חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול משפחתי חורפי

6 אטרקציות מומלצות למשפחות בחודש ינואר

מאת- סיון גולן ריגל

החורף היא התקופה האידיאלית לטיול בישראל, מזג האוויר נעים, וברחבי הארץ מתקיימים שלל פסטיבלים ואירועים לכל המשפחה שיחממו לכם את החורף. בסופי שבוע ללא גשם מומלץ לטייל במגוון מסלולי הטיול המותאמים לחורף, ובסופי שבוע גשומים מומלץ לבקר במגוון המוזיאונים והפעילויות ברחבי הארץ. אז כדי שלא תפספסו שום דבר הנה 6 אטרקציות מעולות לחודש ינואר בישראל.

נכתב בשיתוף Visit2israel.com קהילת המטיילים הגדולה והמעודכנת ביותר בישראל.

שתפו את הכתבה

מתחם התחנה. קרדיט סיון גולן

1. צאו לבלות בשבת עם כל משפחה- שבת במתחם התחנה בתל אביב:

איפה? מתחם התחנה בנווה צדק בתל אביב
כמה זה עולה? חינם.

בכל שבת בין השעות 10:00 עד 13:00 יתקיימו במתחם התחנה בתל אביב פעילויות שונות לכל המשפחה- הופעות, קרקסים, שתילת צמחים, סדנת נגרות, ועוד. הכניסה היא חופשית וללא תשלום גם למי שאינו תושב תל אביב. החניה בתשלום בעלות של 24 ₪ לכל היום. בנוסף בכל שבת יתקיים במתחם התחנה יריד עם דוכני אומנות של תושבי תל אביב. לפרטים נוספים על הפעילויות בקרו באתר של מתחם התחנה.
מומלץ לשלב את הביקור עם ביקור בפארק המסילה שצמוד למתחם התחנה, זוהי מסילת רכבת ישנה שהפכה לפארק יפיפייה וארוך, המתחיל ממתחם התחנה ומגיע עד רחוב יהודה הלוי.

פארק תמנע. קרדיט דר יואב פלמה

2. סעו דרומה- פארק תמנע:

איפה? פארק תמנע כ 20 דקות מאילת.
כמה זה עולה? ילד- 36 ₪, מבוגר 45 ₪.

כשקר וחורפי בחוץ זה הזמן לנסוע דרומה שם לרוב תוכלו ליהנות ממזג אוויר נוח ונעים (שימו לב שלא מומלץ להתקרב לאזור כשיש חשש לשיטפונות או גשמים חזקים בדרום). פארק תמנע הנמצא כ 20 דקות צפונית לאילת הוא פארק מופלא המציע מלא פעילויות לכל המשפחה- סיורי עששיות, מסלולי אופניים, סירות פדאלים, טיולים רגליים, ועוד. מומלץ לשלב את הטיול בפארק עם לינה. אם אתם רוצים להתנתק קצת מהנוף העירוני וליהנות מנוף מדברי בתולי ועוצר נשימה, אז פשוט תניעו את הרכב וסעו בעקבות השקט המדברי.

3. צבעו את העיניים באדום- פסטיבל דרום אדום:

איפה? האירועים מתקיימים ביישובים שונים בצפון הנגב- מושב שוקדה, במועצה איזורית אשכול, פארק אשכול, קיבוץ בארי, קיבוץ גברעם, ועוד.
כמה זה עולה? חינם.

פסטיבל דרום אדום הוא פסטיבל הכלניות המפורסם של הדרום המתקיים בכל שנה החל מסוף חודש ינואר עד תחילת חודש מרץ. בתחילת חודש ינואר מתחילה פריחת הכלניות והדרום לובש כולו שמלה אדומה וססגונית. באזור חבל הבשור תוכלו למצוא עשרות מסלולי הליכה בטבע.
מסלולים קלילים שמתאימים בעיקר למשפחות:
בתרונות רוחמה- אלו גבעות נמוכות ומרחבים של דשא הנמצאים ליד קיבוץ רוחמה. דרכי הגעה- בוויז כותבים קיבוץ רוחמה, ממש לפני שער הקיבוץ יש פניה שמאלה למגדל התצפית, יורדים עם השביל ומסביב הכל פורח.
פארק אשכול- פארק עם מגוון אטרקציות ומסלולי טיול לכל המשפחה. במהלך פסטיבל דרום אדום מתקיימות בו בשבתות גם הופעות ופעילויות לכל המשפחה. הכניסה לפארק היא בתשלום.

דרום אדום. קרדיט Pixabay

4. גלו את ישראל במגפיים- פסטיבל מטיילים במגפיים:

איפה? אזור חוף הכרמל

החורף הישראלי הוא ללא ספק הזמן המושלם לטיול בישראל, הטבע כולו מתעורר לחיים, הנחלים זורמים, הפרחים מתחילים לפרוח, ואת כולם מלווה ניחוח האדמה והגשם. פסטיבל מטיילים במגפיים הוא הזדמנות מעולה ליהנות מכל הטוב שהטבע הישראלי מציע בחורף לצד מגוון אטרקציות לכל המשפחה. פסטיבל מטיילים במגפיים, פסטיבל החורף המסורתי השנתי בכרמל, של העמותה לתיירות כרמלים בשיתוף קק"ל יתקיים השנה במהלך חודש דצמבר וינואר ובחופשת החנוכה. הפסטיבל מציע עשרות אטרקציות לכל המשפחה- משחקי בריחה ברמת הנדיב, סיורי עששיות בקיסריה ועין הוד, פעילות חווייתית למשפחות במוזיאון ינקו דאדא בעין הוד, ועוד.

פסטיבל מטיילים במגפיים. קרדיט שלמה פילבה

5. התחממו בפסטיבל הכי צבעוני- חורף בגן הבוטני בירושלים:

איפה? ירושלים
כמה זה עולה? מבוגר 50 ₪, ילד 35 ₪.

בין התאריכים 12.12.22 ועד 31.01.23 יתקיים פסטיבל Winter Lights בגן הבוטני בירושלים, מידי ערב החל משעה 17:00 הגן ילבש חליפת אורות חגיגית בשלל צבעים. אמן האור גיל טייכמן וצוותו השתמשו בכ 2.5 מיליון נוריות קטנות התלויות לאורך קילומטר ופרוסות באמצעות 25 קילומטר של כבלים ברחבי הגן. תצוגת הנורות עוצרת נשימה ונפרסת על כל הגן הרחב על העצים, השיחים והאגם, בדמויות של איילים, פרחים, פרפרים ועוד. לכל הטוב הזה מתווספת מוסיקת רקע של התזמורת הסימפונית ירושלים, ושחקנים לבושים בתלבושות מוארות בדמויות שונות. בנוסף תוכלו להתחמם עם סנגריה חמה, תפוחי אדמה, וערמונים.

הגנים הבטנים בירושלים. קרדיט Pixabay

6. בחרו לכם מוזיאון- מוזיאונים לכל המשפחה:

איפה? ברחבי הארץ

בימים גשומים הכי כיף לבלות כל המשפחה במגוון המוזיאונים ברחבי הארץ. בהרבה מוזיאונים מתקיימות פעילויות מיוחדות וכיפיות לילדים.
מוזיאונים לילדים מומלצים הפתוחים בשבת:
המעבדאדא במוזיאון ינקו דאדא בעין הוד- המעבדאדא היא מרחב יצירה חווייתי ופעילות לכל המשפחה המאפשרת כניסה לנעליו של האומן ינקו דאדא. הסדנא תגרום לכם לחשוב מחוץ לקופסא ולהיות אומנים ליום אחד. שימו לב שלא בכל שבת המעבדאדא פתוחה, יש לבדוק באתר של המוזיאון לגבי שעות הפתיחה.
מוזיאון הטבע בתל אביב- אם אתם אוהבים טבע ואת כדור הארץ אתם חייבים לבקר במוזיאון הזה. בתערוכות המוזיאון תוכלו לראות אלפי פריטים שנאספו לאורך השנים בתצוגות ובמיצגים נדירים, המספרים את סיפורו של עולם הטבע.
המדעטק בחיפה- במוזיאון המדעטק תוכלו לראות ולהתנסות עם הילדים במאות מוצגים אינטראקטיביים שילמדו אתכם להבין תופעות מדעיות בדרך חווייתית תוך כדי משחק והתנסות.
מוזיאון המדע והחי ברמת גן- מוזיאון טבע וסביבה בפארק הלאומי ברמת גן המקיים מגוון סיורים מודרכים, תערוכות מתחלפות ותצוגות קבע, הפעלות ושעת סיפור במועדים מיוחדים.

שתפו את הכתבה