Search
Close this search box.

הכל אני יכול בחופש הגדול

בלוג הכל אני יכול בחופש הגדול

המלצות למקומות בילוי שלא כדאי לפספס

חודש אוגוסט הגיע, הישורת האחרונה של החופש הגדול. מחפשים פעילויות מיוחדות לעשות עם הילדים? קבלו מספר רעיונות למקומות בילוי שווים לכל המשפחה.

מאת: ירדן סלומון

שתפו את הכתבה

תערוכת
"BALLOON STORY"

מכירים את הבית המעופף של דיסני בזכות בלונים? מה תחשבו אם אספר לכם שיש תערוכה שלמה שכולה עשויה מבלונים?

הקיץ הזה כל המשפחה יכולה לחוות עולם מופלא עמוס בחוויית בלונים עוצרת נשימה שמחזירה אותנו גם לילדות, עם הצבעוניות המטורפת ודמויות ואתרים אהובים שמורכבים מבלונים, מתנפחים צבעוניים ומייצגי אוויר ענקיים.

התערוכה "בלון סטורי" תכלול כ-500,000 בלונים מחומרים מתכלים, שיבטיחו חוויה מדהימה לכל המשפחה תוך מחשבה על כדור הארץ ושמירה על הסביבה.

בתערוכה תוכלו לחוות עולמות שונים ומגוונים הבנויים מבלונים. ממתחם הג'ונגל הטרופי, הטיול למרגלות פסל החירות מניו-יורק ומגדל אייפל מפריז, הגיחה לגלקסיה לצד מעבורת חלל באורך 12 מטר, צלילה במנהרת עולם הים ומפגש מרהיב עם תמנון המצולות. 

מה שמים בוויז? האנגר 11, נמל תל אביב

כמה זה עולה? מחיר מלא – 129 ₪ (יש מגוון הנחות ומבצעים אצל חברות האשראי השונות ומועדונים)

לעדכונים לגבי שעות פעילות ובירורים נוספים, ניתן להיכנס לאתר >

מוזיאון האשליות

לא כל מה שהעין צופה בו, בהכרח מה שעומד בפנינו – מוזיאון האשליות שנפתח בנמל תל אביב ממש מוכיח זאת. המוזיאון מציע חוויה יוצאת דופן ומרגשת המשלבת את כל החושים. עד שלא תראו לא תאמינו!

התחושה המתמדת המלווה את המבקרים בין המוצגים השונים היא שילוב מנצח בין תמיהה, תדהמה, בלבול והנאה  – חוויה אינטראקטיבית סוחפת, מרתקת ומשעשעת עם טריקים מדהימים ומתעתעים המלמדים אותנו על ראייה, תפיסה, מוח האדם והמדע, כך שיהיה קל יותר להבין מדוע העיניים שלנו רואות דברים שהמוח שלנו לא יכול/ מצליח להבין במבט ראשון.

המוזיאון מציע למבקרים עשרות אטרקציות שונות ומגוונות שיפעילו את המחשבה ויעוררו את הדמיון: אשליות גובה, אשליות היפוך, אשליות עיוות הנוצרות באמצעות מראות, אשליית אינסוף, אשליות אופטיות, הולוגרמות, אשליית ריחוף המדמות העדר כוח משיכה, קליידוסקופ, אביזרים בהם יש "טוויסט" מסוים ועוד.

מה שמים בוויז? נמל תל אביב, מתחם צפוני, ביתן 26

כמה זה עולה? 99 ₪ (יש מגוון הנחות ומבצעים אצל חברות האשראי השונות ומועדונים)

לעדכונים לגבי שעות פעילות ובירורים נוספים, ניתן להיכנס לאתר >

תערוכת "FOOL ME" -
מדע פוגש קסם

בתור מי שגדלה בקריות ובחיפה, אני מכירה היטב את המדעטק – מוזיאון המדע של חיפה, שבמקרה גם היה מרחק הליכה קצר מהבית של סבא וסבתא שלי בעיר. לכן מאוד התרגשתי לשמוע על התערוכה החדשה שנפתחה, שגם היא קשורה לאחיזת עיניים.

חמישה מתחמי ענק ומלמעלה מ- 40 מוצגים בתערוכת "FOOL ME" – מדע פוגש קסם, הראשונה מסוגה בעולם, הלוקחת את המבקרים למסע גילוי מפתיע וחווייתי של המדע, שעומד מאחורי סודות הקסמים המסקרנים והשמורים ביותר, ונותנת טעימה גם לקסם, שבמדע. 

אומנות התעתועים המהפנטת מוצגת בסדרת סרטונים בלעדיים לתערוכה, מלווים בהסברים מצולמים על סודותיה המדעיים, מאת אמן החושים נמרוד הראל וצוות ההדרכה של מדעטק. עמדות אינטראקטיביות מזמינות להתנסות ולהתאמן על הקסמים ועל היישום המדעי של מגוון עקרונות קסומים, דוגמת: זריזות ידיים, פיזיולוגיה וקשר עין–יד, ושולחן וירטואלי מציג את גוף האדם, מגלה איך המוח עובד, וכיצד ניתן להערים עליו. עוד בתערוכה מתחם מקורות הקסם, המעניק משמעות מדעית חדשה ומפתיעה למגוון קסמים בידוריים, שנראים כסותרים לכאורה את חוקי הטבע, והפעלתם מנגישה את מורכבות המדע, שמאחורי האשליות.

מה שמים בוויז? המדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון, רחוב שמריהו לוין 25, חיפה

כמה זה עולה? מומלץ לשריין מקומות ולרכוש כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט במחיר 84 ₪ לכרטיס. מחיר ברכישה ישירה בקופה: 89 ₪ לכרטיס. עד גיל 5 הכניסה חינם.

לעדכונים לגבי שעות פעילות ובירורים נוספים, ניתן להיכנס לאתר >

תערוכת
"תעלומות במצולות"

" בתוך הים, בתוך הים, לנו כאן טוב, כי פה כה רטוב, בתוך מי הים"

כך שר הסרטן סבסטיאן בסרט בת הים הקטנה כשהוא מספר עד כמה טובים החיים שבתוך מצולות הים, ועכשיו מוזיאון ישראל נותן הצצה אליהן.

המרחב המסתורי הכחול, הגדול והעמוק של הים עורר את דמיון בני האדם מאז ומעולם. מכיוון שאיננו יכולים לחיות במצולות, וקשה לנו לחקור את מעמקי הים, אנחנו מדמיינים את הנעשה בהם בחשש מסוים ובסקרנות גדולה. תמנונים, כלבי-ים ולויתנים הציתו את הדמיון  על עוד יצורי ים קסומים, עצומים ומפחידים. אגדות על בנות-ים, על תיבות מטמון קבורות באוניות טרופות ועל ערים אבודות הלהיבו סופרים ואמנים וגם הם עירבו ביצירותיהם מציאות ודמיון. 

תערוכת "תעלומות במצולות" האינטראקטיבית, מזמינה את הילדים לצלול לכמה שעות למעמקי הים, לפגוש יצורים אמיתיים או אוצרות שנמצאו על קרקעית הים לשחק, וליצור. התערוכה מלווה בסרטים מונפשים ובאיורי ענק קסומים של המאיירת אורית ברגמן לצד יצירות דמיוניות של אמנים מישראל ומהעולם, ביניהם: גיא בן נר, אלי גור אריה, דורון רבינא, ורד אהרונוביץ' ועוד.

מה שמים בוויז? מוזיאון ישראל, שדרות רופין 11, ירושלים

כמה זה עולה? 54 ₪ למבוגר, 39 ₪ סטודנט, 27 ₪ אזרח ותיק, בימים שלישי ושבת- ילדים חינם , בימים אחרים ילד מגיל 5-17 , 27 ₪ 

לעדכונים לגבי שעות פעילות ובירורים נוספים, ניתן להיכנס לאתר >

פארק שעשועים
MAGIC KASS

אין כיף כמו ללכת לפארק שעשועים בחודשי הקיץ. לדעתי זאת הפעילות האולטימטיבית לכל המשפחה, מפגש של החבורה ואפילו גם דייט נחמד ולא שגרתי. ואם הפארק ממוזג במיוחד בחום הקשה שאנחנו חווים – בכלל שמחה כפולה.

Magic Kass, פארק השעשועים המקורה הגדול בישראל, מציע בחופש הגדול בילוי ללא הגבלה בכל מתקני האקסטרים הייחודיים בפארק, בהם Looper, Sky Tower, Air Race וה-Discovery 360 לצד בראשית, רכבת הרים חיצונית בגובה של למעלה מ-20 מטר, הממוקמת על גג המבנה, פיראטוס וספיידר, זאת בנוסף למשחקי ארקייד, חדרי גיימינג וג'ימבורי.

הפארק ממוקם בפארק ישראל – מעלה אדומים ומשתרע על שטח של 13 דונם. הפארק הוא אחד מתשעת הפארקים המקורים היחידים בעולם כדוגמת דיסני, קרטונס נטוורק וניקולידאון. המקום מעניק חוויה בינלאומית לגדולים ולקטנים כמו במתחמי השעשועים הנוצצים בארה"ב ובאירופה.

מה שמים בוויז? מג'יק קאס, דקלה 6, מעלה אדומים

כמה זה עולה? מחיר כניסה הכולל שימוש במתקני הפארק –כרטיס מוזל ב-99 ₪ באתר

לעדכונים לגבי שעות פעילות ובירורים נוספים, ניתן להיכנס לאתר >

מוזיאון הפסיפס לוד מציג את המרוץ לפסיפס

הידעתם שבעיר לוד קיים פסיפס בן 1700 שנה? התגלה לגמרי במקרה, לפני כמעט 20 שנה בלוד, הפסיפס שנחשב לאחד מהיפים בעולם וזכה למקום של כבוד במוזיאונים הגדולים בעולם ביניהם: 'המטרופוליטן' בניו יורק 'הלובר' בפריז, "אלטס מוזאום" בברלין ועוד. לפני כשנתיים לאחר שטייל בעולם, הוא חזר למקומו המקורי, לוד! והשנה נפתח המוזיאון למבקרים.

כחלק מהרצון לחבר את הדור הצעיר אל המוצג המיוחד מושק בימים אלו משחק אינטראקטיבי, שמתקיים כולו סביב המוצגים במוזיאון ומיועד לקבוצות ולמשפחות. המשחק מזמין את המבקרים להיחשף לסיפור של הפסיפס, הדמויות וסמלים המוצגים בו, מי הכין אותו, ומה הוא בכלל עושה בלוד?

איך זה עובד? המשחק מתנהל בחלוקה לשש קבוצות עפ"י  שש  עמדות המשחק השונות. בכל עמדה, על הקבוצות לפענח את הרמזים, לפתור את החידות, להרכיב פסיפס צבעוני ועוד. כל זאת תוך עמידה בזמן קצוב ודיוק מירבי שנמדדים ע"י החיישנים האינטראקטיביים, ומשלבים מסכי מגע קרני לייזר ועוד.

אז רגע לפני שהילדים חוזרים למסגרות, הקנו להם רגע של אומנות ישראלית מיוחדת במינה.

מה שמים בוויז? סטרומה 9, לוד ("מרכז הפסיפס לוד" בוויז)

כמה זה עולה? 80 ₪ למבוגר, 60 ₪ לילד (כולל את הכניסה למוזיאון)

לעדכונים לגבי שעות פעילות ובירורים נוספים, ניתן להיכנס לאתר >

שתפו את הכתבה