Search
Close this search box.

הסרטים שיחממו לכם את החורף

5 הצעות לערב בייתי בלתי נשכח

קרדיט צילום: pexels

הגשם הפתיע אתכם וביטל לכם את התוכניות מחוץ לבית? קבלו 5 סרטים מושלמים לצפייה בשירותי הסטרימינג השונים הקרובים אליכם 😊

מאת: ירדן סלומון

שתפו את הכתבה

רפסודיה בוהמית:

האם אלו החיים האמיתיים? או שמא פנטזיה? עם השורות האלו נפתח השיר הכי טוב בהיסטוריה של להקת קווין האגדית. מי ידע שאותו שיר שיצא בשנת 1975 יהיה גם שיר הנושא לסרט דרמה ביוגרפית אודות הלהקה?

הסרט יצא בסוף שנת 2018, והוא מתאר את סיפור ההצלחה של להקת הרוק הכי גדולה שהייתה אי פעם ואת סיפור סולן הלהקה האגדי – פרדי מרקורי. הסיפור מתחיל כאשר פרדי מצטרף ללהקת "סמייל" שם הוא פוגש את חברי הלהקה, בריאן מיי ורוג'ר טיילור. אחרי שהם מצרפים את הבסיסט ג'ון דיקון, הם משנים את שם הלהקה ל- QUEEN, לפי הצעתו של פרדי, ומשם השאר כבר היסטוריה. במהלך הסרט, הקהל נחשף גם לסיפור יציאתו מהארון של פרדי מרקורי ומערכות יחסיו השונות. בזכות הקאסט המושלם, כמו רמי מאלק שמגלם את פרדי מרקורי בצורה מדהימה להפליא, הסרט זכה לתשבחות רבות ואף זכה ב-4 פרסי אוסקר. בנוסף, לאורך כל הסרט תוכלו להתענג על שירי הלהקה האגדיים שהפכו אותם להיות להקת הרוק הטובות שהיו אי פעם.

הסרט סיפק גם באזז תקשורתי על ההכנות מאחורי הקלעים לסצנות מסוימות וגם איך רמי מאלק התכונן לשחק את פרדי מרקורי. כדי לדמות את מבנה השיניים והלסת המיוחד של פרדי, היו צריכים לשים לרמי שיניים מלאכותיות שלא היו נוחות בכלל. הוא העיד שהיה קשה לדבר בהם, לשיר בהם, וגם לנשק. בסוף הצילומים, הוא הפתיע את הקאסט ואת צוות ההפקה בכך שאמר כי אחרי שהוא התרגל לאורך זמן רב, הוא הרגיש מוזר להיות בלעדיהן. לאחר מכן, הוא שמר את השיניים המלאכותיות וציפה אותן בזהב למזכרת.

בנוסף לכך, אחת הסצנות הכי מרהיבות בסרט היא סצנת הסיום, הלוא היא שחזור מדויק של הופעת הלהקה בפסטיבל Live Aid בשנת 1985, שתוכננה במשך חודשים רבים. צוות ההפקה החליט לבנות העתק שלם של הקהל החי, שהיה בזמנו באצטדיון וומבלי, וצילמו במתחם שדה התעופה בלונדון. למעשה, הבמאי של הופעת ה-Live Aid בשנת 1985 היה נוכח במהלך הצילומים כדי לוודא שהמתרחש על הסט ידמה ככל האפשר את ההופעה המקורית.

אין יותר כיף מערב גשום עם פופקורן ביד וברקע שירי קווין האגדיים!

הסרט זמין לצפייה בנטפליקס

רפסודיה בוהמית – שחזור הופעת LIVE AID

לה לה לנד – סצנת הסיום

לה לה לנד:

הסרט "לה לה לנד", שיצא בשנת 2016, הוא סרט דרמה-מוזיקלי העוקב אחר סיפור התאהבותם של שחקנית שאפתנית, מיה דולן (אותה משחקת אמה סטון שזכתה בפרס האוסקר על תפקיד זה), ומוזיקאי ג'אז, סבסטיאן 'סב' וילדר (אותו משחק ראיין גוסלינג), והכל מתרחש בעיר המלאכים, לוס אנג'לס. הסרט מלווה במוזיקה נהדרת שנעה בין מוזיקת הג'אז הקלאסית לבין סגנון שירי מחזות הזמר הישנים והטובים.

מעבר לכך, צילומי הסרט פשוט מרהיבים וכל סצנה פשוט עוצרת נשימה. לא סתם הרי צילומי הסרט נעשו בשתי מצלמות (בפורמט אנמורפיק תוך שימוש בסרט צילום), על מנת לתת לסרט מראה קלאסי. יוצר ובמאי הסרט, דמיאן שאזל, סיפר שהוא לקח השראה מהסרטים "כובע צילינדר", "מטריות שרבורג", "לילות בוגי" ו"שיר אשיר בגשם". אחת הסצנות האהובות עליי, שאני תמיד צופה בה בפה פעור, היא סצנת הפתיחה. שיר קצבי, בסגנון מחזות הזמר הקלאסיים, עם כוריאוגרפיה מורכבת בין פקק תנועה המתרחש במחלף המחבר בין כביש מהיר 105 לכביש מהיר 110 בלוס אנג'לס. לכבוד הצילומים, ההפקה עצרה את התנועה במחלף זה למספר שעות.

הסרט קיבל תשבחות רבות מצד הקהל והמבקרים, ואף זכה בלא פחות מ-14 פרסי אוסקר נחשקים! למרות שכולם זוכים את הרגע המטלטל בו הכריזו עליו בתור הזוכה לפרס הסרט הטוב ביותר אך לאחר כמה דקות התברר כטעות במעטפה, אך אין ספק שהוא היה מועמד ראוי ביותר. לאורך כל הסרט אפשר לראות איך המפיקים דייקו כל פרט ואת כמות ההשקעה של השחקנים. ראיין גוסלינג התעקש ללמוד פסנתר כדי שיוכל לנגן בשלמות בזמן צילומי הסצנות, ואפילו הפתיע את הזמר ג'ון לג'נד (שגם משחק בסרט) בכך שלמד את הכלי כל כך מהר.

הסרט זמין לצפייה בשירותי ה-VOD של YES ו-HOT

היפה והחיה (2017):

אין כמו לצפות בסרט קלאסי של דיסני כשאנחנו מתכרבלים עם הפוך הקרוב אלינו. אחד הסרטים האהובים עליי הוא "היפה והחיה" ואף יותר הגרסה החיה שיצאה בשנת 2017 בכיכובה של אמה ווטסון בתפקיד בל.

הסרט מגולל את סיפורה של בל, נערה תולעת ספרים המחוזרת על ידי החתיך של העיירה ובראשה רק הרפתקאות ואהבה אמיתית. ביום בהיר, אביה הולך לאיבוד ומגיע אל טירה מכושפת בה כל העובדים הפכו לחפצי בית ונוי והנסיך השולט בטירה הפך לחיה מכוערת כמשל לאופי הנוראי שלו. כשבל מגיעה לטירה להציל את אביה מהחיה, היא נשארת במקומו ומתיידדת עם כלי הטירה ואפילו מלמדת את החיה להיות אוהב ונאהב.

כמו הסרט המצויר משנת 1991, גם הגרסה החיה זכתה לביקורות מעולות והסרט הפך לשובר קופות. במאי הסרט, ביל קונדון, חשש בהתחלה להפוך את סרט האנימציה האהוב לסרט לייב אקשן. אחרי שהתגבר על הפחד הראשוני שלו, הוא התחיל להתמקד בכמה סוגיות שלא נענו בגרסה המקורית, דבר שעזר לנו לדייק את הרעיון הכללי עבור גרסת הלייב אקשן הזו. אחד הצעדים הבולטים לעין והשנוי במחלוקת שעשה היה לחשוף את נטייתו המינית ההומוסקסואלית של הדמות לה-פו, העוזר של גאסטון. הסיבה לכך הייתה כי ביל רצה להתאים את הסיפור העתיק למאה ה-21 בה החברה עוברת תהליך של קבלת האחר. הוא הסביר שלדעתו הסרט הזה מיועד לכולם, ועל המסך, חשוב להראות את מגוון האוכלוסייה ללא אפליה כזאת או אחרת, דבר שהיה לו חשוב מאוד. כשהסרט יצא לאקרנים, בעקבות השינוי הזה בעלילה, היו מספר מדינות שהחרימו את הסרט ולא הסכימו להפיצו אצלן בטענה שזה נוגד את המשטר שלהן.

תצללו אל תוך סיפור עתיק יומין ונוסטלגי, קיבצו את כל המשפחה ותערכו ערב סרט עם היפה והחיה.

הסרט זמין לצפייה בדיסני פלוס.

היפה והחיה – גסטון ועוזרו לה-פו

היפה והחיה – סצנת הריקוד המפורסמת

איך להיפטר מבחור ב-10 ימים – השמלה הצהובה

איך להיפטר מבחור בעשרה ימים:

ז'אנר הסרטים שבעיני הוא הכי מנחם בשעת צרה הוא סרטי הקומדיות הרומנטיות, ואם הסרט כולל בתוכו את השחקנית האהובה עליי קייט הדסון, אז בכלל מה רע? אחד הלהיטים שלה הוא הסרט "איך להיפטר מבחור ב-10 ימים?"

בעלילת הסרט לאנדי אנדרסון (קייט הדסון), בעלת טור עשה זאת בעצמך במגזין "Composure", יש משימה יוצאת דופן ודד- ליין לוחץ. אנדי צריכה לכתוב טור על הדברים שנשים עושות שלא בכוונה הגורמים לגברים להתרחק מהן, והיא צריכה לעשות את זה ב-10 ימים. עכשיו המשימה שלה היא למצוא את הבחור המתאים, לגרום לו להתאהב בה ולעשות את כל הטעויות האפשריות על מנת שהוא יזרוק אותה. למרבה האירוניה המטרה שאנדי מוצאת היא בנג'מין בארי (מת'יו מקונוהי), החתיך התורן, שבדיוק התערב עם הבוס שלו שהוא יכול לגרום לכל בחורה להתאהב בו תוך 10 ימים. מה שנקרא – בהצלחה לשני הצדדים 😊

הסרט זכה לביקורות מעולות והפך לקאלט בן רגע. אחד הרגעים הכי אייקונים בסרט הוא כשבן מזמין את אנדי לנשף במסגרת העבודה והיא מופיעה בשמלת סאטן צהובה אלגנטית. מסתבר שאת השמלה עיצבה והכינה במיוחד מעצבת ישראלית בשם דינה בר-אל שהגיעה לעבוד בהוליווד ועם כל הכוכבות הגדולות. בספרה החדש "לעצב את החלום", דינה מספרת על תהליך העיצוב של השמלה – איך הגיעה לפגישה עם המפיק רוברט אוונס שראה בדמיונו את הדמות אנדי לובשת שמלה צהובה. מכאן, דינה התחילה לחפש את הטקסטיל הנכון והיא בחרה בבד הסאטן עם גזרת וי עמוק וגב חשוף עם רצועות מוצלבות. אחרי הסרט, השמלה נאבדה ולא מצאו את מיקומה עד היום לפי דברי קייט הדסון.

הסרט זמין לצפייה בשירותי ה-VOD של YES ו-HOT

הנסיכה הקסומה:

את "הנסיכה הקסומה" גיליתי באיחור לא קטן, וברגע שצפיתי בו, התאהבתי ישר. הסרט מתחיל בסצנה בה רואים סבא המספר סיפור לפני השינה לנכדו החולה. הסיפור מתחיל בהצגת הנסיכה באטרקפ ומערכת היחסים שלה עם נער החווה בה היא גרה, ווסטלי. בכל פעם שהיא מבקשת ממנו לעשות דבר מה למענה, הוא עונה לה "as you wish". לאט לאט היא מתחילה להבין כי באמירה זאת למעשה ווסטלי אומר לה "אני אוהב אותך" והיא מפתחת רגשות כלפיו בחזרה. אחרי שווסטלי נאלץ לעזוב את החווה כדי להרוויח כסף לחתונתו עם הנסיכה, ספינתו מותקפת על ידי השודד רוברטס וווסטלי מוגדר כמת. כעבור חמש שנים, הנסיכה באטרקפ מחויבת להינשא לנסיך המפרדינק ומכאן הצרות מתחילות. הסיפור מתחיל לקבל תפנית בעלילה כאשר היא מנסה לברוח משידוך ללא רצונה, הקרבות מתחילים לצוץ, כל זאת ברקע יש את המלחמה הגדולה על השבת הסדר על כנו.

הסרט זכה להצלחה רבה בקולנוע וגם בשנת 2002 הוכתר על ידי מכון הסרטים האמריקאי כאחד מסרטי האהבה הגדולים בכל הזמנים. המשפט הכי מוכר מהסרט הוא של הדמות איניגו מונטויה שגילם השחקן מנדי פטינקין:

"Hello, my name is Inigo Montoya, you killed my father, prepare to die".


הבמאי, רוב ריינר, תחילה אמר למנדי לבחור איזה תפקיד שהוא ירצה. כמה שנים לפני צילומי הסרט, אביו של מנדי בדיוק נפטר בעקבות התמודדות עם מחלת הסרטן. הוא ראה בתפקיד הזה סוג של "נקמה אישית" כי אם איניגו יצליח להרוג את האיש בעל ה-6 אצבעות שהרג את אביו, מנדי ירגיש כאילו הוא הרג את הסרטן שגרם למותו של אביו שלו. הוא סיפר על זה: "לרגע אחד, אבי היה חי. וכך המשאלה שלי התגשמה".

הסרט זמין לצפייה בשירותי ה-VOD של YES ו-HOT

הנסיכה הקסומה – ווסטלי והנסיכה באטרקפ

הנסיכה הקסומה – קרב בין ווסטלי לאיניגו

שתפו את הכתבה