חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שם הרי גולן

דיויד עזרן כאן כדי לספר על כמה מהחוויות בצפון הארץ

הקיץ הגיע אל קיצו, זאת כבר ארצו של איש הסתיו, אך לאטרקציות בגליל ובגולן יש תמיד מקום – שם הרי גולן, הושיטו היד וגעו בם, וגם הישארו לישון אם תרצו. דיויד עזרן כאן כדי לספר על כמה מהחוויות בארץ הצפון – קחו מקל, קחו תרמיל וצאו איתו אל הגולן והגליל.

שתפו את הכתבה

נתחיל מהסוף – מקום בו אפשר להישאר לילה. לא עוד אתר אירוח אלא אחד כזה מיוחד. בכדי להצליח לעמוד ברף הציפיות שאולי יצרה פסקת הפתיחה אומר כבר עכשיו, על הפרק מתחם גלמפינג בסגנון לודג' אפריקאי.

מתחם הנופש עין תאנה ממוקם בדרום רמת הגולן ומציע גלמפינג איכותי כולל ארבעה אוהלי ספארי המאפשרים לחוות את הטבע במיטבו ובנוחות מרבית – קמפינג ברמה מדויקת.

מתחם האירוח החדש עין תאנה ממוקם 2 ק"מ ממושב גבעת יואב. המתחם כאמור כולל אוהלי ספארי מרווחים שיובאו מדרום אפריקה – כי אם כבר מפגש עם הטבע, אז עד הסוף. אוהלי הספארי נתפרו בהתאמה אישית לדרישות היזמים – מוגבהים מעל הקרקע באמצעות משטח דק מרחף, עשויים בד קנבס איכותי ומבודד ובתוכם רצפת פרקט עץ. האוהלים יכולים להכיל ארבעה אנשים בנוחות, אם כי ניתן להוסיף מזרן לאדם נוסף. פנים האוהל מציע חלל מרכזי ובו מיטה זוגית, מיטה נוספת נפתחת ומתאימה לזוג, פינת קפה/תה, מקרר, מזגן, מאוורר תקרה וריהוט משלים. אגף הרחצה מהווה חלק מהאוהל וכולל שירותים, מקלחת אקזוטית וכיור. מדובר בחוויית אירוח יוצאת דופן – כזאת שאולי עוד לא חוויתם. מחוץ לאוהלים יש מטבח שדה מאובזר בכלי אוכל ובישול, כירת גז, שולחן אוכל, אזור מוגדר למדורות ובישול בפויקה.

עין תאנה נמצא בסמוך לערוץ נחל עין תאנה ולשביל הגולן כך שמיקומו המיוחד מאפשר תצפית אל חיות הבר אשר פוקדות את ערוץ הנחל. הבטחנו לספר כאן רק את האמת – אז לא ראינו חיות, אבל שמענו אותן חיות ביננו, בעיקר בלילה.

בילוי בעין תאנה מאפשר היכרות עם תפיסה אקולוגית שבאה לידי ביטוי בהיבטים כמו מערכת מחזור מים וסבונים אקולוגיים וידידותיים לסביבה המסופקים לאורחים לטובת רחצה. עין תאנה, מאתרי התיירות הבודדים בהם 100% מהחשמל שנצרך מגיע ממקורות אנרגיה מתחדשות. מקפידים גם במתחם שלא להשתמש בכלים חד פעמיים ומבקשים מהאורחים להימנע מכך.

מאחורי המיזם עומדים נועה ויותם בן צבי. הרעיון להקמת המתחם בשטחי המרעה של המשפחה נרקם במוחו של יותם עוד בשחר ילדותו כשרעה את עדר הכבשים של משפחתו. בהמשך, החיבה העזה לטבע ולחיות הבר, כמו גם השראה שספגו במהלך טיולים רבים ברחבי עולם, הובילו את נועה ויותם להחלטה להקים מתחם אירוח שבו האורחים יחוו את הטבע ויתוודעו לגישה הסביבתית לפיה הם מתנהלים. https://ein-teina.com/

הרשו לי להרגיע אתכם – לא תישארו רעבים. שני קילומטרים מעין תאנה, הפיצה הכי טעימה שאכלתם. חברים, הכירו את פיצה אמיצ'י בבני יהודה, דרום רמת הגולן. השימוש במילה חברים נעשה בכוונה תחילה – נסו לתרגם מאיטלקית לעברית את המילה אמיצ'י. דמיינו עצמכם בתוך טבע פראי מזמינים פיצה אל פתח האוהל – למרות שאין כמו מפגש פנים מול פנים עם עדן ואוריין לנסקי הבעלים הצעירים של המקום מלא החן. חנות קטנה ומטריפה בקניון נוף גולן, בני יהודה, 04-8626748.

לפייסבוק של פיצה אמיצ'י לחצו כאן.

אני מוצא עצמי נאלץ להרגיע אתכם שוב, שבת בבוקר, יום יפה, אמא שותה המון קפה, אבא קורא המון עיתון ולכם יקנו המון ג'חנון. בעצם לא המון, בכל סוף שבוע נעשים להם בסך הכל כ-200 ג'חנונים וכל הקודם זוכה. זמן לעשות לכם היכרות עם ג'חנון  העמק – כמה קטן, ככה גדול. בוטקה קטן בכניסה לקיבוץ מעגן בעמק הירדן שהפך להיות מקום עלייה לרגל של כל הרעבים לבצק תימני בבוקרה של השבת. מניסיון אומר לכם, אל תנסו את יותם שטיינברג – לקראת 12 בצהריים, לא ג'חנון ולא יער. הקדימו לפגוש את האשכנזי שמכין ג'חנון משובח יותר מאשר תימנים רבים וטובים, 052-8732530.

לפייסבוק של ג'חנון העמק לחצו כאן.

אחרי שישנו ואכלנו, לטיול יצאנו ועל האופניים רכבנו. אתם כבר בקיבוץ מעגנן, כנסו למעגניים והורידו חלודה מעל רכיבת האופניים – ועוד איזו רכיבה זאת הולכת להיות, בתוך הקיבוץ ומחוצה לו, למתחילים ולמאותגרים, קיימים אופניים בכל הגדלים למבוגרים ולילדים מגיל 6 ומעלה ללא גלגלי עזר. יוצעו לכם מספר מסלולים יפים וייחודיים מסביב לכינרת ואתם תבחרו את האחד שהכי מדבר אליכם: טיולי אופניים ליחידים, משפחות וקבוצות – חוויה של גיבוש, טבע, נופים וספורט. כל רוכב מקבל מפה, קסדה, אופניים וחיוך. ניתן גם לשכשך במימיה של הכינרת ולעצור בתצפיות מצוינות. הפעילות במעגניים מתקיימת בכל ימות השבוע וגם בשבתות ובחגים.

הנסיעה מקיבוץ מעגן למושב רמות תיקח אתכם סובב כינרת אל דרום רמת הגולן. כשמו של המושב כן הוא – על שתי רמות משקיפות לכינרת ויש שיגידו בקול גדול כי מדובר בנוף הכי יפה בארץ. קבלו נקודת ציון מדויקת אליה כדאי ואף רצוי להגיע: לול ארט, רחוב יהודיה 44, רמות. בגדול מדובר בחוויית עשו זאת בעצמכם – כנסו לאתר, בחרו ערכת יצירה, קבעו יום ושעה והגיעו לפגוש את אור ודניאל רוטר שילוו אתכם כל הדרך לתוצר המופלא. אבל זה רק בגדול, כי כשנכנסים פנימה מגלים מקום שמספר סיפור מרגש ונוגע – כששומעים אותו הבילוי במקום קונה פינה בלב.

אספר בקצרה, בשנות ה-70' הגיע למושב רמות אב המשפחה משה רוטר, הוא עשה את הדרך הקצרה מטבריה למושב כדי להגשים חלום רחוק ולהפוך להיות חקלאי. לאחר כיבוש הרמה, הגשים את חלומו, פתח לעצמו לול וגידל בו תרנגולי הודו. בנוסף התאהב בנאווה התל אביבית שהצפינה בעקבות האהבה עד למושב המרוחק – השניים הפריחו את השממה, הקימו משפחה, קמו כל בוקר וראו זריחה, בכל יום יצאו מביתם לצפות ולצלם את השקיעות המרהיבות והמפעימות של הכינרת. בשנות ה-80' החליטו לרדת לכינרת ולעשות הסבה תיירותית – במשך 30 שנים ניהל רוטר את חוף דוגה בכינרת. בשנים האלה הפך הלול למחסן גרוטאות עד שהילדה אור חזרה בשנת 2017 למושב אחרי סיבוב בעולם והחליטה לפתוח סטודיו וליצור. עם השנים לול התרנגולים הפך לול ארט ובמקום חקלאות יוצרים אומנות – זמן לעשות זאת בעצמכם, לקחת פסק זמן ממרוץ החיים, ליצור, להתגבש ולהתרגש מחוויה בלתי נשכחת המתאימה לכל גיל במתחם גדול, מקורה וממוזג אל מול נופה המרהיב של הכינרת.

מדובר במתחם סדנאות ייחודי בו מפתחים ומכינים בעבודת יד מגוון ערכות מלאכה מהנות אותן בוחרים מבעוד מועד באתר האינטרנט. הבילוי במקום הרבה מעל לכל המצופה, חוויה של התנסות בטכניקות שונות מעולם האומנות, יצירתיות ודמיון.

בחצר הפונה לנופה הקסום של הכינרת פינות ישיבה, ערסלים, מוסיקה נעימה וקפה מוייז – עגלת קפה ואוכל שהצטרפה למתחם ממש לאחרונה. עוד נדבך במפעל ההנצחה והזיכרון של משה (מוייז) רוטר, שמעתם נכון – משה מוייז נפטר בטרם עת ממחלת הקורונה. במתחם פיצות, גלידות ושתייה קלה וחמה. מתאים גם לימי כיף, ימי גיבוש, חגיגות ואירועים שונים.http://www.lol-art.com  | 052-3301222

דיויד עזרן, מנהל קריאייטיב של רדיו חיפה ומגיש תוכנית אחה"צ ברדיו 99.5 חם אש בימי רביעי בשעה 16:00.
מגיש פינת המלצות בתוכנית "פותחים יום" וכתב שטח בתוכנית "העולם הבוקר" ברשת 13. כמו גם פינות מומלצים אצל יעקב אילון בערוץ הכנסת.
בנוסף, מנחה אירועים וטקסים.
איש אנלוגי בעולם דיגיטלי, פעיל בעיקר בפייסבוק, אבל נמצא גם באינסטגרם
דיויד עזרן
דיויד עזרן
Davidazran1

שתפו את הכתבה