חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איפה מטיילים באפריל?

אטרקציות מומלצות ושוות גם למשפחות

איפה מטיילים באפריל?

נאות סמדר

מאת- סיון גולן ריגל

חודש אפריל נחשב לאחת התקופות הכי יפות לטיול בישראל, מזג האוויר נעים, והארץ כולה מתמלאת בפריחה מדהימה. בתקופה הזאת יש גם פחות גשמים, מזג האוויר אביבי ונוח, וזאת הזדמנות מצוינת להנות מטיול או פיקניק בטבע לפני שהטמפרטורות מתחילות לעלות.
אז כדי שלא תפספסו שום דבר תמצאו כאן 5 אטרקציות מעולות לחודש אפריל בישראל.

נכתב בשיתוף Visit2israel.com קהילת המטיילים הגדולה והמעודכנת ביותר בישראל.

שתפו את הכתבה

1. צהוב עולה- צאו להצטלם עם פריחת החמניות

פריחת החמניות. קרדיט- פיקסביי

איפה? ברחבי הארץ.

כמה זה עולה? חינם.

החל מאמצע חודש אפריל מתחילה לה פריחת החמניות. בדרך כלל הפריחה מתחילה מאמצע חודש אפריל בדרום, ומאמצע חודש מאי במרכז ובצפון. ברחבי הארץ תמצאו שדות רחבים שנצבעים למשך כחודש בצהוב בוהק למשך כחודש. לחובבי האינסטגרם זאת הזדמנות מצוינת לצלם תמונה משפחתית מושלמת. חשוב לזכור שמדובר בשדות חקלאיים פרטיים, ולכן, אסור ללכלך, לרמוס את הפרחים ובטח שלא לקטוף. חשוב כמובן לא להשאיר זבל ולהשאיר את המקום נקי.
אז איפה תמצאו חמניות פורחות?
מבוא חורון- רושמים בוויז “חוות עמק אילון”, מבוא חורון. נוסעים לכיוון בית העלמין של מבוא חורון, פונים בכביש ללא מוצא וממשיכים לנסוע עוד כ-500 מטר עד שרואים את השדה בצד ימין.
משק בית גמליאל- בכל יום שישי מתקיים במשק קטיף חמניות בתשלום. יום שישי 8:30-14:00.
קיבוץ חולדה- בכניסה לקיבוץ חולדה, ממש ליד הצומת, תמצאו שדה חמניות ענק, החביב בעיקר על חובבי הצילום.
קיבוץ נגבה- אם אתם מחפשים לוקיישן בדרום, לכו לקיבוץ נגבה שם תוכלו לראות מרבדים צהובים של חמניות. בוויז- נגבה, יואב.

2. בימים חמים, לכו להירטב- טיול בעמק המעיינות

קרדיט: שלומי מישלי, מתוך אתר פיקיויקי

קרדיטים מימין לשמאל: קרדיט: דליה שחר; אודי שטיינוול, מתוך אתר פיקיויקי

איפה? עמק המעיינות.

כמה זה עולה? חינם.

תקופת האביב היא התקופה הטובה ביותר לטיול בעמק המעיינות, המים קרירים, הימים חמימים, והעמק נצבע כולו בצבעים של ירוק וצהוב.
אל תחמיצו ביקור בעין שוקק, זהו מעיין מושלם למשפחות. תמצאו בו מים בו צלולים בעומק של כמטר וחצי, מעולה לשחייה ורחצה. ליד המעיין יש חורשה יפה ומוצלת שמעולה לפיקניק ומנוחה אחרי הטבילה. מעיין עין שוקק מכונה גם "אל ג'וסק", כלומר מעיין הארמון, כנראה על שם טחנת הקמח העתיקה שניצבת לצד הבריכה. בוייז- עין שוקק. מהחניה יש הליכה של כרבע שעה עד הבריכה.
עוד מעיין מומלץ למשפחות הוא נחל הקיבוצים, זהו נחל גדול בלב עמק בית שאן אליו מתנקזים מי המעיינות עין חומה ועין מגדל. מומלץ להגיע אליו דרך המסלול היפה מעין מגדל ולהנות משתי בריכות יפות בדרך אליהן גולשים משני צינורות- זהו כייף גדול לילדים. ליד הנחל תמצאו שולחנות פיקניק, מעולה לארוחה קלילה בטבע.
אם אתם מחפשים משהו לאכול, מסעדה מעולה באזור היא קימל בגלבוע של השף שאול בן אדרת. תמצאו בה נוף מהמם, אוכל מעולה, ושירות מצוין. מומלץ להזמין מקום מראש.

קרדיטים מימין לשמאל: דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי; ישראל בקרמן

יקב פלאם. קרדיט סיון גולן

3. טיילו בטבע- טיול בהרי ירושלים

איפה? בוויז- שמורת המסרק.

אחד האזורים שתמיד כיף לטייל בהם בישראל הם הרי ירושלים. תמצאו באזור שפע של מסעדות, יקבים, בתי קפה, מאפיות, מעיינות, פעילויות לילדים, ועוד.
טיול קליל לילדים המומלץ למשפחות באזור (לא מתאים עם עגלות) הוא שמורת המסרק, זוהי שמורת טבע קטנה וקסומה, מלאה בעצי אורן ונוף עוצר נשימה. על הכינוי "מסרק" אחראים לוחמי הפלמ"ח, שנתנו לחורשה את שמה אחרי שעצי האורן נראו להם כמסרק על רקע השפלה. שמורת המסרק מציעה מסלול קליל ומעגלי של כשעה הליכה עם נוף מדהים של הרי ירושלים. לאורך כל המסלול תמצאו סיפורים היסטוריים על מלחמת העצמאות (תש"ח). מומלץ להביא סנדויצ'ים ולעשות פיקניק מול הנוף באחת מהפינות בשמורה. הגעה- בוויז- שמורת המסרק. השמורה נמצאת ממש בסמוך למושב בית מאיר. יש בכניסה לשמורה חניה מסודרת.
אם אתם מחפשים משהו לאכול באזור לכו לדרך הגפן, ממש בכניסה למושב בית זית, בסוף השביל, תמצאו מסעדה מוקפת ירוק וגן פורח עם אוכל מעולה. המסעדה מגישה מנות בסגנון חלבי (איטלקי, ים תיכוני), המקום כשר ולא פתוח בשבת. זהו מקום מושלם להירגע בו ביום שישי בבוקר, להנות מאוכל משובח, ולברוח מעט אל הטבע.
לחובבי היקבים מומלץ לעצור ביקב פלאם, השוכן בוילה יפיפייה הצופה לגפנים ליד יער הקדושים. יקב פלאם מציע תפריט טעימות של 3 או 5 סוגי יין, בנוסף תוכלו להזמין פלטת גבינות. מומלץ להזמין מקום מראש במיוחד בסופי שבוע.

4. טבע בלב העיר- שמורת עין אפק בקריית ביאליק

וויז- שמורת עין אפק.

כמה זה עולה- מבוגר- 22 ₪, ילד (מגיל 5) 9 ₪. חינם לבעלי מטמון.
לפרטים נוספים ולשעות הפתיחה בקרו באתר של שמורת עין אפק.

בתוך קריית ביאליק, ממש בלב השכונות העמוסות נמצאת שמורת טבע יפיפייה.
הביקור בשמורת עין אפק מומלץ במיוחד בתקופת האביב והסתיו, אז כמות הציפורים המבקרות במקום היא גדולה מאוד. בקיץ מומלץ להגיע בשעות הבוקר או אחר הצהריים, כדי להימנע מהחום (המקום לא מוצל ברובו).
שמורת עין אפק נוצרה על ביצות קדמוניות שכיסו את אזור הקריות בעבר. השמורה מהווה בית גידול לצמחי מים הנהנים מהמעיינות הנובעים כל השנה וכן לבעלי חיים רבים.
למי שרוצה לעשות פיקניק, בכניסה לשמורה תמצאו שולחנות פיקניק מוצלים, וקיוסק קטן.

עין אפק. דר יואב פלמה

פארק תמנע. קרדיט דר יואב פלמה

5. אביב הגיע- זמן לקפוץ למדבר

איפה? פארק תמנע כ 20 דקות מאילת. בית האומנויות בקיבוץ נאות סמדר.

כמה זה עולה? פארק תמנע- ילד- 36 ₪, מבוגר 45 ₪. בית האומנויות בנאות סמדר- 30 ₪ למבוגר מעל גיל 12.

חודש אפריל הוא החודש האידיאלי לטיול באזור הערבה, בתקופה הזאת לרוב תוכלו ליהנות ממזג אוויר נוח ונעים (שימו לב שלא מומלץ להתקרב לאזור כשיש חשש לשיטפונות או גשמים חזקים בדרום).
פארק תמנע הנמצא כ 20 דקות צפונית לאילת הוא פארק מופלא המציע מלא פעילויות לכל המשפחה- סיורי עששיות, מסלולי אופניים, סירות פדאלים, טיולים רגליים, ועוד. מומלץ לשלב את הטיול בפארק עם לינה.
אם אתם נמצאים באזור עם ילדים מומלץ לבקר בקיבוץ נאות סמדר, בקיבוץ תמצאו את בית האומנויות. זהו מבנה ייחודי ומרשים שנראה כמו לקוח מאגדה. המקום משכן בין כתליו בתי מלאכה מתחומים שונים- צורפות, ויטראז', משי, קרמיקה, נייר, נגרות אומנותית ועוד. בית האומנויות תוכנן ונבנה במשך 15 שנה בידי אנשי המקום, כפרויקט מרכזי של לימוד ושיתוף פעולה.
אם אתם רוצים להתנתק קצת מהנוף העירוני וליהנות מנוף מדברי בתולי ועוצר נשימה, אז פשוט תניעו את הרכב וסעו בעקבות השקט המדברי.

נכתב בשיתוף Visit2israel.com קהילת המטיילים הגדולה והמעודכנת ביותר בישראל.

שתפו את הכתבה