Search
Close this search box.

תמיד תהיה לנו פריז

שתפו את הכתבה

לטיול הזה הייתי אמורה לצאת כבר באפריל 2020, אך בדיוק הגיעה אלינו הקורונה וביטלה לי את הטיול שחיכיתי לו כל כך. הייתי אמורה לחגוג את יום הולדתי ה-20 באחת הערים הקסומות בעולם ביחד עם אמי, הכל היה מתוכנן כבר חצי שנה מראש. מפה לשם, טיול יום הולדת 20 התמזג לטיול אחרי צבא וטיול סיום שנה א' של לימודים אקדמאיים. כך הגעתי לפריז היפיפייה.

זאת הפעם הראשונה שלי בפריז, חיכיתי בכיליון עיניים לחוות את העיר שכולם מדברים עליה רק דברים טובים – היופי שלה, האומנות הקלאסית, התרבות, המאכלים המיוחדים ועוד. אז אכן – פריז היא עיר קסומה בהחלט, שונה בייחודיות שלה שמשאירה תאבון לעוד. הטיול שתוכנן בפועל היה אמור להיות 8 ימים מלאים בפריז אך לצערי בעקבות הבלאגן העולמי בשדות התעופה השונים, התבזבזו לנו יומיים שלמים רק על הטיסות. עם כל העצבים והצער בכך, לא נתנו לדבר להרוס לנו את הטיול שחיכינו לו כל כך ויצרנו לעצמנו טיול מהחלומות!

היום הראשון: הגשמת חלום

מכיוון שנחתנו רק בחצות הלילה, לקח לנו יחסית המון זמן להתעורר בבוקר ולהתחיל את היום. הגענו בלילה ישירות למלון שקיבלו אותנו עם פנים מחייכות ושירות אדיב בכל שעה (גם באמצע הלילה 😊) . המלון שבו שהינו נקרא Select – בוטיק קטן אך מקסים וקומפקטי, הנמצא ברובע הלטיני צמוד לסורבון (האוניברסיטה היוקרתית של פריז). מצרפת לכם קישור לאתר המלון: https://www.selecthotel.fr/

לאחר שהתמקמנו לנו, התחלנו לטייל באזור וכך הגענו אל קתדרלת הנוטרדאם. מורת דרך שהייתה עם קבוצת מטיילים באותו זמן סיפרה לנו כי לאורך השנים היו כמה ניסיונות להרוס את הקתדרלה ביניהן העירייה שרצתה למכור אותה אך לבסוף מה שהציל אותה היו מספר אנשים ביניהם הסופר ויקטור הוגו שכתב את "הגיבן מנוטרדאם" – אותו סיפור ידוע על הגיבן קווזימודו ואזמרלדה הצוענייה. הנוטרדאם התפרסמה לאחרונה בעקבות השריפה שקרתה לפני כ-3 שנים. כעת כל החלק האחורי נמצא בשיפוצים ולכן לא ניתן להיכנס לתוך האתר. הסתובבנו עוד קצת באזור והגענו אל הוטל דה-ויל הלוא הוא בית העירייה המרשים בעיצובו ובגודלו.

לטיול הזה היו כמה רגעי שיא מיוחדים במינם אז קבלו את גולת הכותרת מס' 1: הופעה מדהימה של הלהקה הכי אהובה עליי בעולם! את להקת COLDPLAY הכרתי לעומק כשעשיתי עליהם פרויקט בכיתה י"א ויצרתי בגדים בהשראתם. אז בזמנו חקרתי דרך תמונות וסיפורים על ההופעות שלהם, והפעם יצא לי לחוות את זה בעצמי. זה נכון מה שכולם אומרים – זו חוויה יוצאת דופן. גם אם השירים לא נמצאים בפלייליסט היום-יומי שלכם, אתם תהנו מהאווירה. כולם מקבלים צמידים קשיחים עם נורות בתוכם כאשר ההפקה מנתבת את צבעי האורות בזמן ההופעה והופכים את הקהל כחלק מהמופע. התרגשתי מאוד לשמוע את השירים האהובים עליי ביניהם YELLOW (הכי אהוב עליי בעולם ודמעתי במהלכו), PARADISE, VIVA LA VIDA ועוד רבים וטובים. זהו סיבוב ההופעות האחרון של הלהקה שהודיעה על פירוקה מיד בסיום סיבוב ההופעות, לכן אל תפספסו את ההופעה הכי טובה בעולם!

היום השני: צבעים עפים באוויר

אחרי שהתאוששנו מההופעה של ליל אמש, קמנו בבוקר והתחלנו את דרכנו. מרבית מהזמן הכי היה נוח לנו ללכת ברגל וכך להכיר את העיר על הצד הטוב ביותר. הגענו לרובע המארה הצבעוני והשמח מבין שאר האזורים. כל האזור מקושט בצבעים ושם גם מלא חנויות שוות. היה לנו ממש כיף להסתובב באזור, לשוטט בחנויות ולראות את כל הצבעים המקשטים את הרחובות.

משם המשכנו למרכז פומפידו – מרכז תרבות עירוני, המשמש משכן לספרייה ציבורית ומוזיאון לאמנות מודרנית. הכיכר הענקית שלידו הפכה לאתר תוסס של מופעי רחוב מכל הסוגים. המרכז ידוע גם בתור עיצובו הייחודי – כל מערכותיו והצנרת שלו חשופות ותלויות בחוץ. בראש הבניין, ישנו מקום לתצפית אשר ניתן לעלות בחינם. את היום סיימנו שהסתובבנו באזור של המלון שלנו כאשר לידינו גני לוקסמבורג המרהיבים.

היום השלישי: אומנות לנשמה

בתור 2 חובבות אומנות, ידענו שלא נעבור את הטיול הזה מבלי להיכנס למוזיאונים. המוזיאון הראשון שהלכנו אליו הוא מוזיאון ד'אורסה בו תוכלו למצוא יצירות של אומנות מודרנית מזרם האימפרסיוניזם של האמנים קלוד מונה, וינסנט ואן גוך ועוד רבים וטובים. מבנה המוזיאון מיוחד במינו – שימש בעבר כתחנת רכבת ובמהלך מלחמת העולם השנייה כבית מיון דואר. בילינו במוזיאון לפחות כשעתיים כאשר עברנו בין כל החדרים ואפילו הייתי מדריכה לדקה כשהסברתי לאמא על היצירות השונות ומה עומד מאחוריהן. בקומה העליונה ישנו חלון מיוחד בצורת שעון עם תצפית מרהיבה על המתרחש מחוץ למבנה, יצאו לנו שם תמונות מעולות 😊. מומלץ להזמין כרטיסים מראש באתר של המוזיאון (מצרפת לכם קישור: https://www.musee-orsay.fr/en).

מהמוזיאון המשכנו אל גני טווילרי הנמצאים ממש מעבר לנהר כאשר חוצים את אחד הגשרים המפורסמים בעיר – גשר המנעולים. גשר שכולו חוויה, ואפילו מרוב התלהבות גם אני שמתי מנעול עם משאלה לעצמי.

גני טווילרי נחשבים לגנים היפים והעתיקים ביותר בפריז המחברים בין כיכר קונקורד לבין מוזיאון הלובר. הכל נראה מאוד אסתטי ומרהיב לעין. באמצע הגן, ישנה מזרקה גדולה ומסביבה ניתן לקחת כסאות – לשבת על שפתה ולצפות בברווזים השטים להם. בגן יש גם מיני לונה פארק עם מתקן גלגל ענק ודוכני פסטיבל נחמדים לילדים ולהורים בכניסה חופשית.

המוזיאון השני שהלכנו אליו בטיול הוא כמובן – הלובר. גם לשם קנינו כרטיסים מראש דרך האתר (מצרפת לכם קישור: https://www.louvre.fr/en), וכשהגענו היה תור די ארוך לכניסה אז כדאי לקחת את זה בחשבון ולהגיע בין חצי שעה לבין רבע שעה לפני השעה בה קבעתם את הביקור שלכם. מדובר במוזיאון הכי גדול בפריז עם תצוגות משתנות וקבועות כאשר כולם באים בשביל ה-יצירה "המונה ליזה". באופן אישי, התור הארוך ליצירה הרס לי את החוויה להנות ממנה. יותר התרגשתי לראות יצירות נוספות שאני מכירה. בנוסף גיליתי מיני תערוכה יפיפייה – לכבוד ציון 60 שנה לתצוגת האופנה הראשונה של איב סן לורן, התאגדו כל המוזיאונים הגדולים בפריז והם מציגים פריטים זכורים ומרשימים של בית האופנה כמיני תערוכה פר מוזיאון. הפרויקט אמור להסתיים ב-18 לספטמבר הקרוב, אז לא כדאי לפספס.

היום הרביעי: הו שאנז אליזה

אחרי שראינו מרחוק יום לפני, את הבוקר התחלנו בכיכר קונקורד כאשר במרכזה עומד אובליסק לוקסור מצרי בן 3300 שנה, המתאר את ניצחונותיו של רעמסס השני. האובליסק הובא לפריז מלוקסור בשנת 1833 בתור מתנה והוצב בכיכר על פי הנחיית המלך לואי פיליפ.

לאחר מכן, התחלנו ללכת לכיוון שדרה הכי מפורסמת בעיר – השאנז אליזה. השדרה מלאה בחנויות מותגים וחנויות פופ אפ שונות כאשר אחת מהן הייתה של לואי ויטון שפעלה לחודש יולי בלבד והציגה את קולקציית הגברים האחרונה של בית האופנה. בשדרה יש גם חנות מקסימה של מותג מוצרי הטיפוח המפורסם ל'אוקסיטן ובתוכו בית קפה קטן בשם salon de the ouvert עם קינוחים משגעים ומקרונים מטריפים (ממליצה מאוד על השומשום השחור, איספן שמזכיר טעם של מלבי ועל הפרלין – טעמים סופר מיוחדים).

כמובן שהלכנו לראות את שער הנצחון בסוף השדרה. יש אפשרות לעלות לתצפית אך אנחנו לא עשינו זאת והתרשמנו גם מלמטה. באותו ערב, קבענו גם שייט בנהר הסיין המתחיל ליד מגדל אייפל – חוויה כיפית שמראה את הקסם של פריז במיוחד כשעושים זאת בשעת דמדומים. לבסוף כשחוזרים לאייפל, כולו מואר ובכל שעה עגולה הוא מנצנץ במשך חמש דקות שלמות שלא כדאי לפספס.

היום החמישי: walk, walk, fashion baby!

כיאה לסטודנטית לעיצוב אופנה, לא יכולתי לוותר על ביקור בגלריית דיור שנפתחה בפריז בחודש מרץ האחרון אשר מספרת על אודות חייו של כריסטיאן דיור האגדי ועל כל מאחורי הקלעים של בית האופנה שהשאיר אחריו. חללים גדולים, בגדים מרהיבים והכל מעוצב לפי ציר חייו של כריסטיאן – איך הוא לקח השפעה מגן ביתו שאהב בילדותו ואיך בית האופנה ממשיך את המורשת שלו. אפילו באחד החללים תוכלו למצוא את כל הדגמים המקדימים שבית האופנה יצר עם סימוני תיקונים עליהם וגם אפשר לראות בלייב איך הם רוקמים את אחד הג'קטים שכיכב בשבוע האופנה. גם לכאן כדאי לקנות כרטיסים מראש דרך האתר (מצרפת לכם קישור: https://www.galeriedior.com/ ).

מוכנים לגולת כותרת מס' 2 של הטיול? אז ככה. באופן סופר ספונטני, אחרי שקיבלנו הצעה שווה, שינינו את התוכניות שלנו לאותו ערב ובפעם השנייה הגענו לאצטדיון סטאד דה פראנס להופעה של ליידי גאגא! אחרי ההופעה של קולדפליי, שהייתה באותו מקום, היינו כבר מנוסות בהגעה לשם (יש מטרו ישיר בקו RERB). ואז התחילה ההופעה הכי משוגעת שהייתי בה. ליידי גאגא צמחה עם הדור שלי, שמכיר את BAD ROMANCE ו- POKER FACE בעל פה, והתרגשתי לשמוע את הלהיטים שגדלתי עליהם. כן היו חלקים שהכל היה יותר מדי מוזר וקריפי בשבילי, אבל הנוכחות שלה על הבמה והדרך בה היא שולטת על הקהל היא פנומנאלית! לדעתי, רגעי השיא של ההופעה היו דווקא כשהיא התיישבה ליד הפסנתר ושרה את הלהיטים SHALLOW ו- ALWAYS REMEMBER US THIS WAY מהסרט כוכב נולד בו היא כיכבה ואף כתבה את הפסקול המדהים, רגעים בהם כמעט דמעתי מקולה המדהים. וכל זה עוד לא קצה גבול התהילה שלה 😊

היום האחרון: אין גיל לדיסני

והרי לפניכם עוד סוג של הגשמת חלום. ילדת דיסני הייתי ועודני. זה היה ברור שאני לא אעבור את הטיול הזה מבלי שכף רגלי תתדרך בדיסנילנד וכך הבנתי למה המקום הזה נקרא המקום הכי שמח בעולם. מהרגע שנכנסתי ועד שיצאתי, החיוך לא ירד מהפנים! הייתי באופוריה מוחלטת מעיצוב הפארק, השירים ברקע, הדמויות. התורים למתקנים אכן ארוכים מאוד, ולכן אני ממליצה להגיע לפארק בדיוק בשעה 09:00 בבוקר כשנפתחים הדלתות, ואז התורים זורמים מהר ואפשר בכיף להספיק 2 מתקנים חביבים. כמו כן, והנה פרט שגיליתי כשהגענו לשם, מסתבר שיש כמה מצעדים לאורך היום בשדרה הראשית של הפארק – 3 מצעדים קטנים בין השעות 11:00-13:00 בערך, מצעד גדול ומקסים בשעה 17:30 ולבסוף המופע האור-קולי הענק על הטירה בדיוק בשעה 23:00, רגע לפני שנפרדים. תעשו טובה – אל תפסידו את מופע הסיום. זו חוויה של פעם בחיים שאפילו קשה לי לתאר במילים. לא יכולתי לבקש סיום יותר יפה מזה לטיול מדהים.

Au revoir Paris

עד הפעם הבאה 😊

היי לכן, אני ירדן סלומון 🙂
סטודנטית במחלקה לעיצוב אופנה במכללת ויצו חיפה, מכורה למוזיקה ותיאטרון, עם חוש טעם לאוכל מעולה ולא מתנגדת לנוסטלגיה טובה.