חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טסים לתאילנד עם הילדים?

שתפו את הכתבה

אחרי שהיינו חודש ימים בבית בסבב של קורונה ובידודים ומצאתי את עצמי גוללת בין אינסוף תמונות וסרטונים, חטפתי ג׳ננה ואמרתי לחצי שלי – אני רוצה שנטוס לחודש לתאילנד! שבוע אחר כך הזמנו טיסות ואת חודש אפריל ואת חג הפסח חגגנו שם. חגגנו זו המילה המדויקת לתאר את הטיול הזה, 

כי זו הייתה חגיגה – חגיגה לעיניים, חגיגה לנשמה, חגיגה של אושר ולפעמים גם חגיגה של עצבים.

אז מה הדברים שהכי חשוב שתדעו לפני שתכרטסו לתאילנד:

  1. כשטסים לחו"ל עם הילדים (לנו יש שניים: הבכור שלי גילי בן 7 והקטנה גדולה ליבי בת 3) צריך להבין שזה טיול ולא חופשה. הטרמינולוגיה כמו תמיד חשובה ומייצרת תיאום ציפיות. יהיו לכם רגעים מופלאים. ויהיו לכם רגעים מתישים. אבל את כל הרגעים האלו תעשו בתאילנד על רקע התפאורה הכי מהממת שאתם יכולים לדמיין, אז קחו אוויר ותביטו אל האופק.

2. לא לפחד מהטיסה – נכון זה אבוג׳רס. זו טיסה ארוכה. ארזתי אליה מיליון משחקים וחוברות מדבקות שלא נגענו בהם. בסופו של דבר – הם ישנו. הם אכלו. הם התלוננו. זה היה קשה אבל זה עבר. ואז הגענו – לתאילנד!! 

3. אנחנו טיילנו חודש ימים בפוקט, קראבי וקאו לק ויש לי המון המלצות בשבילכם: למשל שבפוקט לא תפספסו את בית הקפה – ma doo ba ולא תתקמצנו על לשלם 100 שקל על תמונות הרחפן שם. כשנמצאים בתאילנד פתאום 100 שקל נראים הרבה אבל בפועל בארץ צילומי משפחה יעלו לכם הרבה יותר ותקבלו שם תמונות פשוט מדהימות!

שתבלו יום ב-  lazy coconat שזה פשוט בר מסעדה עם בריכה וחוף ים סופר כייפים ושתבלו יום בקפה דל מר – מקום שמתאים גם לזוגות וגם למשפחות עם אווירה מגניבה ובשעה 19 בערב יש שם מופע אש מרהיב. ויש לי עוד המון המלצות ואם אתם נוסעים בטח תקבלו עוד מיליון המלצות אבל יותר מהכל בא לי לומר שכשמנסים כל הזמן להספיק, כלום לא מספיק. זה בסדר לרצות לסמן וי על כל מיני דברים אבל יותר חשוב לזרום ולהבין שההנאה האמיתית היא פשוט להיות עם שייק קוקוס ביד. רשימת ההמלצות היא בגדר המלצה. זה נכון גם לגבי תכנון המסלול שלכם. המון שואלים אותי האם כדאי בשבועיים להספיק לטייל גם בפוקט, גם בקראבי, גם בקאו לק, גם בקופנגן, גם בקוסומוי. וואלה – לא. בעיניי לא. בכל אחד מהמקומות האלו אפשר לשהות תקופה. המעברים מבזבזים זמן ואנרגיה ולהיות במקום אחד הרבה זמן זו חוויה אחרת. בעיניי יותר מחברת ויותר משמעותית. לא הייתי שנים בקופנגן וקוסומוי, אני משאירה את זה לטיול הבא שיגיע בקרוב אינשללה. אם יש לכם שבועיים אני הייתי עושה שבוע בפוקט – חמישה לילות בקראבי וחזרה לפוקט. ואגב המלצות בקראבי – עשינו טיול יום לקו הונג שבו לוקחים סירת לונג טייל פרטית ושטים במקומות קסומים וזה היה היום הכי יפה בטיול ואולי בחיים שלי. (יש פירוט נרחב בהייליטס באינסטגרם שלי תחת השם קראבי). 

4. חיסונים- כן עשינו חיסונים לפני הנסיעה. פשוט קבענו תור במרפאת למטייל של לניאדו וכשהגענו לשם עם פנקסי חיסונים והסברנו מה מסלול הטיול המליצו לנו מה כדאי לעשות. טיפוס הבטן, טטנוס, צהבת וכו׳. אני מכירה אנשים שטסים גם בלי לעשות. אנחנו כן עשינו. וגם חודש שלם צחצנו שיניים עם מים מינרלים. רק אציין שאני הייתי היפוכונדרית וג׳רמובופית עוד לפני הקורונה. 

5. מסעדות- הדרך הכי הכי טובה למצוא מסעדות היא עם גוגל – פשוט להיכנס למפס ולחפש לפי קרבת המקום מסעדות עם הרבה ביקורות וציון גבוה – זה אף פעם לא איכזב אותנו ולגמרי גרם לנו להיכנס למקומות שבלעדי המפס בחיים לא הייתי נכנסת אליהם ולעומת זאת להימנע ממקומות שנראים סבבה אבל בפועל הדירוג שלהם לא טוב. 

6. מלונות- קודם כל תדעו שאין מושלם. באמת שלכל מקום יש יתרונות וחסרונות. ובכל מלון, ללא יוצא מן הכלל, גם היוקרתי ביותר, אתם תפגשו נמלים, יתושים ושאר מיני חרקים כי פוקט זה ג׳ונגל. אני מאד מפחדת מחיות והסתדרתי מצויין. המקום היחיד, לשמחתי, שראיתי בו נחש היה במהלך שייט על רפסודת במבוק כשהנחש היה רחוק רחוק וישן ישן על עץ גבוה. לטיול עם הילדים בפוקט ממליצה לבדוק את המלונות: קטאטאני וסנטרה גרנד (דרום פוקט) גם הויג׳יט הוא בדרום פוקט והוא מומלץ לזוג או לזוג פלוס 1 – מלון מהפנט ביופיו, מובנפיק כייפי ומפנק (מרכז פוקט), אננטארה מאי קאו מהמם (צפון פוקט). יש לציין שכל פוקט היא בערך נסיעה של שעה וחצי מקצה לקצה. בקראבי אנחנו ישנו במלון בשם הולדיי (לא הולדיי אין) לקחנו חדר סוויטה עם מיטת קומותיים לילדים והיינו מאד מבסוטים. ובקאו לק ישנו בדה סנדס – יש עליו ביקורות לכאן ולכאן אנחנו אהבנו. זה מלון עם פארק מים סופר כייפי לילדים, נכון שהחדרים יכולים לעבור תחזוקה אבל שוב אנחנו אהבנו מאד. 

7. נהג פרטי/מוניות- מומלץ להוריד את אפליקציית המוניות בולט הכי זול פשוט להזמין באפליקציה. בחלק מהימים השכרנו רכב מהמלון וביקשנו גם כסא תינוק וזה היה סבבה. שימו לב שלא צופרים שם!!! שזה פשוט תענוג. את הנסיעות הארוכות – נגיד הלוך וחזור לקראבי או לקאו לק (כ3 שעות לכל כיוון) עשינו עם נהג פשוט מקסים בשם לי שיש לו רכב גדול וגם הביא כסא תינוק לבקשתנו – הנה המספר שלו ותמסרו לו ד״ש +66834302143 

8. מה להביא? ממליצה בחום לקחת אתכם עגלה – הקטנה שלי הייתה בת 2.9 ובבית היא לא משתמשת בעגלה כמעט בכלל אבל בנסיעה זה היה מאד נוח גם בשדה תעופה כמובן אבל גם בטיולים זה פשוט נוח. אז אם יש לכם ילד עד גיל חמש אני ממליצה על עגלה וממליצה גם להביא מהבית פנסטיל וקרם הגנה (הוא יקר שם). מעבר לזה שתדעו שאפשר לקנות כמעט כל אנטיביוטיקה שם בבית מרקחת בלי מרשם. אל תביאו בגדים ארוכים (חוץ מלטיסה). באמת שאין צורך. 

9. תצלמו המון, דווקא הרגעים הלא מבויימים יוצאים הכי יפים, אבל גם לזכור להניח את המצלמה בצד ולא להצטער על הרגעים היפים שלא מתועדים. הם נרשמים בלב. ותדעו שגם אם הילדים קטנים מידי לזכור, הם יזכרו אתכם מדברים על הטיול הזה. הם יזכרו שיש תמונות שלו. והם יזכרו את העובדה שבתור ילדים הם ראו עולם.

מוזמנים לקפוץ לאינסטגרם שלי לראות את הטיול שלנו הכל מתועד בהייליטס לפי אזורים ויש שם עוד כל מיני המלצות 

תהנו תהנו תהנו תהנו – תאילנד פשוט מדהימה. 

באהבה, 

שירלי

שתפו את הכתבה

אמא לשניים ובלוגרית הורות אשר כבשה את הרשת עם כתיבתה הסוחפת כשהיא מציגה את החיים ואת רכבת ההרים שהיא הורות - ללא פילטרים. היא גם מנחה את סדנת הכתיבה ״כתיבה נוגעת״.
עקבו אחריה כאן: https://www.instagram.com/shirleytamir/

שתפו את הכתבה