חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מט גאלה- אייקון אופנה

10 רגעים בלתי נשכחים של הנשף האופנתי

בלוג מט גאלה- אייקון אופנה

מדי שנה מגזין ווג, בראשות העורכת האייקונית אנה ווינטור, עורך את אירוע המט גאלה ביום שני הראשון של חודש מאי. ככל שהשנים עברו, האירועים הללו סיפקו לנו מלא רגעים אייקונים שנכנסו לתודעה בתעשיית האופנה העולמית. מה היו הרגעים הגדולים בתולדות האירועים ומה מצפה לנו באירוע הקרוב? מזמינה אתכם לגלות בהמשך הכתבה.

שתפו את הכתבה

אירוע המט גאלה מתרחש במוזיאון המטרופוליטן לאמנות בעיר ניו-יורק בארצות הברית. בכל שנה מתנקזים אליו מגוון רחב של סלבריטאים ממגוון תחומים (ביניהם תיאטרון, מוזיקה, קולנוע, אופנה, ספורט, פוליטיקה ועוד) הנבחרים תחת עיניה הקפדניות של אנה ווינטור. בכל שנה, המגזין בוחר את הנושא לאירוע לפיו בתי האופנה הגדולים מעצבים בגדים אוונגרדיים מלאי שואו וסקרנות. קבלו את 10 הרגעים האייקונים מכל הזמנים:

ג'קי קנדי עושה קאמבק:

בשנת 1963, נרצח נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ון קנדי בניסיון התנקשות והמקרה זעזע את העולם כולו. באותו זמן אשתו, ג'קי קנדי, נעלמה מהעין הציבורית כדי לעכל את הסיטואציה והחיים שאחרי. באירוע מט גאלה של שנת 1979, 16 שנים אחרי, היא הגיעה לתערוכה שעסקה באופנה בעידן ממלכת הבסבורג, כשהיא לבושה בשמלת קוטור של בית האופנה ולנטינו. זאת הייתה אחת ההופעות המרגשות הראשונות בתולדות האירועים.

הנסיכה דיאנה בעיצומו של תהליך הגירושין:

בשנת 1992, העולם כולו דיבר על הפרידה שערערה את בית המלוכה הבריטי – הנסיך צ'ארלס ונסיכת ויילס דיאנה. תהליך הגירושין שהתארך במשך 4 שנים הגיע לסיומו באוגוסט 1996. כמה חודשים לפני, הנסיכה דיאנה הפתיעה את כולם כשהגיעה לאירוע המט גאלה והצטרפה לחברה קרובה. באותו אירוע, הנושא כולו הוקדש לבית האופנה דיור, ועל כן הייתה לבושה בשמלה בגזרת כותונת לילה בצבע כחול כהה בעיצוב של בית האופנה עם עגילי ספיר ושרשרת יהלומים תואמת. במראה רומנטי ועדין עם זאת ממלכתי, התלבושת הפכה לאהודה וזכורה היטב לחובבי אופנה.

שברו את החוקים:

אם יש אישה אחת בעולם שלא ארצה להתעסק איתה, זאת אנה ווינטור. בשנת 2015, מוזיאון המטרופוליטן ומגזין ווג קבעו כלל בו לא ייעשה שימוש בפלאפונים ותיעוד לרשתות החברתיות במהלך הגאלה כדי להבטיח את בלעדיות האירוע למגזין. בכל זאת, שנתיים לאחר מכן, האורחים עשו מעשה נועז למדי. קיילי ג'נר, קים קרדשיאן ועוד רבים שברו את הכלל וצילמו סלפי במראה בשירותים ושחררו לעולם.

קים קרדשיאן מציגה הריון ראשון:

בשנת 2013 הוזמנה בפעם הראשונה קים קרדשיאן בתור בת זוגתו של קניה ווסט. באותו זמן היא הייתה בהריון בחודש שמיני עם בתם הבכורה, נורת', ולבשה שמלה של בית האופנה ז'יבנשי. המעריצים והמבקרים לא כל כך אהדו את הלוק הזה. באותו אירוע, הנושא הוקדש לסגנון הפאנק – איך כאוס הפך לאופנת קוטור. אפשר להבין שהלבוש של קים לא הצליח הרבה לקלוע לנושא. איזה מזל שעם השנים היא סיפקה לנו מלא רגעים אופנתיים שזכורים עד היום.

ג'יידן סמית אוחז בראסטות שלו:

בשנת 2017, כאשר נושא הגאלה הוקדש לבית האופנה Comme des Garçons, הוזמן ג'יידן סמית' (הבן של וויל סמית') והפתיע את כולם. נכון הוא לבש חליפה מחויטת רגילה למדי ובתור אקססוריז משונה למדי, בחר לאחוז בשערי הראסטות שגזר לפני כמה ימים לאירוע. השינוי בתסרוקת לא היה מקרי – הוא עשה זאת לקראת השתתפותו בסרט "שנת חיים". דבר זה עורר סערה רבה, וכשהוא נשאל על כך, ענה "לא יכולתי להביא את אחותי לדייט, אז הבאתי את השיער שלי".

הצעת נישואין מפתיעה על השטיח באדום:

זהו אחד הרגעים הרומנטיים ביותר שקרו אי פעם על השטיח האדום. בשנת 2018, הראפר 2 צ'יינז החליט להציע נישואין לבת זוגתו קשה וורד, ובחר לעשות זאת במהלך האירוע הכי מתוקשר של השנה. הוא הצליח להפתיע את כולם וזכה לתרועה מצד הצלמים שתיעדו את הרגע. אך הפרט הכי מעניין בסיפור הוא שהזוג כבר היה נשוי לפני האירוע. רוב הסיכויים שכך הם בחרו להוציא את הבשורה לעולם.

ריהאנה מגיעה בתור אפיפיור:

אם במט גאלה של שנת 2018 עסקינן, אי אפשר להתעלם מהאאוטפיט הכי אייקוני של ריהאנה. נושא האירוע היה גופים שמימיים: אופנה והדמיון הקתולי. מעצבי האופנה התבקשו ליצור מערכות לבוש בהשראת סימבוליים מעולם הדת הקתולי במגוון דרכים לנראות עיניהם. בית האופנה מייסון מרג'יאלה עיצב לה שמלה וגלימה המשובצות בפנינים ותכשיטים, מצנפת ושרשרת תואמים בשילוב עם נעלי עקב של כריסטיאן לובוטין, עגילי חישוק של מריה טאש ותכשיטים של קרטייה. כלו אלו יצרו מערכת לבוש בהשראת בגדי האפיפיור שהכתירה את ריהאנה בתור המתלבשת הטובה ביותר לאותו ערב.

מט גאלה 2019 – קיטש במיטבו:

תסלחו לי, אי אפשר לבחור רגע אחד אייקוני מתוך רבים שקרו במהלך האירוע הזה. נושא האירוע היה CAMP כאשר הוא מילה נרדפת למילה קיטש – סגנון תרבותי, אמנותי, המוגדר בתור דבר רע שנוהגים לתאר לכאורה בהגזמה קיצונית מופרכת. הקיטש יכול לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים – החל מגזרות נפוחות וגרנדיוזיות ועד שימוש ברפרנס למוטיבים מוכרים. האירוע לקח השראה מספרה של סוזן סונטג בנושא משנת 1964, שם כתבה כי "אכן המהות של CAMP היא אהבתו אל הלא טבעי: של מלאכות והגזמה." מי שיצרו את הרגעים האייקונים לאותו ערב היו: זנדאייה שלבשה שמלה זוהרת של טומי הילפיגר בהשראת דמותה של סינדרלה, קנדל וקיילי ג'נר שהגיעו יחד במראות צבעוניים של בית האופנה ורסאצ'ה, קנדל בכתום וקיילי בסגול עם שיער תואם, קים קרדשיאן בלוק רטוב שעיצב עבורה טיירי מוגלר, ליידי גאגא לובשת ברנדון מקסוול במצעד של הורדת 4 שכבות על השטיח האדום, קייטי פרי עם שנדליר ענק מבית האופנה מוסקינו.

ביונסה לראשונה מגיעה לבד לאירוע:

בשנת 2016, ביונסה הוציאה את אלבומה LEMONADE הזכור בעולם המוזיקה בתור האלבום הכי חשוף עד כה שלה בו היא מתייחסת לבגידתו של בעלה, לדעותיה בהקשרים פוליטיים וחברתיים. שבוע לאחר מכן, היא הגיעה לאירוע המט גאלה לבדה והדהימה את כולם בצעד זה. לאירוע, שהיה בנושא שילוב הטכנולוגיה בעולם האופנה, היא לבשה שמלת לטקס בצבע ניוד מחורזת עם שרוולי רגלי טלה של בית האופנה ז'יבנשי.

אופנה אמריקאית:

בשנת 2022, כאשר נושא האירוע היה תולדות האופנה האמריקאית, היו 2 מנצחות גדולות לאותו ערב – בלייק לייבלי וקים קרדשיאן. בלייק לייבלי לבשה שמלה, מבית האופנה ורסצ'ה, קושטה בקריסטלים והציגה ארכיטקטורת ארט דקו מבניין האמפייר סטייט על גופה. הכפפות, מעטפת השמלה בגוון הכחלחל יחד עם הכתר על ראש שהורכב משבעה חלקים, היו מחווה מהממת לפסל החירות שמונה שבע קרניים והיה גם רגע נחמד על השטיח בו עטיפת המתנה נפתחה לשובל ארוך. כך היא סיפקה את השואו הכי גדול לאותו אירוע. במקרה של קים קרדשיאן, ההתלהבות התחילה עוד לפני האירוע כשצצו השמועות שהיא מתכוונת ללבוש את אותה שמלה ידועה שמרלין מונרו לבשה באירוע "Happy Birthday Mr. President" המפורסם. מכיוון שהשמלה שמורה היטב, לא היה ניתן לבצע תיקונים לגופה של קים, ועל כן הייתה צריכה לרדת במשקל ובנוסף החליטו להוסיף ז'קט פרוותי כדי להסתיר את הרוכסן מאחורה שלא נסגר עד הסוף.

מה ממתין לנו השנה? האירוע הפעם מוקדש כולו למעצב קארל לגרפלד שנפטר בשנת 2019 ועמד שנים רבות בראש בית האופנה שאנל ועבד גם בפנדי וקלואה. לכבוד כך, התבקשו מעצבי האופנה לחקור את השפה העיצובית של המעצב, והעולם כולו ממתין לראות את הבגדים השונים. הנושא הפך גם לשנוי במחלוקת בעקבות אופיו של קארל האדם – שנהג לקרוא לדוגמניות בשמות גנאי, הומופוב והתבטא לא מעט פעמים נגד המחאות על ההטרדות המיניות. כמו כל העולם, גם אנחנו במתח לראות איך הנושא יבוא לידי ביטוי בערב אחד גדוש ונוצץ.

 

מה היה הנושא השנה?

 

האירוע הפעם הוקדש כולו למעצב קארל לגרפלד שנפטר בשנת 2019 ועמד שנים רבות בראש בית האופנה שאנל ועבד גם בפנדי וקלואה. לכבוד כך, התבקשו מעצבי האופנה לחקור את השפה העיצובית של המעצב, והעולם כולו חיכה לראות את הבגדים השונים. הנושא הפך גם לשנוי במחלוקת בעקבות אופיו של קארל האדם – שנהג לקרוא לדוגמניות בשמות גנאי, הומופוב והתבטא לא מעט פעמים נגד המחאות על ההטרדות המיניות. היה ערב גדוש ונוצץ, עם מספר הפתעות, מלא במוטיבים חוזרים ומנצח אחד ענק. אלו היו הרגעים הגדולים:

קארדי בי מתחפשת לקארל לגרפלד, ריהאנה מגיעה באיחור ומשוויצה בבטן הריונית מתקדמת שחקנית הטניס סרינה וויליאמס מכריזה על הריון קים קרדשיאן מגיעה בשמלת פנינים אמיתיות של סקיפראלי והבת נורת מחכה לה בחוץ מפגש אקסים: פיט דווידסון בכובע טמבל ומראה רחוב שלא צולח את רוח האירוע 

דואה ליפה לובשת שמלה של שאנל מקולקציית סתיו 1995 ניקול קידמן לובשת שמלה של שאנל שלבשה בשנת 2004 לפרסומת לבושם שאנל no.5 מרגו רובי לובשת שמלה של שאנל משנת 1993 המנצח הגדול של הערב: גארד לטו לובש חליפה בדמותה של החתולה העשירה בעולם – שופט (הייתה בבעלותו של קארל) 

קיילי גנר בשמלה אדומה (היחידה) של זאן פול גוטייה. כשמה כן היא: גם דוגה קאט במחווה לחתולה עם איפור מיוחד מחווה נוספת לחתולה עשה ליל נאס איקס באופן נוצץ במיוחד


 
Thats all עד השנה הבאה 🙂
 
 

שתפו את הכתבה