חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלסנדרו מיקאלה וגוצ'י כבר לא

אז למה זה כזה ביג דיל?

מאת: שירן פינקל משה

שתפו את הכתבה

השבוע פורסם כי המנהל הקריאייטיבי הראשי של גוצ'י בשמונה השנים האחרונות, אלסנדרו מיקאלה, עוזב את גוצ'י ותולה את הלאופרס. ולמרות שבזמן האחרון יש לא מעט שינויים מהותיים בעולם האופנה, כמו דניאל לי שעזב את בוטגה ונטה אחרי שצבע את האינסטגרם בסנדלי תכלת ותיקים קלועים, או ראף סימונס שסגר את המותג שלו- הידיעה הזו טילטלה את עולם האופנה באופן חריג.

אז מי אתה אלסנדרו מיקאלה?

מיקאלה עבד בגוצ'י בעשרים השנים האחרונות, ולפני שמונה שנים מונה למנהל הקריאייטיבי של המותג. המינוי הזה הגיע אחרי לא מעט שנים שהמותג דשדש, מה שהפך את כל הדבר הזה לעוד יותר מפתיע ומסקרן. עולם האופנה המתין בציפייה רבה לראות מה מיקאלה יעשה עם המותג הרדום, ו…אוהו, כמה שהוא הפתיע.

גוצ'י בתקופת מיקאלה- רייז אנד שיין

עולם האופנה הוא שוק רווי, אבל מידי פעם, מבליחים רגעים שנחקקים בזיכרון של כל חובבי האופנה, בדיוק כמו הקולקציה הראשונה של מיקאלה בשנת 2015 שהייתה יריית הפתיחה לעוד לא מעט שנים של אופנה הצהרתית ויפהפיה.

הקולקציות של מיקאלה מאופיינות בצבעוניות עזה, הרבה גלאם עם טאצ' וינטאג'. הבגדים שלו גילמו שיח תרבותי סביב מגדר וזהות מינית. הוא הצעיד על המסלול גברים לצד נשים תוך ערבוב מתמיד בין מגדרים, הדפסים וחומרים.

הוא שילב אלמנטים מתרבות הפופ, יחד עם ווייב משנות ה-70' עם הרבה אקססוריז ברוח התקופה. הייחוד של מיקאלה נעוץ בעובדה שהוא הצליח לייצר למותג טביעת אצבע. האדום והירוק של גוצ'י הפכו לסטייטמנט.

בית האופנה חביב הג'ן-זי

הבגדים הצבעונים והנועזים, עם שילובי הפרינטים והוויב הרומנטי (עד כדי קיטצ'י לעיתים), הביאו אותו להיות חביב הסלבס, ואין אף שטיח אדום או מט גאלה בלי עיצובים שלו. סיינה מילר, אל פנינג וג'ורג'יה מיי ג'אגר הן חובבות המותג שמתהדר בסטייל וינטאג' וסגנון רומנטי.
בנוסף, יש לו סקוואד שנושא בגאווה את עיצוביו באופן כמעט קבוע- הארי סטיילס, דקוטה ג'ונסון, לנה דל ריי, פלורנס וולש, ג'ארד ליטו ועוד הרבה.

גוצ'י – אינסטגרם

האופנה של ימינו מושפעת בצורה ישירה מעולם האינסטגרם. אם בעבר טרנדים קמו ונפלו על כתבה בווג, היום טרנדים מתבססים בפיד, ואת זה הבין מיקאלה מהר מאוד. מיקאלה פיצח את נוסחת האסתטיקה של דור ה-Y ודור ה-Z, כי יש בבגדים שלו את כל מה שדור הסטורי אוהב במקום אחד: הרבה לוגואים, הרבה השפעות מעולם הסטריט שמצטלמות מעולה לפיד, יחד עם הרבה קלאסיקות של גוצ'י שתמיד ישארו באופנה כמו התיקים והנעליים של המותג.

אז למה הוא סיים את תפקידו?

החזון של מיקאלה הביא ל- KERING, החברה שמחזיקה בגוצ'י, רווחים עצומים. בשנת 2021 רווחי החברה הסתכמו ב-10 מיליארד דולר. KERING מחזיקה אומנם בלא מעט מותגי-על מלבד גוצ'י (כמו סן לורן ובלנסיאגה) אבל אין ספק שגוצ'י, ומיקאלה בראשה, האחראי למירב ההכנסות של החברה.

אז מה קרה שם? אומנם מיקאלה רצה לפתח את גוצ'י לעוד מגוון תחומים כמו מסעדות ושיתופי פעולה חמים כמו השת"פ האחרון בין גוצ'י להארי סטיילס, אבל בסופו של דבר בקרינג ראו שהבסיס של המותג סובל מעייפות קרייאטיבית.

האם מיקאלה יפתח מותג עצמאי או יעמוד בראש מותג אחר? נכון לעכשיו, אין לדעת. ובכלל, אין שום הבטחות בעולם האופנה של מותגי העל, אבל מה שבטוח, שואו מאסט גו און.

קצת עלי:
שירן פינקל משה, כותבת תוכן ובעלת העמוד 972fashion@
כותבת בעיקר על אופנה, תרבות הפופ ומה שבינהם.
אוהבת אופנה כמו שקים קיי אוהבת בד לא נושם וחושבת שבגד טוב יכול לעורר פילינגס ופרפרים בבטן.
לינק: https://www.instagram.com/972fashion/
שירן פינקל משה
שירן פינקל משה
972fashion@

שתפו את הכתבה