וצבעים שונים. המקום ידוע בזכות הזריחות המרהיבות שלו בהן ניתן לצפות מכדור פורח, או לחילופין לצפות בכדורים הפורחים מהקרקע על רקע הזריחה והמקדשים.

מלון

Tharabar Gate Hotel- מלון יפיפה עם בקתות עץ, בריכה שווה ושירות מעולה. ממוקם בלב העיר העתיקה ומאפשר הגעה מהירה לכל האטרקציות המרכזיות של באגאן.

אטרקציות בסביבה

בבאגאן היה לנו מדריך מקסים שחשף אותנו להיסטוריה המרתקת של המקום, וגם לקח אותנו לכל המקומות הכי פוטוגניים לתמונות!
סיור מקדשים- בבאגאן אלפי מקדשים, שמאחורי כל אחד מהם מסתתר סיפור היסטורי מרתק. המדריך יקח אתכם למקדשים היפים והמעניינים ביותר. ביקרנו ב-Ananda temple, That Byin Nyu Temple ועוד.

כדור פורח- מדובר בעסק יקר, אבל בעיני זו חוויה שכל אחד צריך לחוות, ובאגאן הוא המקום המושלם לכך. הטיסה מאפשרת לצפות בכל אותם מקדשים, מנזרים ופגודות מלמעלה, והמראה עוצר נשימה. לקחנו כדור פורח של חברת Golden Eagle והיה מאוד מוצלח- חובה להזמין מראש.

ביקור בכפר מסורתי- המדריך לקח אותנו לכפר מסורתי שהמקומיים חיים בו בבתי במבוק. כל בני המשפחה ישנים בחדר אחד ומקיימים צורת חיים שונה ומסקרנת- חוויה תרבותית.

זריחות ושקיעות- בבאגאן צפיתי בשקיעות הכי מדהימות שראיתי בחיים, כשהשמש יורדת על רקע המקדשים. לשמחתי הסוכנת ת'ירי כללה בכל יום בתוכנית פעילות אחרת לצפייה בשקיעה, וכך זכינו לראות 3 שקיעות בלתי נשכחות- אחת מגבעה עם תצפית, אחת מסירה ואחת מגג של מקדש. באחד הימים גם צפינו בזריחה, כשקמנו ב- 4:30 לטיסה בכדור פורח.

Inle Lake- ארבעה ימים

מלון

Inle Princess Resort- מלון עוצר נשימה על גדות אגם אינלה, עם בקתות עץ מרווחות ואווירה קסומה ומיוחדת. לקחנו וילה שמשקיפה לאגם, ובכל ערב צפינו בשקיעה מהמרפסת הפרטית שלנו. היציאה מהמלון לרוב האטרקציות באזור היא בסירות עץ- חוויה בלתי נשכחת.

אטרקציות בסביבה

Shwe Indein Pagoda- קבוצה של פגודות צפופות, צבעוניות ויפות, חלקן ישנות וחלקן מחודשות.

Pindaya Cave- כששמעתי שהולכים לבקר במערה, ציפיתי למערה "רגילה"- טבעית וחשוכה עם נטיפים וזקיפים, אך שום דבר לא הכין אותי למערה המיוחדת הזו: מערה עתיקה שנמצאת על הר גבוה ומכילה כמות בלתי נתפסת של פסלי בודהה, רובם מוזהבים.

Kakku Pagodas- מתחם שמכיל יותר מ-2000 פגודות מדהימות ועתיקות. מחזה מרהיב

Floating Gardens- גנים מפורסמים שצפים על פני האגם, בהם מגדלים עגבניות, פרחים, דלעות ועוד פירות וירקות. מעניין לראות את הגננים שטים בין הגנים בסירות עץ וקוטפים את היבול.

Paduang "long necked" women- שבט של נשים שעונדות טבעות מתכתיות סביב צווארן ולכן נקראות "ארוכות הצוואר".

Floating Market- שוק שממוקם על גדות האגם ומגיעים אליו בסירות. ניתן למצוא בו דוכני מזון, מזכרות ובגדים, ובכל יום הוא מתקיים במיקום אחר.

דייגים מקומיים- כדאי לבקש מהמדריך שייקח אתכם לצפות מקרוב בדייגים המקומיים, שדגים את הדגים בטכניקה ייחודית ומעניינת.

Ngapali Beach – שלושה ימים

מלון

Sandoway Resort- קשה לתאר במילים את הקסם שיש למקום הזה- ריזורט מפואר ומפנק שהזכיר לי חוויות מהוואי והפיליפינים. לקחנו וילה על החוף, שהיתה הוילה הכי יפה שראיתי בחיים- עצומה, מאובזרת ובעיצוב שהייתי מאחלת לכל מלון. במרחק כמה צעדים מהמרפסת שמשקיפה לים יש ירידה לחוף, בו לכל וילה יש שמשיה פרטית. אם תרצו להזמין אוכל לשמשיה שלכם, תצטרכו להניף דגל ירוק ומלצרי החוף ייגשו אליכם מיד. האוכל במסעדה יוצא מגדר הרגיל, והשירות אישי וחם. לא ראינו שום סיבה הגיונית לצאת מגבולות המלון, ובמשך 3 ימים שלמים רק טיילנו בין החוף למסעדה.

כי מה צריך יותר מזה בחופשה?

לירי חורש רינמן

About לירי חורש רינמן

קוראים לי לירי ואני בת 22 מתל אביב. לטייל זו התשוקה שלי, ולרוב אני עושה את זה עם אמא שלי שהיא גם החברה הכי טובה שלי. מאז שאני בת חצי שנה אנחנו מטיילות ללא הפסקה, וכך יצא שאספתי חוויות ורשמים מ5 יבשות ו38 מדינות ברחבי העולם. התחביב שלי הוא צילום, השתתפתי בקורס צילום ואני מצלמת ב Sony 6000a. אני עורכת את התמונות ב Lightroom ו-Photoshop, ומתחזקת חשבון אינסטגרם מושקע- @_traveliri. כל התמונות בבלוג צולמו ונערכו על ידי. www.traveliri.com