Search
Close this search box.

שבוע האופנה הישראלי 2023

כל ההילייטים והאאוטפיטים שכדאי לזכור

בלוג שבוע האופנה הישראלי 2023

השבוע נערכו אירועי "שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023" במתחם האנגר 11 בהובלתו של היזם והמפיק מוטי רייפ שבמסגרתם הוצגו למעלה מ 27 תצוגות אופנה של מעצבי אופנה ישראליים ומובילים שחברו השנה יד ביד לחגיגה של נשיות ויופי עם בימה מכובדת סביב תצוגת האופנה לבין קונספט FAC החדש, המשלב בין עולם האופנה ובין קידום המודעות לתכנים חברתיים אקטואליים, מתחומי מחזור סביבה וקיימות, דרך נושאים מרתקים בתחום בריאות הנשים, מתופעות מוקדמות של גיל המעבר, חדשנות בגיל המעבר, פוריות ושינוי הגוף ועד מיניות, בושה והתמודדות, מחול עור ודימוי גוף בתחום הפסוריאזיס, יזמות נשית ועוד בעולם הנשים. 
בין המעצבים שהשתתפו היו הגר אלמביק ל-"אלמביקה", אלון לבנה, דוד וקסלר, MOTHER OF ALL, E-fashionista, רועי דרהי ל- Placebo, אריאל טולדנו, שחר אבנט, טובה'לה ונעמה חסין, fix  , חנה מרילוס, Dare, משכית, אהרון גניש בשיתוף רונית רפאל, בית הספר לעיצוב אופנה 'שנקר', רותם שאול, ינקי ונטף ועוד רבים וטובים.
השבוע הזה סיפק מגוון תצוגות מושקעות, רגעים אייקונים שיזכרו לעוד המון זמן, ובעיקר אופנה כחול לבן במיטבה. קבלו את ששת התצוגות הבולטות מהשבוע האחרון.

מאת: ירדן סלומון

שתפו את הכתבה

אירוע הגאלה

השנה אירוע הגאלה היוקרתי שפתח את חגיגות השבוע התחלק לשתי תצוגות מרכזיות. התצוגה הראשונה פתחה בסימן צו השעה למצב האקטואלי שאנחנו חווים בימים אלו. תצוגת הדמוקרטיה של קורנית דיגיטל נתנה את הבמה למעצבי אופנה לביטוי חופשי, מכובד ושוויוני, כאשר עיצוביהם מבטאים את חשיבות הדמוקרטיה והסובלנות בחיינו, במיוחד בימים מורכבים וסוערים אלה. מקום בו אמנות ויצירה מתקיימים באופן שוויוני, מכובד וחופשי, מקום בו בימת התצוגה והיצירה עצמה מאפשרת לכל אדם באשר הוא לתת ביטוי לדעותיו ביצירתו ללא הבדלים של דת, גזע ומין, בשוויון מוחלט של כולנו כבני אדם החיים במדינה אחת בחברה אחת. על הבמה עלו לדגמן עברי לידר, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, ליהיא לפיד, מאיה וורטהיימר, נטלי דדון, יובל כספית ועוד. 

התצוגה השנייה לאותו ערב הוקדשה למעצב אלון ליבנה שהציג את קולקציית חורף 2023 הנקראת ‘אקסוסט’ על שם הטיל הצרפתי ששימש בעיקר במלחמת פולקלנד, וידוע בהרס הרב שהוא יוצר. הקולקציה מדמה עולם פוסט-אפוקליפטי שנבנה מתוך ההריסות, כאוס שמתוכו נוצר סדר חדש. הקולקציה מורכבת מ-34 מערכות לבוש שביניהן ניתן למצוא ז׳קטים מחויטים, מכנסיים, שמלות קוקטייל וערב, ובכולם ניתן לזהות את כתב היד המובהק של ליבנה הכולל חתכים גאומטריים, א-סימטריה ומראה מתוחכם בגזרות מורכבות, חדשניות וייחודיות, ושילוב חומרים טבעיים וסינתטיים.

דוד וקסלר

דוד וקסלר הוא בין המעצבים הבולטים ביותר בתחום אופנת הקיימות ושימוש בחומרים ממוחזרים. השנה הוא הציג בתצוגה הפותחת את האירועים קולקציית אופנה ממוחזרת שעוצבה עם בינה מלאכותית. הוא מותח קו בין עבר-הווה-עתיד תוך שאילת שאלות על עתידה של האופנה במציאות של ימינו. בגדים ישנים שעבר זמנם, זכו לחיים מחודשים תוך דיאלוג עם בינה מלאכותית ושימוש בטכנולוגיות הדפסה מתקדמות. ניתן לראות את התמרון בין הגורמים המציאותיים והדמיוניים עד לכדי דבר שלם אחד.
לאור המצב הפוליטי עם מחאות בלתי פוסקות, דוד בחר להכניס עמדה פוליטית אישית שתהווה השראה לנושא הקולקציה. עם בימוי נכון והדוגמנים המתקשרים ביניהם וגם עם הקהל, הוא יצר מיצב חזק ובועט שדובר רבות.

רועי דרהי ל-Placebo

עם התפתחות העידן הדיגיטלי, עולם האופנה הבין מהר מאוד כי עליו להיכנס אל הזירה הבינלאומית הדיגיטלית דרך תוכנות תלת מימד והתחיל ליצור בגדים וירטואליים. השנה נערכה התצוגה הראשונה בארץ שמשלבת בגדים וירטואליים עם בגדים קיימים. המותג Placebo של המעצב רועי דרהי השיק את קולקציית "בבילון – מגדל בבל", אשר ממחישה את תנועת האופנה בין הפלטפורמה הפיזית על המסלול לבין הדיגיטלית על המסך. למעשה רוב הדגמים, שנוצרו בתוכנות תדמיתנות עם שילוב תלת מימד, הוצגו על גבי המסך וחלקם יצאו מתוך המסך אל המסלול. מאחורי כל דגם פיזי היה ברקוד בגבו כשבסוף התצוגה הקהל יכל לגשת אליו, לסרוק את הבגד ולקבל גישה ל-NFT של אותו הדגם. 

המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר

כמדי שנה, שבוע האופנה נותן במה לסטודנטים מעצבים צעירים בתחילת דרכם בשנקר, בית הספר לעיצוב המוביל בארץ. התצוגה חשפה את עבודותיהם של סטודנטים משנים ב', ג׳, ד' מקשת הקורסים המוצעים במחלקה. אלו, מציגים תעוזה ומקוריות לא מרוסנת הפועמת בליבם של המעצבים הצעירים המלווים יד ביד בצוות המרצים המוביל בתחומו. בין הקורסים שהשתתפו בתצוגה היו: בגדי גברים, חולצה לבנה, Genderless, From A to Z, תרבויות עולם, מישהו לרוץ איתו, גוף ומעטפת, עיצוב ספקולטיבי, יחסים אלטרנטיביים, Ready to wear, תלבושות לבמה, מחויטים, מחויטות, בגדי עור, שמלות כלה, בגדי הלילה החדשים, Fashion Tech, יוצא מן הכלל, ג'ינס, F43D, איתחול אופנה ועוד. הסטודנטים הציגו דגמים מגוונים עם פיתוחי טקסטיל מרהיבים ונושאים אישיים ומרגשים.

ינקי ונטף Kornit Digital X

התצוגה של זוג המעצבים ינקי גוליאן ונטף הירשנברג למותג YANKY & NATAF , הייתה בסימן של ניצחון ענק. קולקציית האופנה שלהם נעשתה ונוצרה באמצעות הדפסה דיגיטלית של קורנית דיגיטל.

הקולקציה vittoria היא מפגן של עצמה נשית ללא מעצורים המספרת את סיפורי הניצחון של נשים חזקות מהעולם. את ההשראה לעיצוב הקולקציה הם שאבו מעולמות של ספורט תחרותי, מירוצים וסמלי ניצחון. באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת של קורנית הם הצליחו ליצור הדפסי הולוגרמה תלת ממדיים בעלי אפקט צבע ודפוסים משתנים. ינקי ונטף מספרים "את הקולקציה חותמת שמלה לבנה המבשרת על קולקציית כלות בעיצובנו המתוכננת לצאת לקראת הקיץ הקרוב". הם חזרו אחורה בזמן לסטייל שנות ה-2000 המוקדמות עם מכנסיים בגזרה נמוכה, חלקים עליונים מינימליסטיים, עם קריצה למודרניות של היום. את התצוגה ליוותה הראפרית והיוצרת אקו הנפלאה שהרימה את הקהל עם הלהיטים שלה.

אהרון גניש

אהרון גניש הציג בשבוע האופנה את תצוגה הבכורה שלו עם קולקציה היוצאת למסע מתוך הפסוק מספר דברים "קוּמִי אוֹרִי כִּי בָא אוֹרֵךְ", העוסק בעליית האור על פני החושך. היא מתארת את המסע ממנו הוא הגיע ומציגה התפתחות בעלילה המציגה את עוצמת הניגודיות בין החושך לאור, בין טוב לרע ואף בין מציאות לדמיון. הפרשנות שלו לנושא זה היא תחנות מעבר בחיים המתחברות לעלילה המתארת יציאה ממשברים שונים ומסיטואציות שונות אל גאולה פרטית, אל פריחה והתחדשות.

"הבגדים מקבלים פרשנות מתוך תהליכים אישיים שחוויתי בנקודות זמן בחיי. את תהליכים אלו אני מביע בעזרת אלמנטים מאד סמליים ואף משויכים לטקסים שונים מעולם ילדותי מנקודת מבטי."

עם צבעוניות מונוכרומטית בפלטה של גוונים חומים ואפורים בשילוב עבודת חייטות ברמה גבוהה, התצוגה הפכה מהר מאוד לאחת האהודות בקרב הקהל שהגיע לצפות.

שתפו את הכתבה