בקצב הסמבה

אתחיל בלספר שאת הטיול שלי אחרי צבא עשיתי בדרום-מרכז אמריקה. זה היה ממש ספונטני (כן, כן) ולכן זה גם היה טיול קצר ולא הספקתי להגיע לברזיל. כשאת מטיילת בדרום אמריקה ופוגשת מטיילים שבדיוק הגיעו מברזיל, את מבינה שאת חייבת, מוכרחה, אפילו צריכה, להגיע לברזיל! זה בהחלט זמן טוב להודות לאימוש שלי שאוהבת לטייל ומחפשת יעדים מיוחדים כל הזמן. הודות לה, בסוכות האחרון נסענו ללא אחרת מאשר, ברזיל!!!

ואיך היה? בואו נאמר שאני עדיין מתמודדת עם דיכאון אחרי חופשה (ועברו חודשיים). אז, קחו בחשבון שברזיל ענקית ויש המון מה לראות, אבל כמו בכל מדינה יש מקומות שחייב לראות! היינו בברזיל 10 ימים, את רובם עשינו בריו דה ז'ניירו המושלמת !!! באמצע הטיול טסנו למפלי האיגואסו שנמצאים בגבול עם ארגנטינה (אחד משבעת פלאי תבל הטבעיים), חזרנו לריו ומשם יצאנו לטיולי יום במקומות נוספים.

ריו דה ז'ניירו

אפשר לומר שאני מאוהבת בריו דה ז'ניירו! היא הייתה הפתעה מכל הבחינות. העיר כל כך יפה, כל כך ירוקה, נקייה, מלאת חיים ותוססת! יש בה נופים כל כך מגוונים, לרגע אחד תחשבו שאתם באירופה, ברגע אחר תחשבו שאתם ביערות הגשם! ריו מאוד גדולה וכדי להתמצא יותר בקלות ולחלק נכון את הזמן, כדאי לדעת כהעיר מחולקת לארבעה אזורים מרכזיים:

האזור המרכזי תוחם בתוכו את שכונת לאפה (Lapa), הידועה בזכות המבנים ההיסטוריים וחיי הלילה הסוערים שבה, ואת שכונת סנטה תרזה (Santa Teresa), הציורית והפסטורלית. בחלק המרכזי הזה של העיר תוכלו למצוא מבנים היסטוריים ותרבותיים מדהימים.

האזור הצפוני של העיר נחשב לאזור הפחות מתוייר. אבל לכל אוהבי הספורט, תוכלו לגלות בתוכו את אצטדיון מרקנה (Maracanã Stadium).

האזור הדרומי, הכולל בתוכו את שכונת קופקבנה (Copacabana), הידועה בזכות חוף הים המפורסם שלה, את שכונת לבלון (Leblon), שהינה אחת מהשכונות האמידות ביותר ברפובליקה הפדרלית של ברזיל, ואת שכונת איפנמה (Ipanema), שגם היא, כמו האחרות, נמצאת לצד חוף.

האזור המערבי, הוא לא מאוד מתוייר אבל תוכלו למצוא בו מרכזי קניות ענקיים לחובבי השופינג.

מלון בריו: המלצה שלי היא לקחת מלון בקופקבנה. אנחנו לקחנו מלון ממש על החוף וזה היה מושלם. זה אזור תוסס והכל פתוח עד מאוחר ולכן תוכלו בחופשיות וללא חשש להגיע בכל שעה שהיא למלון.

תחבורה ציבורית בריו: קיימות מגוון של אפשרויות תחבורה בריו. הרכבת התחתית (Metro Rio) של ריו הינה נוחה ובטוחה ומתפעלת שני קווים, אשר מתפרשים על העיר התחתית של ריו ועל אזור החופים. וישנם גם אוטובוסים ציבוריים אך עדיף לא להשתמש בהם בשעות הלילה. אנחנו התניידנו באמצעות Uber וזה מאוד מומלץ ! האפליקציה מאוד פעילה בריו ולא המתנו יותר מ10 דקות לרכב. זה גם זול מאוד ביחס למונית.

האתרים המפורסמים שחייב לבקר בהם:

הר הסוכר: ממוקם כ-400 מטר מעל מפרץ גואנברה (Guanabara), ומספק נקודת תצפית מרהיבה על העיר. העלייה אליו ברכבל.

פסל ישו הגואל: מומלץ להגיע ביום לא מעונן, שהראות טובה אחרת החוויה די מתפספסת.

הגנים הבוטניים: מפלט שקט ורגוע מחיי החופים התוססים של ריו במרחק של כרבע שעה בלבד מקופקבנה. הגנים יפיפיים ותמצאו בהם אלפי זנים של צמחים ועצים, מזרקות, גן יפני ומוזיאון המוקדש לסביבה ירוקה, שלל ציפורים, קופים, בואשים ויונקים אחרים וגם אגמים המאכלסים דגים אקזוטיים צבעוניים, ביתני פרפרים וזוחלים, ביניהם לטאות ונחשים. לביום תוכלו לשבת בבית הקפה המשקיף על הגן.

פארק לאגה – Parque Lage: ממקום בקרבת הגנים הבוטנים. פארק מדהים ביופיו. כדאי להגיע ולראות את הפאלאס ולשבת בבית הקפה המקסים שנמצא בתוכו, והאוכל מצויין!

שכונת סנטה תרזה (Santa Teresa): זוהי שכונה שנראית כאילו קפאה בזמן, בזכות האחוזות הגדולות מהמאה ה-19 המאפיינות אותה, והרחובות הקטנים עם האבנים המשתלבות, אך יותר מהכל – בזכות האווירה. בתי הקפה הקטנים, חנויות הבוטיק, הגלריות הייחודיות המשרות תחושה בוהמיינית. בה תמצאו גם את מדרגות סלרון (Escadaria Selarón).

התיאטרון העירוני (Theatro Municipal do Rio de Janeiro): בכיכר העיר המרכזית, סינלג’יה (Cinelândia) תמצאו את התיאטרון העירוני של ריו, שנחשב לאחד מבתי התיאטרון היפים והחשובים ביותר ברפובליקה הברזילאית. מרגיש כמו אירופה, לא תאמינו שאתם בדרום אמריקה.

סיור פאבלות: ממליצה מאוד ! בכל סוכנות תיירות תוכלו לקחת סיור פאבלות עם מדריך מקומי. זה מאוד מעניין לראות איך הם חיים בפאבלות ועם המדריך המקומי זה בטוח לחלוטין.

חוף הקופקבנה: ממליצה מאוד לפנות קצת זמן לבטן גב בחוף המפורסם. החוץ מתמלא מידי יום בתושבי העיר ובתיירים מכל העולם. תמצאו גם מוכרים רבים שמסתובבים בחוף ומוכרים קוקוסים, פירות, קוקטיילים, בגדי ים וכו'.

מסעדות ובילויים: בנושא זה אין באמת מה להרחיב, ריו דה ז'נירו גדושה במסעדות ומקומות בילוי ואתם תראו זאת. חוף הקופקבנה מלא במסעדות שנמצאות ממש על הטיילת עצמה ובשעות הערב הופכות למקום בילוי מלא מוזיקה, קוקטיילים וטאפאסים. בנוסף, בריו יש המון מסעדות מכל הסוגים: אוכל מקומי, איטלקי, אסייתי, מה שתרצו!

אמליץ במיוחד על מועדון סמבה שאסור לפספס:
Rio Scenarium: המקום הוא חוויה בפני עצמה! זהו מקום הבילוי של האנשים האמידים יותר בריו ובסופי שבוע הוא מלא לגמרי (כל 3 קומותיו). המקום מעוצב באופן בלתי רגיל, כל פינה ופינה מסוגננת בעתיקות וחפצים מיוחדים במינם. האווירה מדהימה ואותנטית ותוכלו לראות איך באמת רוקדים סמבה.

מפלי האיגאוסו

פלא עולם משבעת פלאי תבל !!! בתור מישהי שביקרה במפלי הניאגרה, חשבתי שלא אצליח להתלהב יותר מידי, נדהמתי לגלות שאין מקום להשוואה כלל. אי אפשר להסביר במילים ולא בתמונות איזו חוויה מדהימה ועוצמתית זו.

המפלים נמצאים על קו הגבול בין ארגנטינה וברזיל. לקחנו טיסה (בערך כשעה אחת) מריו דה ז'ניירו לעיירת האיגאוסו. הגענו בשעות הערב ולכן הלכו ישר למלון. העיירה מלאה בריזורטים מקסימים והמחירים מאוד מאוד זולים. בבוקר השכמנו מקודם יחסית כדי להספיק הכל. מהמלון הזמנו נהג שהסיע אותה לצד הארגנטינאי (חשוב לקחת את הדרכונים כי צריך לעבור את הגבול). השמורה בצד הארגנטינאי של המפלים גדולה יותר ולכן כדאי להקדיש לה כמה שעות טובות. אחרי כן הנהג אסף אותנו והחזיר אותנו לצד הברזילאי, שם טיילנו בשמורה הברזילאית (לא צריך יותר משעתיים). חשוב לי מאוד לומר שכדאי כדאי כדאי לבקר בשני הצדדים, זו חוויה שונה לגמרי. בשמורות מאוד קל להתמצא ומקבלים מפה בכניסה.

נקודות חשובות: בכניסה לצד הארגנטינאי ניתן לשלם בדולר\פסו ארגנטינאי בלבד, ולכן אם יש בידיכם רק מטבע ברזילאי – ריאל, תוכלו לשלם באשראי בלבד.

אילייה גרנדה (Isla grande)

מריו דה ז'ניירו לקחנו טיול יום לאילייה גרנדה – האי הגדול. אי טרופי יפהפה, שהתברך בכמה מהחופים הכי יפים בברזיל ובעולם כולו. אם יש לכם זמן ממליצה להישאר לילה באי. הסיור כלל נסיעה מריו שערכה כשעתיים וחצי לעיירה מקסימה בשם אנגרה-דוס-רייס. ממנה לוקחים שייט בסירה אל האי, באמצע עוצרים בכמה "תחנות" באמצע הים, קופצים לשחות, עושים שנורקלינג וממשיכים לאי. באי עצמו יש זמן לטייל בחופים היפיפיים ולהנות מארוחה מקומית שכלולה בסיור.

שיר יפרח

About שיר יפרח

היי, אני שיר יפרח, בת 22 , סטודנטית באוניברסיטת תל אביב ובלוגרית ומנהלת בלוג טיולים ולייף-סטייל. אין דבר שאני אוהבת יותר מאשר לטייל בעולם. אני חושבת שזה מדהים לראות ולהכיר מקומות חדשים ותרבויות שונות, יש לנו עולם מדהים ! מגיל קטן יצאתי לחופשות ביעדים רבים בעולם עם משפחתי ואשמח לשתף את ההמלצות שאספתי מהיעדים השונים.