חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לחיים, סאלוט, צ׳ירס!

7 סיורי יקבים שווים ברחבי הארץ

הארץ שלנו מלאה בכל טוב – החל מהנופים המרהיבים ועד התוצרת החקלאית האיכותית. בתחילת תקופת הקורונה תפסו תאוצה סיורים ביקבי היינות המעולים ברחבי הארץ, והפכו לפעילות מקסימה עבור זוגות, משפחות וגם חבורות בכל יום חופש. בואו להנות מיינות תוצרת ישראל מקומיים בשבעה יקבים מעולים.


*אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות

מאת: ירדן סלומון

טעימות היינות המעולים בפרגולת יקב עגור - צילום קרין רבנה

שתפו את הכתבה

יקב אסף

מה שמים בוויז? יקב אסף- קדם כפר היין- כביש 91, מול נחל ג'ילבון- רמת הגולן

אי שם ברמת הגולן, יש לב כפר יין משפחתי קטן ומקסים. את יקב אסף הקימו משפחת קדם ותוכלו להנות ממגוון חללים בכפר – כמו חדר מיכלים וחביות של היקב, חדר ארכיון מתיישנים וחדר טעימות, בקתות אירוח ייחודיות והמטבח של דידי- בית אוכל המעשיר את היין בחוויה קולינרית מוקפדת של עדי אחות הבכורה.

בני המשפחה כולם לוקחים חלק פעיל בכפר על ענפיו השונים, מיומו הראשון, וממשיכים לפתח ולבנות את המקום גם היום. אסף ואורן, ייננים וכורמים המשלבים יחד איכויות עשיה ישנות וחדשות בעולם היין, הדסה אם המשפחה מנהלת את קשרי לקוחות היקב וכן ביקורי קבוצות לטעימות יין וארוחות. עדי שפית היקב, מלווה את יינות אסף במטבח מקורי טרי וייחודי. קארן, מנהלת את בקתות האירוח ומרכז המבקרים של היקב, שחר בתחומי האירועים, בנייה ומיתוג היקב ותומר פועל בכרמים ובחקלאות הכפר.

הם מייצרים בשנה כ-80 אלף בקבוקים של יינות לבנים אדומים ורוזה מכמה זנים שונים ובסדרות יישון שונות. בין היינות הלבנים שלנו יש פינו גרי, סובניון בלאן, פרנץ' קולומבר, גוורצטרמינר ושנין בלאן וכן בלנד לבן שיצא השנה בפעם הראשונה. אנחנו מייצרים גם רוזה מענבי זינפנדל ובסדרת היינות האדומים יש את הרוג'ום 91- מאה אחוז קברנה סובניון גולני משובח. כך שכל אחד יוכל למצוא את הטעמים האהובים עליו.

שעות הפעילות: שעות פעילות מתעדכנות באתר שלנו – א'-ה'- 10:30-16:30, ו'- 10:00-16:00, ש'- 10:30-16:30

לבירורים נוספים ניתן לפנות לעמוד האינסטגרם  assaf_winery@
ולאתר

יקב טוליפ

מה שמים בוויז? יקב טוליפ, כפר תקוה, קריית טבעון

יקב טוליפ נולד מתוך אהבה גדולה ליין ואהבה גדולה לאנשים. משפחת יצחקי הקימה את היקב בשנת 2003, ובחרה להקימו בכפר תקווה – ישוב קהילתי למבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, על מנת לשלב בין חזון הכפר לתשוקת המשפחה לייצר יין. שילוב מופלא זה הוליד מודל מרגש וראשון בעולם – יקב בוטיק חברתי. כיום מעסיק היקב  את חברי הכפר בתחומו ונותן להם פלטפורמה להשתלב בשוק העבודה כאחד האדם. המוטו שלהם הוא "אנו מאמינים שתוויות שמים על יין ולא על אנשים".

ביקב יש 3 סדרות יין שונות – סדרת טוליפ, המורכבת מזנים קלאסיים עם פרשנות ייחודית ליקב טוליפ. הסדרה מכילה 2 יינות אדומים, לבן ורוזה. סדרה נוספת היא סדרת האספרו, קולינרית מאוד המתאימה למנות רבות ומגוונות של אוכל. הסדרה קמה כמחווה לבית של יקב טוליפ, כפר תקוה ועל כן שמה אספרו משמעו "תקווה" בשפת האספרנטו. והסדרה האחרונה היא סדרת הרזרב, בעלת יינות פרימיום המבליטה את הטרואר הארץ ישראלי. בסדרה זו ישנם 2 יינות אדומים ולבן.

בביקור ביקב תוכלו לבחור ממגוון שונה של "מסלולי טעימות". ובנוסף, יש תפריט המגיש מנות כגון סלטים, פוקצ'ות, גבינות ועוד. בואו להנות מיינות איכותיים, ייחודיים ומרגשים.

שעות הפעילות: פתוח בימים א׳-ו׳ 10:00-17:00

לבירורים נוספים ניתן לפנות לעמוד האינסטגרם  tulipwinery@
ולאתר

יקב אמפורה

מה שמים בוויז? יקב אמפורה – Amphorae Winery

ביקב אמפורה מזמינים אתכם לחוויית אירוח ייחודית בחצר הקסומה שלנו, בתוך נוף ציורי, כמו שיש רק אצלם. מהרגע בו תחנו את הרכב בבית הבד של חוות מקורה, תצעדו ליקב בשביל יפהפה, בין עצי זית וגפנים, החוצה את בוסתן תם, עד שיתגלה לעיניכם מבנה האבן הייחודי של היקב. היקב ממקומם בחוות מקורה האורגנית, למרגלות כרם מהר”ל, בליבו של אזור טבעי, ירוק ושופע, שאין שני לו. אפילו בסוכות הקרוב תוכלו להנות מפסטיבל המוזיקה הגדול המכיל מגוון אמנים כולל הופעת סיום של דפנה ארמוני.

בבחירת הכרמים של יקב אמפורה הושקעה ומושקעת מחשבה רבה. הגידול נעשה בתנאים מגוונים, תוך הקפדה מירבית על יצירת חלקות בעלות מאפייני איכות ובידול מקסימליים, אשר מייצגים בצורה המיטבית ביותר את מאפייניו של כל כרם. זן הענבים הנטוע, הקרקע והאדמה, גובה הנטיעה, המיפנה אל השמש, כמות המשקעים וניקוז המים, מבנה הכרם ונוף גידולו – כל אלה יוצרים את הבידול הייחודי לכל חלקת כרם. שלל פרמטרים אלה הם הפירוש הקרוב ביותר למונח הצרפתי “טרואר”.

כרמי היקב מפוזרים במספר אזורים בארץ, תוך מיקוד באזורי היין האיכותיים והמבטיחים ביותר לגידול כרם יין: במורדות הצפוניים של רמת הגולן, הכרמים נטועים במקום ובאופן שמתאים לגידול ענבי איכות ומשקפים את שאיפת יקב אמפורה לייצג ולבטא ביינותיו פסיפס עשיר ומגוון של טרואר ישראלי עילי. תהליך גידול כרם היין אינו נפסק בבחירת מקום הכרם, מבנה הנטיעה וטיפוח הכרמים, אלא ממשיך בבציר סלקטיבי, אשר בוחן את איכות הענבים עשרות פעמים במהלך תקופת הבציר. לעתים מתחייב בציר רב פעמי באותה חלקת כרם, במטרה להפיק את המיטב מענביה וסוג הקרקע המשתנה.

בחג הסוכות הקרוב היקב יערוך פסטיבל מוזיקלי שבו תוכלו להנות שבוע שלם משילוב נפלא של יין ומוזיקה טובה כשבכל ערב תתארח להקה עם סגנון מוזיקלי אחר. בין המופיעים תוכלו למצוא את להקת ETHNOS המשלבת מוזיקה אלקטרונית אתנית ישראלית בשילובים מטורפים של עבר, הווה ועתיד, את שולי׳ז וחברים – המוזיקאי המחונן שולי ויסוצקי מארח חברים לערב של רוק ובלוז עברי ולועזי ועוד רבים וטובים. את הפסטיבל תחתום דפנה ארמוני עם הלהיטים שנחשבים לנכס צאן ברזל של המוזיקה הישראלית ומהווה את הסיום המושלם לפסטיבל המוזיקה שלנו.


שעות הפעילות: ימים א׳-ה׳; בשעות 10:00-18:00, ימי חמישי בשעות 19:00-23:00 לפי סבבים
בתיאום מראש, ימי שישי בשעות 10:00-18:30, ימי שבת בשעות 10:00-20:30

לבירורים נוספים ניתן לפנות לעמוד האינסטגרם  amphorae_wines@
ולאתר

יקב אלכסנדר

מה שמים בוויז? יקב אלכסנדר – דרך חפר 15

יקב אלכסנדר, שוכן במושב הוותיק בית יצחק שבלב השרון, הוא יקב עילית משפחתי, אשר הפך עם השנים לאחד היקבים המובילים בישראל. היקב הוקם בשנת 1996 על ידי יורם שלום, על הנחלה המשפחתית, ונושא את שם אביו אלכסנדר שלום ז"ל, ממנו קיבל את ההשראה ואת האהבה ליין. היקב ממשיך מסורת בת מאה ועשרים שנים של עשיית יין, שהחלה באיטליה ובתוניסיה שם ייצרו סבו ואביו של יורם שלום יין ביתי. בשנות פעילותו צבר יקב אלכסנדר מוניטין מצוינים, וקצר הצלחות רבות ופרסים מכובדים בארץ וברחבי העולם.

היקב מציע מגוון סדרות, סדרת ההורים, סדרת הרזרב וסדרת אלכסנדר הגדול. הם מייצרים יינות לבנים (סוביניון בלאן, שרדונה) יינות רוזה, ומגוון רחב של יינות אדומים. איכות היין מתחילה בתנאי הקרקע הייחודיים בכרמים, הממוקמים במיקרו אקלים אידיאלי לגידול ענבי יין, לצד משטר מים קפדני ושימוש באגרו-טכנולגיה מתקדמת. חשובים לא פחות הם הכורמים המסורים והמנוסים, הסוגדים לעבודתם לקדושת הגפן ומבטיחים איכות ענבים אופטימלית. כל אלה, לצד טכניקות הייצור הקפדניות ביקב והגישה האינטימית המעניקה יחס אישי לכל חבית ולכל בקבוק – מאפשרים ליצור יין אקסקלוסיבי, ברמה בינלאומית ובאיכות בלתי מתפשרת, שנה אחרי שנה.

מזה שש שנים שיש ביקב מרכז מבקרים, אנו מציעים הגעה ליקב ויציאה לסיור ביקב המלווה בטעימות יין. בסיור מסופר על תהליך עשיית היין ביקב בפרט ובכלל, מקבלת הענב ועד הבקבוק. עוד מסופר הסיפור המשפחתי של יקב אלכסנדר. במהלך הסיור תטעמו 4 סוגי יינות שונים של היקב . הטעימה מלווה בהסבר על היין שמוטעם. בסיום הסיור ניתן לשבת אצלינו במרכז המבקרים, במרפסת גדולה המשקיפה על הכרם. במרכז ניתן להנות מבקבוק יין איכותי לצד ארוחה מתפריט חלבי שיש לנו. בקרוב יחגוג היקב יום הולדת 28 עם השקת יין חדש והופעה מרגשת של ארקדי דוכין – אירוע שבהחלט לא כדאי לפספס.

שעות הפעילות: שעות פתיחת מרכז המבקרים בימי ראשון, שני, רביעי, חמישי ושישי 10-17:00.

לבירורים נוספים ניתן לפנות לעמוד האינסטגרם alexander_winery@

ולאתר

יקב SPHERA

מה שמים בוויז? מושב גבעת ישעיהו Sphera Winery

SPHERA, יקב מומחה ליינות לבנים, נושא את טביעת האצבע הייחודית של היינן דורון רב הון: מינימליסטית, מדויקת, עדינה ומלאת ניואנסים. כל פרט ביקב הוקם מתוך תפיסת עולם של עשיה לבנה: עשיה טבעית, שקופה, נקיה, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ותהליכים מדעיים ולצידם עבודה רגישה של אומן. הם דוגלים בפגישה יום יומית עם אותה האדמה, ללמוד את הכרם, את הפרי ואת האקלים. לשים לב לדקויות ולבצע כיוונונים עדינים. זה חשוב במיוחד כשמדובר ביין לבן. עשייה לבנה היא עשיה טבעית, שקופה ונקיה כל תנועה קטנה מורגשת.

מאחורי כל יין נמצא כרם, בתוך כל יינן חי חקלאי שמגדל ענבים. בסיור הכרמים תוכלו לפגוש את הטרואר של ספרה – האדמה, הוואדי, האקלים והגפנים. נספר מה מיוחד בלגדל את הענבים שלנו, על הבחירה לגדל אותם דווקא באזור הזה ועל המרכיב החשוב ביותר בעשייה לבנה – חומר הגלם. לאחר הסיור תחזרו ליקב ותטעמו שלושה יינות מסדרת WHITE CONCEPTS עם מבחר ממטעמי האזור ומגוון גבינות.

SPHERA הוא פרויקט אישי ומשפחתי. רבים מהשותפים לדרך הופכים עם הזמן לחברים, הקהילה שבתוכה הם חיים, משתלבת בעשייה והנופים הנפלאים שמקיפים את המקום, משתקפים ביין, ביקב ובלב של כולם.

שעות הפעילות: ההגעה בתיאום מראש בלבד בימי א'-ו' בשעות 10:00-16:00

לבירורים נוספים ניתן לפנות לעמוד האינסטגרם spherawinery@

ולאתר

יקב עגור

מה שמים בוויז? יקב עגור, מושב עגור 17, עמק האלה

בין גבעות יהודה הפוריות ובסמוך לעמק האלה המוריק, נמצא יקב עגור. מהכרמים במטע, בעין כרם ובגבעת ישעיהו, הם מייצרים מגוון ייחודי של יינות, כל אחד מהם מבטא בצורה שונה את "המקום" – אותו מושג חמקמק שלא מפסיק לסקרן ולאתגר את הצוות.

היקב הוקם בשנת 1999 על ידי שוקי ישוב, בעל מלאכה, איש ספר, יינן ואחד מחלוצי היין של אזור מטה יהודה. החל משנת 2020 היקב עובר תהליך התחדשות ורענון עם הצטרפותם של שני שותפים: אלעד כץ, גם הוא תושב עמק האלה, בעברו שימש כמנכ"ל יקב קסטל. אייל דרורי, אשר למד יננות בפיימונטה ובעל ניסיון ממספר יקבים באיטליה, כרתים וישראל.

החיבור בין השלושה נוצר אחרי שנים של חברות ושכנות, ומתוך אהבה גדולה למלאכה, למילה ולמקום. חדוות יצירה, שמחה ושאיפה בלתי פוסקת להשתפר – מוליכים ומכוונים אותנו במסע שסופו בבקבוק שאתם שותים.

מרכז המבקרים מציע לכם יינות, גבינות, ממרחים, לחמים וירקות. פעם בשבועיים מתקיים אירוע שישי חי עם הרכבי מוזיקה משתנים ומזיגת יין חופשית.

שעות הפעילות: מרכז המבקרים פתוח בכל יום מ10:00 עד 16:00

לבירורים נוספים ניתן לפנות לעמוד האינסטגרם  agurwines@

ולאתר

יקב מואה

מה שמים בוויז? מושב צופר 51, ד.נ. ערבה

יקב מואה, היקב הראשון במושב צופר, לב מדבר הערבה, נוסד על ידי יהודה וצביה פרידמן. צביה ויהודה נפגשו בקיבוץ מפלסים, שם גדל יהודה, ואליו הגיעה צביה במסגרת גרעין נחל. בתחילת שנות ה-80 הם התחתנו, ועברו להתגורר במושב צופר בערבה מתוך ציונות-חלוצית- לעסוק בחקלאות ולהפריח את השממה.

ההיכרות עם עולם היין נעשתה דרך החתן של צביה ויהודה, אלעד, שנמצא בתחום היין כבר למעלה מעשור. אלעד ודנה היו מגיעים בסופי השבוע לערבה עם בקבוקי יין ותשוקה רבה לתחום, והדביקו את שאר בני המשפחה. רוח יזמית-חקלאית, רצון להתחדשות וסקרנות גדולה הביאו את יהודה ללימודי עשיית יין ביקב שורק, בסיומם התקבלה החלטה משפחתית להקים יקב.

היינות המקומיים המיוצרים ביקב בעבודת יד משותפת, מענבים הגדלים בכרמי מצפה רמון, נמזגים באהבה במרכז המבקרים הממוקם במשק המשפחתי. מלבד יין טוב הם מציעים גם פלטת גבינות, פלטת נשנושים, פיצות ועוד.

שעות הפעילות: היקב פתוח בכל ימות השבוע בין השעות 12:00-17:00

לבירורים נוספים ניתן לפנות לעמוד האינסטגרם  moawinery@

ולאתר

שתפו את הכתבה