חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיף של סוכות

המלצות לבילויים ואטרקציות בחג

כיאה לתקופת חגי תשרי, מגיע אלינו חג סוכות הארוך מכולם. מדי שנה בחול המועד הארץ מתמלאת במגוון פסטיבלים ופעילויות תרבותיות מקומיות ומתאימות לכל המשפחה. קבלו מספר רעיונות לאירועים שהולכים לככב בחג הקרוב. 

מאת: ירדן סלומון

שתפו את הכתבה

מילקי MOMENTS

מתי? במשך ימי חוה"מ סוכות (1-5.10) בשעות הפעילות: 10:00-20:00

הקינוח הכי ישראלי ואהוב על כל הילדים (וגם על המבוגרים) הוא כמובן המילקי. המעדן שעליו ניתן להתווכח שעות אם תחילה אוכלים את הקצפת ואז את הפודינג, או שמא מערבבים. מילקי יצבע את דיזנגוף סנטר בסגול עם פעילות ייחודית לכל הגילאים. מתחם 'מילקי MOMENTS' יציע מגוון פעילויות חווייתיות שיתפרסו בשטח הקניון, כל אחת נוגעת בזווית אחרת של מילקי, כך שכל אחת ואחד יוכלו ליהנות. 

במתחם תוכלו להנות ממגוון פעילויות כמו בר מילקי, עמדות צילום מעוצבות, חנות מרצ'נדייז, משחק אינטראקטיבי ותערוכת "היכל התהילה של מילקי" שתציג את טעמי העבר האהובים מכל הזמנים. בנוסף, אתם מוזמנים להנות גם מ"מילקי דיינר": חוויה חד פעמית וייחודית של מסעדת קינוחים בהשראת מילקי – מסעדה שתעוצב בנראות ייחודית ותציע ארוחת טעימות של קינוחים מפנקים בהשראת המעדן, אליה ניתן להזמין מקום מראש לפי מספר מקומות מוגבל.

איפה? קניון דיזינגוף סנטר, תל אביב

כמה עולה? הכניסה חופשית, למעט הרשמה מראש עבור מסעדת "מילקי דיינר" בתוספת תשלום.

לבירורים נוספים והרשמה למסעדת "מילקי דיינר" ניתן להיכנס לאתר: Milky.co.il

פסטיבל ההצגות הילדים הבינלאומי של התיאטרון לילדים ולנוער באר שבע

מתי? חול המועד סוכות- 04-05 באוקטובר, ימים רביעי וחמישי בין השעות 16:00-20:30 וב- 06 באוקטובר, יום שישי בין השעות 10:30-15:00

פסטיבל הצגות הילדים הבינלאומי של תיאטרון לילדים ולנוער באר שבע יתקיים זו השנה השישית בחול המועד סוכות. השנה, בפסטיבל ייעלו הצגות, פעילויות ומופעים ייחודים שיתמקדו בנושא החברתי הבוער בימים אלו -"אחדות וקבלת האחר". 

לצד מגוון ההצגות הרב שיוצגו בפסטיבל, יתקיימו בימי חמישי בערב ושישי בבוקר מופעי רחוב והפנינג גדול הכולל דמויות רחוב ססגוניות, מופע קרקס בינלאומי לצד סדנאות יצירה ופעילויות לכל המשפחה. האירועים יתקיימו במספר מוקדים ברחבי העיר העתיקה בבאר שבע, בהם: תמוז- בית המוזיקה, בית האומנים בנגב, בית הסופרים, מרכז מבקרים שער הנגב וצלמנייה. מופעי הרחוב פתוחים לקהל הרחב ללא עלות.

איפה? במרכז "תמוז- בית ליצירה מוזיקלית" בבאר שבע ובמוקדים נוספים ברחבי העיר העתיקה

כמה עולה? מרבית המופעים ללא תשלום למעט ההצגות המרכזיות. מחירי ההצגות: 50-80 ₪.

לבירורים נוספים ניתן להיכנס לאתר האירוע: https://did.li/iZMlC או בטלפון *8035

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-39 חיפה

מתי? חוה"מ סוכות   7.10.2023 – 28.9

בתור ילדה חיפאית, מדי סוכות המשפחה שלי ואני יצאנו לחוות את פסטיבל הסרטים הבינלאומי בעיר. באמצע מרכז הכרמל, במתחם האודיטוריום, נפתח יריד סרטים הנחשק ביותר בארץ עם דוכני אוכל ולייף סטייל באווירה שמחה ונוצצת. 

הפסטיבל יקרין מגוון סרטים מכל רחבי העולם ומבית היוצרים הגדולים ביניהם צ'רלי צ'פלין, פיטר גרינאווי, ורנר הרצוג ועוד. גם בגזרת הקולנוע הישראלי, תוכלו לצפות לראשונה בסרטים חדשים שטרם שוחררו לאקרנים. בין הסרטים קפץ לי לעין סרט ישראלי מסוג מחזמר בשם "המנצחים", בבימויו של אלירן פלד ובהשתתפות של דניאל ליטמן, עמית פרקש, ידין גלמן ועוד, המספר על החיים בארץ בזמן ימי האופוריה התוססים שלאחר הניצחון במלחמת ששת הימים. הסרט מביא את סיפורם של שני זוגות חברים מקיבוץ נצר סירני שהמלחמה והניצחון בה ישנו את חייהם ללא היכר. סרט ישראלי נוסף, שאני מחכה בכיליון עיניים לצפות בו, הוא "גן קופים" – סרטו החדש בבימויו של אבי נשר, ובכיכובם של אדיר מילר, שני כהן, יניב ביטון ועוד. הסרט מציג את סיפורו של אמיתי קריב, סופר ישראלי מצליח בשנות ה-60, שהקריירה שלו הלכה ודעכה עם השנים. בשלהי שנות ה-80, אמיתי יוצא למלחמה על מקומו הראוי במורשת הספרות הישראלית. הקאמבק הנשאף דורש מאמיתי לשכור את שירותיה של חוקרת ספרות צעירה ואמביציוזית, או לפחות מישהי שתוכל להתחזות, באורח אמין, לאחת שכזאת. מרגו, שחקנית כושלת, שמתנחלת בבית אחותה ומוכרחה להתחיל להתפרנס, קופצת על הצעת העבודה המסתורית. כך מפגיש הגורל את הסופר הנואש והצעירה האקסצנטרית שישנו אחד את חייו של השנייה לנצח.

בפסטיבל יתקיימו אירועים מיוחדים הכוללים הענקת פרס מפעל חיים לשחקן ששון גבאי על תרומתו לקולנוע ולתרבות הישראלית, וחגיגות 100  לדיסני בתכנית מגוונת שתכלול  רסטורציות לקלאסיקות, סרטים חדשים והקרנת "פנטזיה" בליווי חי של התזמורת הסימפונית חיפה.

איפה? אולמות הפסטיבל – שדרות הנשיא 142, חיפה, אולם טיקוטין – שדרות הנשיא 89, חיפה.

כמה עולה? המחירים משתנים בהתאם לסוג הסרט והאירוע ונעים בין 42 ₪ לבין 119 ₪ 

לבירורים נוספים ורכישת כרטיסים לסרטים ניתן להיכנס לאתר הפסטיבל: https://www.haifaff.co.il/ 

בית הצבעים של סם חלבי בדאליית אל כרמל

מתי? במהלך חג הסוכות, 29/9-7/10, בימים א-ה' ושבת בין  10-16:00 , יום שישי 10-15:00.

ואם אנחנו נמצאים באזור חיפה, אל תפספסו את בית הצבעים של סם חלבי בעיר הסמוכה, דאליית אל כרמל. "בית הצבעים" של סם חלבי, ממוקם בכפר הציורי דאליית אל כרמל. זהו בית המשפחה המקורי של סם חלבי, הבית בו גדל וצמח כילד עשירי אחרי תשע אחיות, במשפחה דרוזית מסורתית, הבית בו ניטעה בו לראשונה על ידי אימו, האהבה לאמנות, בו נהג להתבודד ולצייר מבוקר עד לילה, כשהחברה הדרוזית פחות קיבלה אמן דרוזי כמקצוע מכובד. 

בהמשך לתערוכותיו המוצלחות בארץ ובחו"ל בשנים האחרונות, בהן יצר מיצגי ענק, הבנויים מציורים פנטסטיים מלאי מרקמי צבע עצומים – "בית הצבעים" מבטא המשך ישיר לאותה עשייה. כל קירותיו של המבנה המרהיב, 600 מ', על ארבעת הקומות שלו, נצבעו על ידי סם במאות גווני צבע של "נירלט" שהפכו אותו למעין פסל אדריכלי סביבתי, שכמוהו לא נראה עד כה בישראל.

"בית הצבעים" כולל בתוכו עשרה חדרים של מתחמי תצוגה מרהיבים היוצרים מסלול ביקור בלתי נשכח בין כתליו. במהלך חול המועד יערכו סיורים מודרכים לכל המשפחה בבית הצבעים וסדנאות צביעה על חפצים ישנים לילדים מגיל 4 (כל אחד יביא חפץ מהבית).

איפה? אל אלסטח, דאלית אל-כרמל

כמה עולה? 45 ₪ לאדם/ כרטיס משפחתי (עד 3 ילדים)- 110 שח / מחיר מיוחד לחייל בשרות ולאזרח ותיק- 30 ₪ לאדם

לבירורים נוספים ולרכישת כרטיסים ניתן להיכנס לאתר: https://samhalaby.co.il/ 

פסטיבל ראשון לציון למוזיקה

מתי? חול המועד סוכות 1-5.10.2023

אני מכורה למוזיקה ולהופעות, זה הבילוי הכי טוב שאני יכולה לצאת אליו. ולכן אני מאוד מתרגשת לשמוע שפסטיבל ראשון ,פסטיבל המוזיקה הגדול והוותיק בישראל, יחגוג השנה 35 שנה להיווסדו בחמישה ימים של שכרון חושים מוזיקלי במהלכם יתארחו מעל 100 אומנים ויוצרים מפסגת המוזיקה הישראלית!

בפסטיבל יופיעו מגוון הפקות מקור ושילובים ייחודיים. מבין ההפקות: מרגול תציין 50 שנות קריירה בהפקת מקור עם אורחים : איתי לוי ,חיים משה תמיר גרינברג , מופע שקיעה בלייב פארק עם להקות הרוק הגדולות בישראל: ג'ירפות, מרסדס בנד, מוניקה סקס , מופע הארנבות של ד"ר קספר, עדן חסון יחתום את סיבוב הקיץ שלו במסגרת הפסטיבל, שירי מימון תחגוג 20 שנות יצירה עם אורחים :שמעון בוסקילה, מארינה מקסימיליאן, ברי סחרוף וריקי גל, ארקדי דוכין יארח את אריאל זילבר, שלומי שבן יארח את מירי מסיקה, ג'יין בורדו יארחו את קרן פלס, אסף אמדורסקי יארח את אושיק לוי. 

מבין ההפקות שיופיעו בחינם ברחבי העיר בראשון לציון: בגן המושבה יופיעו אגם בוחבוט וסטטיק יחד ולחוד, רביב כנר ואבי אבורומי יחד ולחוד, ברחבת בניין העירייה ליאור נרקיס והתקווה שש יחד ולחוד, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון בקונצרט שקיעה – אורח יונתן רזאל ,בבית העם יופיעו שימי תבורי והזמרת שרי, עוד בפסטיבל מתחם ייחודי שנבנה במיוחד וידמה שדרת מבשלת בירה מפוארת שבה יוצבו דוכני אוכל, בירות מקומיות ומיובאות, קוקטיילים עם מופעים ייחודים ועוד.

איפה? ברחבי העיר ראשון לציון

כמה עולה? המחירים משתנים בהתאם לסוג ההופעה וניתן לרכוש דרך האתר

לבירורים נוספים ולרכישת כרטיסים ניתן להיכנס לאתר 

צחוק והעיר הקטנה

מתי? הפסטיבל יתקיים בין התאריכים: 02-04.10.2023, ימים שני עד רביעי

הידעתם שצחוק יכול לתרום לבריאות שלנו? הוא תמיד כאן כדי להרים אותנו במצבים קשים ולשפר את מצב הרוח. פסטיבל הצחוק – "צחוק והעיר הקטנה" – יתקיים זו השנה השנייה בעיר ערד במהלך חול המועד סוכות, ויכלול מופעים של מיטב הסטנדאפיסטים המובילים בישראל, כיתת אמן, הצגות ומופעי ילדים ונוער שיגרמו לקהל הרחב לצחוק שלושה ימים ברצף.

בין הסטנדאפיסטים הגדולים בארץ תוכלו לראות את אורי חזקיה, ענת מגן שבו, קובי אריאלי, דניאל אסייג, אסף מור יוסף, יונה אליאן וסנדרה שדה, אודי ואביעד, גיתית פישר, מיקי קם, רינה זיו. ובנוסף, בפסטיבל יקחו חלק מגוון מופעים לילדים עם טל מוסרי וסודות הקומדיה, מיקי (כוכבת הילדים) ומחסן השטוזים של דתיה בן דור.

איפה? ברחבי העיר ערד – חול המועד סוכות

כמה עולה? תלוי בסוג המופע – החל מ-20 ש"ח ועד 100 ש"ח.

לבירורים נוספים ולרכישת כרטיסים ניתן להיכנס לאתר

סוכות קולינרי בפסטיבל תוצרת הארץ

מתי? 3-4/10/2023, ימים שלישי ורביעי, חול המועד סוכות, בין השעות 10:00-17:00

לעורר אהבה וכבוד וחיבה וקנאה לתוצרת הארץ! משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי חוגג את פסטיבל תוצרת הארץ- חקלאות, תרבות ויין מהנגב והגליל. הפסטיבל עתיד להיות האירוע הקולינרי הגדול במהלך חול המועד סוכות ויאפשר לציבור הרחב היכרות עם חקלאי הנגב והגליל והזדמנות לטעום מתוצרת חקלאית טרייה לצד הפנינג ענק לכל המשפחה. עם שלל אטרקציות והפתעות!

לצד דוכני הפסטיבל, יחכו לכם האטרקציות הבאות: הופעות מוזיקליות של אמנים מהנגב והגליל בהם המופע של חיים אוליאל ולהקת "שפתיים", מתחם פוד טראקים ודוכנים של מיטב התוצרת החקלאית של איכרי הנגב, הגליל ויישובי החוסן, סדנאות שף עם יונית צוקרמן ורון יוחננוב משפיענים מעולם האוכל והקולינריה, מתחם ילדים עם הצגות, הפעלות וסדנאות, מתחמי יין וגבינות, שווקי פירות, ריבות ותבלינים. לטובת המבקרים הוקמו במקום, מתחמי פיקניק מסודרים ומוצלים וכן סוכות כשרות בהם תוכלו לשבת עם כל המשפחה ולהנות ממיטב התוצרת החקלאית המגוונת ומאווירת חג הסוכות.

איפה? מתחם בית הספר החקלאי מקווה ישראל, ליד חולון

כמה עולה? הכניסה חופשית לקהל הרחב

לבירורים נוספים ניתן להתעדכן דרך עמוד הפייסבוק של משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי: https://www.facebook.com/PeripheryNegevGalileeDevelopment 

שתפו את הכתבה