Search
Close this search box.

נהנית מכל העולמות

מי את מיילי סיירוס?

מאת: ירדן סלומון

שתפו את הכתבה

מיילי סיירוס חגגה את ערב השנה החדשה במסיבה ענקית עם הופעה מטורפת בו היא אירחה אמנים היקרים לליבה. האירוע ששודר בערוץ ה-NBC היה הזדמנות מעולה בשבילה להודיע גם על אלבום חדש אותו היא תשיק במרץ הקרוב. כמה ימים לאחר מכן, העולם מתעורר לפוסט הזה שמבשר על שיר מתוך האלבום שהולך לצאת בעוד רגע קט. בפוסט מופיעים כמה משפטים מהשיר כאשר מה שהכי תפס את העין זהו המשפט הזה:

המעריצים שהבינו מהר מאוד שהשורה הזאת מתייחסת לארוסה לשעבר, השחקן ליאם המסוורת', שמו לב שגם תאריך היציאה של השיר אינו מקרי. בתאריך ה-13 לינואר, ליאם יחגוג את יום הולדתו, ואיזו מתנה הוא ישמח לקבל מהאקסית יותר משיר עם עקיצות למערכת היחסים ביניהם?

האם זה באמת קרה? תצטרכו לגולל עד סוף הכתבה. כמו שכולם יודעים, מיילי סיירוס היא הדמות הכי מפתיעה ויוצאת דופן בתעשייה הגדולה בהוליווד ובעולם המוזיקה. היא שברה את כל המוסכמות נטו בשביל לגלות את עצמה, גם אם הם לא באו טוב בעיני החברה.

איך הפכה ילדת הדיסני הטובה לדמות כזאת שנויה במחלוקת?

מיילי סיירוס נולדה בנובמבר 1992 וגדלה בעיר נאשוויל בטנסי. אביה הוא הזמר הקאנטרי המפורסם, בילי ריי סיירוס. היא החלה להתעניין במשחק בגיל 9 כשלקחה שיעורי משחק בקנדה בזמן שמשפחתה גרה שם במשך 4 שנים.

בעודה רק בת 12, היא החלה לעשות אודישנים לתפקיד גדול בסדרה חדשה בערוץ דיסני בשם "האנה מונטנה". תחילה היא נבחנה לתפקיד של החברה הכי טובה ואילו המפיקים לא קיבלו אותה בטענה שהיא צעירה מדי. הימים חלפו, היא לא ויתרה על הסדרה, ולבסוף נבחרה לשחק את התפקיד הראשי. מכאן אפשר להגיד שהשאר כבר היסטוריה, או יותר נכון היסטריה?

בשנת 2006, עלה הפרק הראשון של הסדרה שזכה להצלחה גדולה והסדרה הפכה לימים בתור הלהיט הענק של הערוץ. שיר הפתיחה שמיילי שרה בתור דמותה, "The Best Of Both Worlds", היה הלהיט הראשון מתוך הסדרה והיום גם הזכור ביותר. עם השיר הזה, היא יצאה לסיבוב ההופעות הראשון שלה בתור האנה מונטנה וגם בתור מיילי עצמה.

בשנת 2007, היא מוציאה את אלבום הסולו הראשון שלה בסטייל רוק-פופ. מכאן, הקריירה המוזיקלית שלה מזנקת כלפי מעלה, והיא מוציאה להיטים רבים מוכרים כאשר בראשם הוא השיר "Party In The USA" שמושמע בכל יום העצמאות האמריקאי מחדש. אפילו באותו זמן התאגדה עצומה המבקשת מנשיא ארצות הברית להחליף את ההמנון הלאומי לשיר הזה.

שנתיים לאחר מכן, בזמן שמיילי ממשיכה להוציא עוד אלבומי סולו, יוצא גם הסרט המצליח שממשיך את סיפורה של האנה מונטנה ומתוכו יוצא הלהיט "The Climb", בלדה מרגשת עם מסר שלא צריך להישבר מכל מכשול שאנחנו נקלעים אליו בדרך, וזוכה להיות השיר הכי מפורסם שלה שהיא שרה עד היום בהופעותיה. עובדה מעניינת – הסרט מכיל את הופעת הפריצה של זמרת מאוד מוכשרת שלימים גם היא תהפוך למפורסמת מאוד, טיילור סוויפט.

בשנת 2010, החלה נקודת מפנה רצינית בחייה של מיילי. בניסיון לשבור את התדמית של "ילדת הדיסני הטובה", היא השתתפה בסרט "השיר האחרון" שפונה לקהל בוגר יותר משהייתה רגילה עד כה, ובמהלכו היא מכירה את מי שלימים יהפוך להיות המערכת היחסים הכי רצינית שלה – ליאם המסוורת'.

באותו זמן, היא מתחילה לנסות לגבש את עצמה – היא משנה את סגנון הבגדים שלה, הכל יותר חושפני, יותר מוחצן וקיצוני, יותר דעתני. תקופה זאת הפכה לאחת התקופות החשוכות בחייה בעקבות ביקורות שליליות על התדמית החדשה שלה ועל האלבום החדש שלא הצליח כמו קודמיו. היא מנסה להתמקד בקריירת המשחק שלה אף גם רעיון זה נכשל בעקבות הוצאתה מפרויקטים מסוימים וסרטים שלא שרדו את מבחן הקופות.

בשנת 2012, מיילי וליאם מודיעים על אירוסיהם לראשונה. אירוסים שלא החזיקו זמן רב במיוחד והם נפרדו. היא יצרה באזז נוסף אודות השינוי במראה שעשתה (צבעה את שיערה לבלונד וקיצרה אותו). בשלב זה, היה ניתן להבחין גם בשינוי דרמתי בצורת התנהגותה וכי היא משתמשת בסמים מהם נגמלת סופית רק בשנת 2019.

בשנת 2013, יצא האלבום הכי שנוי במחלוקת בכל הקריירה שלה בשם "Bangerz" שמתוכו יצאו הלהיטים "We Can't Stop" והשיר "Wrecking Ball" שעורר סערה גדולה ברחבי העולם. השיר הוא בלדה מרגשת וחשופה שמתייחסת לפרידה שעברה מליאם. בקליפ רואים את מיילי שוברת קירות עם פטיש, עושות תנועות מגונות, ורוכבת על כדור הריסה ענק בעודה עירומה. הסצנות האלו זעזעו את הקהל הרחב שעוד זכר אותה בימי האנה מונטנה וזה שבר להם את התדמית הטובה שלה.

שלוש שנים לאחר מכן, העולם מופתע מהחלטתם של מיילי וליאם לחזור אחד לשנייה ולחדש את מערכת היחסים ביניהם. גם היה נראה כי היא חוזרת לשורשים הקאנטריים שלה ולתחילת דרכה עם השיר "Malibu". שנתיים לאחר חידוש מערכת היחסים, מיילי וליאם נישאים זה לזו בטקס חתונה פרטי, נישואין שלא החזיקו זמן רב והם נפרדו לאחר כשנה והתגרשו באופן סופי רק בשנת 2020.

מימין לשמאל: מיילי סיירוס וליאם המסוורת' ביום חתונתם, פוסט הפרידה שליאם פרסם בחשבון האינסטגרם שלו

לאחר הפרידה שוברת הלב, היא שבה לתדמית של "הילדה הרעה" ולתלבושות הרוקיסטיות החשופות והמיניות. היא נצפתה במערכות יחסים שונות ביניהן עם אושיית הרשת קייטלין קרטר, אשר לא מפתיעה את מעריציה של מיילי כי הצהירה בעבר על היותה פאנסקסואלית והודיעה לאמה כבר בגיל 14.

כמו כולם, גם אני זוכרת את מיילי סיירוס בתקופה הטובה של האנה מונטנה – סדרת נוער שהייתי צופה בה כל הזמן ומחכה בסוף יום לימודים ביסודי רק לחזור הביתה ולאכול ארוחת צהריים מול הדי-וי-די של העונה השנייה. היא הייתה בשבילי אייקון – דמות נצחית שכבר בגיל קטן מספקת אסקפיזם טהור.

כשיצא הקליפ של "Wrecking Ball", נטרתי לה טינה. מן הסתם, הייתי בת 13 כשיצא השיר, ויפה ככל שיהיה, בגיל הזה הרגשתי שהרסו לי את הילדות. איך יכול להיות שמי שלפני רגע הייתה ילדה טובה וראיתי אותה משחקת בסדרה אחת האהובות עליי, יכולה להרשות לעצמה להיות פרובוקטיבית בצורה כזאת? הסיטואציה הזאת לא עלתה בדעתי כאפשרית. אז הזנחתי את השירים שאהבתי ואותה לתקופה וכעסתי על שניפצה לי את הבועה התמימה של הילדות.

כמובן שהעולם הזה מורכב מכמה וכמה משתנים, לא הכל קורה לפי התוכניות שאנחנו רוצים ומאחלים לעצמנו ויש נקודות משבר וזעם. ככל שהתבגרתי, הבנתי שהיא בסך הכל מנסה למצוא את עצמה בתוך העולם הזה, גם אם זה לא מוצא חן בעיני החברה. היא טועמת מכל העולמות – דבר עליו היא הצהירה כבר בתחילת דרכה, אם במכוון ובין אם לא.

עכשיו, עם צאת השיר החדש והמעולה "Flowers", זה מרגיש שמיילי חווה סוג של רנסנס עצמי. אחרי שנתיים של שתיקה על תהליך הגירושים שלה ושל ליאם, היא פותחת מבערים עם שיר פופי ומילים עוצמתיות כאשר היא מוסרת לכולם "אני מסוגלת לאהוב את עצמי יותר ממה שאתה היית מסוגל". זה מעיד על תהליך התבגרות שעברה אחרי תקופה לא פשוטה עם עצמה. היא מזכירה לכולנו שהמערכת היחסים הכי חשובה שתהיה לנו היא עם עצמנו. שאנחנו מסוגלים לקנות לעצמנו פרחים, מסוגלים לכתוב את השם שלנו בחול על שפת הים, להחזיק לעצמנו את היד, ואפילו לשחרר מעצמנו ריקוד קטן. המילים והלחן של השיר לא נכתבו במקרה, זו עקיצה ברורה לשיר "When I Was Your Man" של ברונו מארס אותו ליאם הקדיש לה ביום חתונתם. בנוסף, הקליפ עצמו צולם באותו בית בו ליאם בגד בה עם 14 נשים. תחשבו כמה בטחון עצמי דרוש מאיתנו להתמודד עם האמת ועוד לחשוף זאת בפני כל העולם. כל אלו, וגם קורות חייה, מעבירים לנו שיעור חשוב בגיבוש הזהות העצמית שלנו. שאפו.

לצפייה בקליפ, לחצו כאן.

You get the best of both worlds
Mix it all together
And you know that it's the best of both worlds
!The best of both worlds

שתפו את הכתבה