יוון העתיקה: חצי האי פולפונס

בפולפונס ביקרתי במסגרת חופשה עם המשפחה של חבר שלי. היינו 10 נפשות, ולנו בוילה שמצאנו ב-Airbnb בפורטו חלי- עיירה קטנה ושקטה בעלת נמל יפה ומי ים צלולים.  הוילה כללה 5 חדרי שינה, סלון מרווח, מטבח מאובזר ובריכה גדולה. העיצוב נקי ויפה והגינה צופה לנוף מדהים של הרים ואגם (לעמוד הוילה לחצו כאן). קנינו בסופר ביצים, נקניקים, גבינות, לחמים וירקות, ובבקרים אכלנו בוילה ארוחות בוקר גדולות ומושקעות.

שכרנו 3 רכבים, ובכל יום יצאנו לטייל באזור אחר בסביבה. למרות שכבר יצא לי לבקר בכמה וכמה איים יווניים, נדהמתי לגלות שגם ביבשת עצמה, במרחק שעתיים נסיעה מאתונה מסתתר אזור כל כך יפה, כיפי וקולינרי.

אטרקציות בסביבה

העיירה פורטו חלי

העיירה עצמה מקסימה וכיף לצאת לחקור אותה ברגל: את הנמל, הטיילת, החופים ובתי הקפה. סיור כזה עם עצירה לקפה יקח לא יותר משעתיים, ומומלץ לסיים אותו בנמל ומשם לשוט לאי ספצס.

מסעדת Costa-Rica – טברנה ביתית ועממית, בני המשפחה הם הטבחים והמלצרים והמנות מבוססות על מתכונים משפחתיים. במקום לבחור מהתפריט, ביקשנו שיגישו לנו את המנות הכי מומלצות ו"פתחנו שולחן" מלא בכל טוב ומלווה ביין ואוזו מסורתי. יוון במיטבה!

האי ספצס

אי קטן עם עיירה מקסימה וחופים מדהימים. לאורך החוף יש טברנות, ברים, מלונות ובתי קפה. מומלץ לבקר בנמל הישן ובסמטאות הקטנות והצבעוניות שמתפתלות במעלה הגבעה. כמעט ואין מכוניות באי, והתחבורה נעשית בעיקר באמצעות אופנועים או עגלות סוסים. ניתן לשכור אופניים/קטנועים- דרך מגניבה לגלות את הקסם של המקום.

מסעדת Bouboulina – טברנה יוונית קלאסית על החוף, מומלצת ביותר.

Amanzoe Resort – ריזורט עוצר נשימה של רשת Aman היוקרתית, שממוקם על גבעה מכוסה עצי זית ומאפשר תצפית של 360 מעלות על האזור. התחושה במקום היא שהושקעה מחשבה בכל פרט- מעבר לעובדה שהכל עשוי משיש, העיצוב עצמו מזכיר ארמון מלוכה יווני עם ארכיטקטורה יוצאת דופן. הגענו למתחם הריזורט לערב אחד במטרה לחגוג את יום הולדתו של חבר שלי במסעדה, ויצאנו עם החלטה שנחזור בעתיד לכמה לילות. התחלנו בשתיית קוקטיילים אל מול השקיעה המרהיבה, וכשהחשיך עברנו למסעדה לארוחת ערב חגיגית וחלומית. אכלנו 2 מנות ראשונות של שרימפס ותמנון, סטייק שהוגש על פלטה רותחת עם פירה כמהין, וצלעות בקר נימוחות עם ריזוטו פטריות. לקינוח הוגשה לנו עוגת יום הולדת בטעמי שוקולד ובננה שהיתה לא רק יפייפיה, אלא גם טעימה בצורה בלתי רגילה. היוקרה, האיכות, המיקום, העיצוב והיחס החם מצד הצוות הפכו את הערב ללא פחות ממושלם.

העיירה נפפליו

עיירה עתיקה וציורית שהוכתרה לבירה הראשונה של יוון (לפני אתונה). תחילה ביקרנו במצודת פלמידי, מצודה עתיקה בגובה 230 מטרים, אליה ניתן לעלות במדרגות או ברכב. מהמצודה נשקף נוף מרהיב של כל העיירה בשילוב הים הכחול. משם נסענו לעיר העתיקה- רחובות צרים וצבעוניים עם מגוון חנויות, מסעדות ובתי קפה.

בית קפה לקינוח: Pergamonto – בית קפה שידוע בקינוח היווני המעולה שלו- Loukoumades. מדובר בכדורי בצק מטוגנים שמכינים במקום ומגישים עם דבש, יוגורט וקינמון, נוטלה ועוד מגוון תוספות. המנות גדולות ומתאימות לחלוקה. ייחודי ומומלץ!

האי הידרה

להידרה הגענו בשייט מהעיירה ארמיוני הסמוכה לפורטו חלי. באי אין חופים חוליים כמו שיש ברוב איי יוון, אך יש בו המון קסם וייחודיות: הוא בנוי על צוק ואין בו אף כביש- כל התנועה מתבצעת באמצעות חמורים. מי הים צלולים ונעימים לרחצה, הרחובות הצרים צבעוניים וקסומים והאווירה פשוט מושלמת למי שרוצה לנוח ולהתנתק מחיי העיר הגדולה. העברנו בהידרה יום שלם ונשארנו עם טעם של עוד.

מסעדת Taverna Lulus – טברנה קטנה וציורית באחת הסמטאות המפותלות של העיירה. כל הדגים ופירות הים הטריים מגיעים מהמפרץ של האי.

אפידאורוס – אתר בו שוכן אמפיתאטרון עתיק ומרשים, שנחשב כיום למפורסם והשמור ביותר ביוון. המבנה ידוע באקוסטיקה שלו- ניתן לשמוע לחישה או הטלת מטבע מתחתית האמפיתאטרון עד לשורה האחרונה בקהל. במתחם ישנו מוזיאון ומבנים עתיקים נוספים שממחישים את סגנון החיים ביוון העתיקה.

לירי חורש רינמן

About לירי חורש רינמן

קוראים לי לירי ואני בת 22 מתל אביב. לטייל זו התשוקה שלי, ולרוב אני עושה את זה עם אמא שלי שהיא גם החברה הכי טובה שלי. מאז שאני בת חצי שנה אנחנו מטיילות ללא הפסקה, וכך יצא שאספתי חוויות ורשמים מ5 יבשות ו38 מדינות ברחבי העולם. התחביב שלי הוא צילום, השתתפתי בקורס צילום ואני מצלמת ב Sony 6000a. אני עורכת את התמונות ב Lightroom ו-Photoshop, ומתחזקת חשבון אינסטגרם מושקע- @_traveliri. כל התמונות בבלוג צולמו ונערכו על ידי. www.traveliri.com