Search
Close this search box.

איפה לטייל בחודש מרץ

רעיונות למסלולים שמתאימים לכל המשפחה

איפה לטייל בחודש מרץ

מאת- סיון גולן ריגל

חודש מרץ היא אחת התקופות הכי יפות לטיול בישראל, מזג האוויר נעים, והארץ כולה מתמלאת בפריחה מדהימה. בתקופה הזאת יש גם פחות גשמים, מזג האוויר אביבי ונוח, וזאת הזדמנות מצוינת להנות מטיול או פיקניק בטבע לפני שהטמפרטורות מתחילות לעלות.
אז כדי שלא תפספסו שום דבר הנה 6 אטרקציות מעולות לחודש מרץ בישראל.

נכתב בשיתוף Visit2israel.com קהילת המטיילים הגדולה והמעודכנת ביותר בישראל.

שתפו את הכתבה

תל קטרה. קרדיט- סיון גולן

צאו לראות את פריחת התורמוסים:

חודשים פברואר ומרץ הם הזדמנות מצוינת לראות את פריחת פרח התורמוס היפיפה. פרח התורמוס פורח במרבדים גדולים, צבעו כחול וסגול עמוק, והפריחה שלו קצרה יחסית והיא מתרחשת בחודשים פברואר, מרץ בלבד.
אז איפה אפשר לראות את הפריחה?

גבעת התורמוסים תל שוכה עמק האלה- זהו ללא ספק המקום הכי פופולרי לראות את פריחת התורמוס. תל שוכה ממוקם באחד האזורים היפים בארץ, עמק האלה. בתל תוכלו להנות מתצפית מרהיבה של כל העמק לצד הליכה נוחה לצד מרבדים של תורמוסים, כלניות, חרציות, ומעט רקפות. בימי שבת מומלץ להגיע מוקדם בבוקר כדי להימנע מפקקים ומבעיות חניה. המסלול מתאים לילדים אך לא מתאים לא מתאים לעגלות. וויז- "גבעת התורמוסים תל שוכה".

תל קטרה מושב קדרון ליד גדרה- תל קטרה הוא תל נסתר ומיוחד הנמצא בכניסה למושב קדרון הנמצא צמוד לגדרה. בתל תוכלו להנות מפריחה מטורפת של מרבדים של תורמוסים, להצטלם לתמונה משפחתית, ולטייל בגבעה הירוקה. מומלץ להגיע לקראת השקיעה. המסלול קצר ומתאים לילדים אך לא מתאים לעגלות. וויז- "גבעת התורמוסים תל קטרה".

טיילו בטבע- טיול בשמורת מעגן מיכאל:

איפה? קיבוץ מעגן מיכאל

כמה זה עולה? חינם.

אין זוג שלא מכיר את הסלע בצורת לב הניצב מול החוף היפה של מעגן מיכאל. אבל עם כל הכבוד לסלע, בשמורת מעגן מיכאל תמצאו גם שפע של טיולים קלילים מלאים בפריחה. השמורה משתרעת ברצועת החוף, בין שפך נחל תנינים בדרום ושפך נחל דליה בצפון, ממערב לבריכות הדגים של הקיבוצים מעגן מיכאל ומעיין צבי. הכניסה אליה היא דרך הקיבוץ.
מומלץ לטייל בשמורה בחודשים פברואר עד מאי, אז השמורה מתמלאת ברקפות, כלניות, חרציות, ועוד. גם בחודשי הסתו יש בשמורה פריחת חבצלות מדהימה. בשמורה שבילים מסודרים המסומנים על ידי החברה להגנת הטבע. הכניסה היא ללא עלות. אם אתם רוצים תמונה לצד פסל הלב המפורסם המשיכו משער הקיבוץ ימינה לכיוון הים.

מעגן מיכאל. קרדיט- עוז מירית

מתחם התחנה בתל אביב. קרדיט- סיון גולן

צאו לבלות בשבת עם כל המשפחה- שבת במתחם התחנה בתל אביב:

איפה? מתחם התחנה בנווה צדק בתל אביב
כמה זה עולה? חינם.

בכל שבת בין השעות 10:00 עד 13:00 יתקיימו במתחם התחנה בתל אביב פעילויות שונות לכל המשפחה- הופעות, הצגות, שתילת צמחים, סדנת נגרות, ועוד. הכניסה היא חופשית וללא תשלום גם למי שאינו תושב תל אביב. החניה בתשלום בעלות של 24 ₪ לכל היום. בנוסף בכל שבת יתקיים במתחם התחנה יריד עם דוכני אומנות של תושבי תל אביב. כמעט כל המסעדות במתחם פתוחות בשבת. לפרטים נוספים על הפעילויות בקרו באתר של מתחם התחנה.
מומלץ לשלב את הביקור עם ביקור בפארק המסילה שצמוד למתחם התחנה, זוהי מסילת רכבת ישנה שהפכה לפארק יפיפייה וארוך, המתחיל ממתחם התחנה ומגיע עד רחוב יהודה הלוי.

נכתב בשיתוף Visit2israel.com קהילת המטיילים הגדולה והמעודכנת ביותר בישראל.

לכו בעקבות הפריחה- טיול בגבעת הרקפות במושב טל שחר:

איפה? בוויז- גבעת הרקפות טל שחר.
כמה זה עולה? חינם.

אם אתם חובבי טבע ופריחה אתם חייבים לבקר בגבעת הרקפות הנמצאת סמוך למושב טל שחר. בחודשים פברואר ומרץ הגבעה מתמלאת באלפי רקפות סגלגלות המכסות את כולה. בנוסף תוכלו להנות מפריחת כלניות וחרציות. המסלול קליל ומתאים לילדים (פחות מתאים לעגלות). מראש הגבעה נשקף נוף נהדר של עמק האלה. שימו לב- במקום אין ספסלים, אם אתם רוצים לעשות פיקניק מומלץ להביא מחצלת.
אם אתם נמצאים באזור באמצע שבוע או בשישי, מומלץ ללכת ל"עיזה פזיזה" זוהי חוות עיזים מתוקה הנמצאת במושב טל שחר המציעה האכלת עיזים (בתשלום סמלי של 8 ₪), גבינות עיזים טעימות, וארוחות בוקר. בימי שישי יש גם חומוס טרי.

גבעת הרקפות. קרדיט- סיון גולן

תהיו מדענים ליום אחד- מוזיאון המדע בירושלים:

איפה? מוזיאון המדע בירושלים
כמה זה עולה? 50 ₪ למבוגר מעל גיל 5. ילד מתחת לגיל 5 ללא תשלום.

מוזיאון המדע בירושלים הוא מוזיאון אינטראקטיבי המציג תערוכות בנושא מדע וטכנולוגיה. המוזיאון מתאים למגוון גילאים החל מגיל 3. אם אתם נמצאים עם ילדים קטנים במוזיאון אל תחמיצו את תערוכת הדובים, בה ילדכם יוכלו להיות רופאים לרגע ולטפל בדובים החולים. בנוסף תוכלו ללמוד על עולמו של המדען לאונרדו דה וינצ'י, לענות על שאלות מדעיות כמו למה בניינים לא נופלים? איך נוצר כוח? ועוד.
בכל יום רביעי מתקיימות במוזיאון "סדנאות מייק" זוהי סדנה ייחודית בה תוכלו ביחד עם ילדכם להנות ממגוון סדנאות יצירה מקוריות מעולם המייק.
המוזיאון פתוח בימי שבת מהשעה 10:00-16:00, אך סגור בימי ראשון.

מוזיאון המדע בירושלים. קרדיט- סיון גולן

באתר של Visit2israel.com תוכלו למצוא מה לעשות בכל מקום בארץ ובזמן המתאים לכם.

שתפו את הכתבה