Search
Close this search box.

כל הדברים שלמדתי מהזוגיות של ההורים שלי

10 עצות זהב שמסכמות 50 שנות נישואין

אף אחד לא מתחתן במחשבה שיום אחד יתגרש. לכולנו יש את החלום להזדקן יחד, וכשזה לא קורה, משהו בפנים נשבר. גם במקרה שלנו אחרי לא מעט שנים יחד, אחד הדברים הראשונים שעשיתי, היה באופן טבעי, להלקות את עצמי.
לאורך הדרך היו טעויות, דברים שפספסנו ויכולנו לעשות אחרת, שבסופו של דבר הובילו לריחוק הזה בינינו ושכל אחד ילך בדרך אחרת. האם אפשר להבטיח שבזוגיות הבאה זה לא יקרה? קטונתי מלדעת את כל התשובות אבל במקום לנבור בעבר ולהמשיך להלקות את עצמי על מה שהיה, אני בוחרת לקחת ממנו את הדברים הטובים וללמוד ממה שהיה.
ברקע להכל הדהדה לי ההשוואה לזוגיות היפה של ההורים שלי, שלא תמיד מסכימים על דברים אבל מצליחים לרקוד את הריקוד הזה יחד כבר חמישים שנה אז בחרתי לנסות לזקק את חמשת העשורים שלהם- לעצות ולקחים על זוגיות מוצלחת. בכל זאת, חמישים שנות נישואים לא הולכות ברגל.
הם התחתנו, עבדו, למדו, הקימו משפחה וגידלו אותנו למופת. מהצד בתור ילדה זה היה נראה כל כך קל, אבל רק כשגדלת והתחתנתי בעצמי, הבנתי כמה לא מובנית מאליה הזוגיות של הוריי. ויותר מהכל, כמה לא מושלמת היא, או כל זוגיות אחרת. כי האמת היא שאין דבר כזה "זוגיות מושלמת", כמו שאין "ילד מושלם", או "עבודה מושלמת".
יש כאן מערכת יחסים שהיא מכלול של איזונים ובלמים, ועבודה יומיומית של שני אנשים שרוצים לשמור עליה.
ואיך ההורים שלי שומרים עליה?
הנה 10 טיפים שהצלחתי לדלות מהם, צלמו מסך!

שתפו את הכתבה

1.תשלחו סמס עם כמה מילים אוהבות סתם ככה, באמצע היום. כמו שאבוש שולח את הפתגם היומי- ככה גם חשוב לו לשלוח הודעות של אהבה.

2. זכרו תמיד- הייתם זוג לפני הפכתם להורים. מה שאומר שבלי הזוגיות שלכם- כלום לא שווה.
נסו להשקיע בזוגיות לפחות באותה מידה השקעה בילדים, כי היא הביאה אתכם לאיפה שאתם היום יחד.

3. הרשמו לחוג משותף יחד. טניס, שח מט, ספרדית. כל מה שיכול להיות "המשהו" שהוא רק שלכם אחרי הצהריים, אחת לשבוע. העולם הפנימי שזה יצור ביניכם יפתיע אתכם! השיחות, הבדיחות הפנימיות, הלימודים המשותפים, כולם יהפכו לחלק אינטימי רק שלכם.

4. טפחו תחביבים משלכם, גם בנפרד. אין יותר סקסי ממי שיש לו תשוקה ותחביבים משלו. אל תתנו לחיי היומיום להתיש ולהשכיח את מה שאתם באמת אוהבים לעשות. ואם זה כבר נשכח עם השנים, נסו לשאול את השאלות הבאות: מה אהבתי לעשות בילדות? אם היה לי את כל הכסף בעולם, מה הייתי עושה בשביל הכיף, בלי תלות בהכנסה? התשובות לשאלות הללו, הן התחביבים.
אם תאמצו אותם ותחזרו לעסוק בהם, אפילו אחת לחודש, תעשירו את העולם הפנימי ותהיה שלמות ונינוחות יותר במערכת היחסים העצמית- ואז גם מול הזוגיות.

5. גם בשיא התסכול, נסו לזכור- מה שמכעיס היום, אלו אותן תכונות שגרמו לכם להתאהב זה בזו. אז תזכירו לעצמכם שיש שם משהו שאהבתם פעם, ולמה.
למשל פעם היית עפה על זה שהוא כזה "גברי" ושומר עליך מפני אחרים, היום זה מכעיס אותך שהוא כל כך מגונן . זה שהוא היה יוצא לטיול ג'יפים עם קבוצת חברים אחת לשבוע היה נראה בעיניך הכי סקסי בעולם, היום עם שלושה ילדים את לא מבינה איך אפשר לקפוץ בג'יפ במשך יומיים במקום להוריד כביסה. הדברים האלו שגרמו לכם להתאהב, עדיין שם, פשוט תשנו את הגישה ותחזרו לראות אותם בעיניים אוהבות ומפרגנות.

6. אל תשקרו אחד לשני, אף פעם! גם בדברים הקטנים, גם הגדולים. השקר כואב יותר מהמעשה.

7. צאו ללילה לבד מחוץ לבית , לפחות אחת לכמה חודשים. גם אם זה באותה עיר. העיקר להרגיש שוב מה זה להיות זוג, ולא הורים.

8. קשיים הם חלק בתי נפרד מהיחסים. אל תיבהלו מהם. תצמחו מהם. בכל פעם שאתם עומדים מול אתגר, הכי חשוב לזכור שאתם באותו צד, ואף פעם לא לנסות ללכת אחד נגד השני.

9. אף פעם אל תתנו לילדים להסית אתכם אחד נגד השנייה.
זה שיש לנו קשר מיוחד עם אחד הילדים, לא נותן לזה לגיטימציה להיכנס ביחסים הזוגיים. ילדים לפעמים יכולים להיות מניפולטיביים ולנסות למשוך לצידם את אחד ההורים (בדרך כלל זה שיותר רגיש אליהם), אל תתנו לזה אף פעם מקום ואל תרשו למשוך אתכם נגד בן\בת הזוג. זכרו מי ההורים ומי הילדים, ותמיד תזכרו- הזוגיות שלכם הייתה כאן לפניהם.

10. שום דבר לא מובן מאליו !
לא הניקיון של הבית, לא הזבל שהוא הוריד, לא החיוך שלה בבוקר, לא הדאגה לילדים או ההסעה לחוגים, לא החיבוק שלה לפני השינה, לא הוויתורים מצידו ולא זה שהוא תלה את המגבת אחרי המקלחת. כלום לא מובן מאליו! אם תחיו מתוך תחושת הוקרת תודה והערכה לאחר- תמיד תראו את הטוב ותשרו שמחה ביחסים שלכם. ויותר מזה- תשקפו את זה לצד השני, שכנראה באופן טבעי יחקה אתכם וירצה לתת מעצמו יותר.
אם תשאלו כל אדם גרוש או פרוד, לפני הכל ואחרי הכל, מה הוא היה עושה אחרת, זה לרוב יהיה- לא לוקח כמובן מאליו.

תודה אמא ואבא, על מודל לחיקוי כל כך חיובי ואותנטי. מאחלת לעצמי 50 שנה של זוגיות בריאה, לפחות כמו שלכם, טפו, חמסה, שום, בצל!

שתפו את הכתבה