חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אבו דאבי- הרבה יותר ממה שחשבתם

שתפו את הכתבה

אבו דאבי תמיד נראתה לי סופר מעניינת, מתקדמת ויפהפייה ויעד תיירות פופולרי אבל הנחתי שבגלגול הזה לא אוכל לבקר בה… ואז הסכמים נחתמו, הכללים השתנו וזכיתי השנה לטוס אליה פעמיים! פעם אחת לצילומי תוכנית הטיולים שלי "הכי בעולם" ובפעם השנייה הוזמנתי על ידי משרד התיירות לחופשה של שלושה ימים אליה טסתי עם חברתי הטובה טל טלמון. היא מאוד מפותחת, עשירה ומתגאה בזה ומה שלא היה להם- הם בנו. יש מי שפחות מתחבר אבל אין ספק שזה יעד שמציע הרבה אפשרויות אז החלטתי לרכז לכם פה את כל האטרקציות הכי שוות שעשיתי כדי שגם לכם יהיה טיול בלתי נשכח.

קודם כל כמה דברים שכדאי לדעת:

אבו דאבי היא עיר הבירה של איחוד האמירויות הערביות. יש בה 1.5 מליון תושבים מתוכם 80% עובדים זרים. בשנות ה-50 מצאו באבו דאבי נפט ומאז המקום התעשר וההשקעה בהתאם: היא מטופחת מאוד, יש בה גורדי שחקים ייחודיים, חופי ים חלום והכל נראה נקי ומצוחצח. יש בה גם את המסגד היקר בעולם: מסגד שייח' זאיד שעליו אפרט בהמשך.

זמן טיסה: קצת יותר משלוש שעות טיסה.

טמפרטורה: באבו דאבי אין חורף והקיץ מגיע לטמפרטורות גבוהות מאוד עם אחוזי לחות גבוהים. בחודשים מאי- ספטמבר יש כ-40 מעלות ולכן כדאי לבקר יותר בחודשים אוקטובר-אפריל אז יש בין 25-35 מעלות.

מטבע מקומי: נכון לכתיבת שורות אלו, המטבע המקומי דירהם שווה 0.93 ₪- כלומר כמעט שקל אחד.

עלות החופשה: לא זול. ממה שלי יצא לחוות המחירים דיי דומים לארץ. מחיר המוניות והאוכל במסעדות היה זהה לישראל. באופן כללי הסעה דרך הובר יותר נגישה וזולה שם ממוניות (מה גם שנהגי המוניות רובם אינם מקומיים ולא תמיד מכירים את היעד שאליו תרצו להגיע מה שיכול לגרום לתסכול מצדכם כשלא ימצאו את המקום ותתברברו בכביש) אז ממליצה להוריד את האפליקציה.

מוכנים? מתחילים:

תרבות

*מוזיאון הלובר LOUVRE ABU DHABI. לחלוטין אחד מהמוזיאונים היותר מרשימים שנכחתי בהם. קודם כל המבנה פשוט יפהפה, מוקף במים טורקיז, עם פיתוחים אוריינטלים ומשחקי אור וצל (יש גם דוכן של Laduree עם מלא מקרונים שזה אף פעם לא מזיק). המוזיאון לא ענק אבל מאוד ורסטלי עם אגפים שונים לתרבויות השונות- גם היהדות ומוטיבים מהדת שלנו מככבים לצד מומיות וממצאים ארכיאולוגים ממצריים העתיקה, פיסול במיטבו, ציורים ומזכרות מהעת העתיקה מה שמבחינתי מאפשר בדיוק ללכוד את החוויה ולהנות בלי להתעייף. אל תשכחו לעבור בסוף בחנות של המוזיאון עם גאדג'טים אומנותיים ומצחיקים (מומלץ כ- שעתיים).

*ספארי במדבר. לבקר באמירויות בלי לעשות את הסיור בחולות זה פספוס רציני. מבחינתי מדובר בחלק מהתרבות של ממש ולא רק באטרקציה כי זה כל כך מזוהה איתם. סיור הג'יפים בדר"כ כולל נסיעה בחולות, עלייה וירידה דרך דיונות שנראות כמו ציור (ממליצה לא לאוכל בדיוק לפני כי עלולים לקבל בחילה בדיוק כמו ברכבת הרים) ועצירה לתצפית ולצילומים. חלק ב' אופציונאלי של רכיבה על גמלים, גלישת חולות ואירוח במדבר שמתרחש לאחר השקיעה. אני פחות בקטע של רכיבה על גמלים, גלישה על חולות צמודה לאירוח והיא כייפית ולא מפחידה ולטעמי האירוח הרגיש כמו אטרקציה שנעשתה במיוחד עבור תיירים ולא מספיק אותנטי. אם אתם עם ילדים אז הם כנראה יהנו מהמופע, הדוכנים שבהם אפשר לקנות גלביות, כאפיות ומזכרות וארוחת ערב מהטאבון.

אנחנו עשינו דרך EMIRATES TOURS (כ- 3 עד 5 שעות)

לא הייתי אבל שמעתי שמוצלח:
QASR AL HOSN המבנה העתיק והמשמעותי ביותר בעיר: מגדל המים שנבנה ב1790. מעבר לחשיבותו בעיר הוא גם יפיפה ופוטוגני. יש שם באזור גם אומנות מחומרים טבעיים והכנת קפה מקומי.

ETIHAD MODERN ART GALLERY גלריה מודרנית, חלל אומנותי ובית קפה. נחשבת למקום מפגש פופולרי של הסצינה המקומית (כ-1 שעה).

הארמון המלכותי Qasr Al Watan- הארמון מזכיר חיצוניות בחגיגיות ובגודל את המסגד של שייח׳ זאיד. שניהם מרשימים אם כי לטעמי המסגד מעט יותרמרשים- אבל הכללים בארמון פחות נוקשים. לארמון יש להגיע בלבוש מכבד אבל אין צורך להגיע מכוסות מכף רגל ועד ראשכמו במסגד. בנוסף, בתוך הארמון יש חדרים מושקעים ומוקפדים ועיצוב מוזהב כמו בסיפורי אלף לילה ולילה כשבמרכזו ישאת הכדור המוזהב עליו חרוט ציטוט בערבית שתרגומו: ״עושר הוא לא כסף או נפט, העושר טמון באנשים ולא שווה כלום אםאינו מוקדש לשרת את האנשים״

מסורת

מסגד שייח' זאיד ונקודת התצפית. מדובר באחד המסגדים הגדולים בעולם, יצירת פאר של ארכיטקטורה ועיצוב איסלמי מודרני- מרשים גם מבחינת הגודל וגם מבחינת העיצוב. אנחנו היינו שם כשעה ולטעמי זה בדיוק הזמן המתאים לספוג את רוח המקום. שימו לב שיש כללים מאוד ברורים לכניסה: נשים מכוסות מכף רגל ועד ראש. הם מקפידים על זה מאוד! אני לבשתי חצאית ארוכה שראו בה חמישה סנטימטרים מהקרסול שלי ולא הורשתי להיכנס (אל תדאגו גם אם לא יאשרו לכם כניסה בלבוש שאיתו הגעתן, יש בכניסה התת קרקעית חנויות שתוכלו למצוא בהן לבוש שיעביר אתכן סלקציה). לגברים אסור שיראו קעקועים והחולצה צריכה להגיע למרפק (אם כי על החוקים שנוגעים לגברים פחות מקפידים). גם לאחר שעברתן את הכניסה שומרים מסתובבים שם בתוך המסגד ומוודאים שכיסוי הראש שלכן לא יחליק ויראו יותר מדי מהשיער. אסור להתנשק ולמיטב זכרוני גם אסור להחזיק ידיים. אלה כללי המקום וגם אם הם נראים לנו טיפה נוקשים צריך לכבד אותם ולהתעמק במבנה הנדיר והייחודי הזה שאנשים מכל רחבי העולם מגיעים לראותו.

נקודת התצפית נקראת WAHAT AL KARAMA היא לא ממש צמודה למסגד ועדיף להגיע לשם בתחבורה ןלא ברגל מהמסגד (בטח בשעות החום). אנחנו הגענו במונית, הנהג לא מצא את הלוקיישן ועשינו סיבוב של חצי שעה סביב המסגד. מעבר לזמן האבוד, רצינו להגיע בכיף שלנו כדי להנות מהשקיעה וההשתקפות של המסגד על המים ובסופו של דבר הגענו ממש ברגע האחרון היישר לשקיעה ללא מים וללא סוללה בנייד. למזלי במקרה היו שם שני ישראלים שתרמו לנו בקבוק מים ושתי תיירות אנגליות שצילמו אותנו והעבירו לנו את התמונות במייל. בקיצור, ממליצה להיעזר פה בגוגל מפס. נ.ב יש שם שומר שדואג שישמרו על כבוד המקום. אז אומנם אין כללים נוקשים כמו במסגד עצמו אבל אסור להגיע בגופיה או מכנסיים קצרצרים וגם מבחינת התמונה עצמה- לא להשתגע יותר מדי (מומלץ כ- חצי שעה)

לא הייתי אבל שמעתי שמוצלח: QASR AL WATAN סיור מלמד ומעורר השראה בארמון הנשיאותי שמתמקד בתרבות, מסורת ואומנות אמירתית. זה סיור חדש וטרנדי עם ביקורות מצוינות (מומלץ כ-3 שעות).

אטרקציות (מצוינות גם עם ילדים)

YAS WATERWORLD עם מעל 40 מתקנים ומגלשות. אני אשים רגע בצד את העובדה שהנייד שלי נפל שם למים והתקלקל… מדובר בפארק מים מטורף! צבעוני! מושקע! עם מגלשות סופר מיוחדות, אבובים ומתקנים שונים כמו למשל בריכה שמדמה גלישה. ספוילר: ניסיתי וגולשת אני כבר לא אהיה. הפארק מתאים לילדים בכל הגילאים כי יש המון אופציות לגילאים שונים. סופר כיף ומצוין בחום. (מומלץ כ- 5 שעות)

WARNER BROS. WORLD פארק שעשועים המקורה הגדול בעולם. כל הדמויות האייקוניות של וורנר ברדרס סטודיו תחת קורת גג אחת. ביקרתי שם עם טל ולמרות ששתינו כבר לא ילדות… קצת הרגשנו שם כאלה- בקטע טוב. באגס באני, טו וג'רי, טאז השד הטזמני, משפחת פלינסטון שגדלנו עליהם וגם דמויות שההתבגרנו עליהן כמו סופרמן ובאטמן, הג'וקר, וונדרוומן ועוד ועוד. הפארק מעוצב בהתאם והכי מכניס לאווירה כשכל אזור תואם את הדמויות. הבית של סקובי דו למשל ממש נראה כאילו נכנסת לסדרה המצוירת, האימפריה של הג'וקר מפחידה עם קולות רקע ומבוך, משחקים ומתקנים, בתי קפה ממותגים- בקיצור עפנו על המקום ולא פחות חשוב הוא סגור וממוזג. (מומלץ כ-3 עד 4 שעות)

AL AIN ZOO שעה וחצי נסיעה מהעיר. איפה שתגידו שיש ספארי סביר להניח שאתייצב. לחלקכם אולי יראה קצת מופרך נסיעה כזאת מהעיר אבל מבחינתי לטייל בשטח עם ג'יפ ולהאכיל ג'ירפות בגזרים זאת אחת החוויות של החופשה. הספארי ממוקם בסמוך לגן החיות כך שאפשר לעשות סיור גם וגם אבל אנחנו בחרנו רק בסיור בספארי. שעה וקצת של נסיעה בשטח פתוח שנראה כמו ספארי אמיתי של טנזניה (יש לציין שהסלעים מסביב מלאכותיים אבל הם עשו עבודה מצוינת) בין קרנפים, זברות, אריות וגי'רפות מתוקות שאפשר להאכיל היישר מהגג הפתוח של הג'יפ שלכם (יספקו לכם שם את הגזר).

ספארי (מומלץ כ- 4 עד 5 שעות כולל הנסיעה)

לא הייתי אבל שמעתי שמוצלח: FERRARI WORLD פארק שעשועים של פרארי עם כל מיני אטרקציות כמו רכבות הרים המהירות בעולם (250 קילומטר ב4.9 שניות אמאלה), איך זה מרגיש להיות נהג מרוצים של פרארי ועוד (מומלץ כ-3 שעות).

שייט בקייאק ב- Jubail mangrove park- אם מתחשק לכם לגוון בחוויה ספורטיבית- שייט בקייאק זאת לגמרי אופציה מהנה. המסלול שלנו ארך כשעה ושטנו לנו ביןהצמחייה והנופים היפים. אפשר גם לעצור בנקודה מסויימת ולרדת להשתכשך במים. קחו בחשבון שהלוקיישן טיפה מרוחק(כ-20 דקות ממרכז העיר)

פסטיבל שייח זאיד- מתקיים ב-6 חודשים מתוך השנה (אז תעשו גוגל לפני בואכם לבדוק שפעיל) והוא במרחק חצי שעה מהעיר לכיוון המדבר. הפסטיבל מבוסס על מדינות העולם כשלכל אחת יש ביתן עם מזכרות, מאכלים והופעות שמייחדות אותה. יש גם מיצגיםמוארים והמון דוכנים ואפילו לונה פארק קטן. מתאים גם עם ילדים:)

שופינג:

AVENUE AT ETIHAD TOWERS יכול להיות שזה הנוף שהכי מזוהה עם אבו דאבי. שדרת גורדי השחקים המטורפת הזאת. לנו היו צילומים באזור אז לא הספקתי לעשות שם קניות אבל ממה שהבנתי יש שם לא מעט חנויות יוקרה וחווית שופינג של הביוקר.

THEGALLERIA MALL
מעל 400 חנויות שמתוכן 300 מותגים מוכרים ואהובים ומסעדות שכל אחד יוכל למצוא משהו שהוא אוהב כמו זומה היפנית, קויה עם מטבח מפרו, לה פטיט מייסון שמבוססת על המטבח הצרפתי כמובן ועוד רבות וטובות.

אווירת ים ונופש

NURAI ISLAND כל כך נהננו שהגענו לשם פעמיים. מגיעים לנקודת איסוף בעיר שם עולים על סירה ותוך רבע שעה מגיעים לאי גן עדן. יש לאי שתי רצועות חוף מרכזיות. שתיהן להיט אבל אם תשאלו אותי הרחוקה יותר מנקודת ההורדה באי היא המוצלחת יותר אז פשוט תעלו על טוקטוק שמסתובב באי והוא יקח אתכם לשם. מים מושלמים, בריכה, בר, מסעדות, אווירה טובה והרגשת חופש אמיתית. יש גם אופציה לישון במלון באי שנראה ממש טוב.

חוף SOUL מה נגיד?! ההגדרה לחוף ים מושלם: חול לבן, מים טורקיז ויש באזור בתי קפה ומסעדות. לפעמים לא צריך שום דבר יותר מזה. (החוף ממוקם באזור שנקרא SAADIYAT ISLANS בערך 25 דקות נסיעה ממרכז העיר).

לא הייתי אבל שמעתי שמוצלח: COVE BEACH IN AL REEM ISLAND ים טורקיז, נוף משגע, פינות צ'יל ובקיצור רשמתי לעצמי לפעם הבאה.

YAS BAY WATERFRONT סימנו לעצמו להגיע אבל לצערי לא הספקנו. נראה כמו מקום מושלם לצפות בו בשקיעה, לשתות איזה קוקטייל ולהירגע.

אנחנו ישנו במלון שנגרילה. לטעמי אחד המלונות הכי יפים ומיוחדים בעיר עם עיצוב בעל נגיעות אוריינטליות, חוף פרטי, בריכה מהממת ומרוב הנקודות מהמלון אפשר לראות את המסגד (לצערם בנו שכונה שקצת מסתירה את המסגד אבל עדיין אפשר לראות אותו. דרך המלון אפשר גם לצאת לשייט על גונדולה ולראות את המונומנטים המוכרים של העיר. יש ארוחת בוקר עצומה כמו שאנחנו הישראלים אוהבים ומספר מסעדות עם אוכל מגוון וכל מה שטעמנו היה מצוין וטרי. ממליצה על המלון בחום.

Saadiyat beach club – הביץ׳ קלאב באווירה מפונפנת וכולל מיטות שיזוף פרטיות מוגבהות סביב בריכה גדולה עם מסך טלוויזיה ענק (רצוי להזמיןמראש אם תרצו את המיטות שהן קו ראשון לבריכה), תפריט בריכה ואלכוהול וגישה רגלית למספר חופים יפים. המקוםיחסית יקר אבל אנחנו היי ו ביום לא עמוס והיה מאוד מרגיע להתפנן שם.

תצפית 360 בקומה 74 במגדל conrad (אחד ממגדלי אתיחאד המפורסמים)- אל תפספסו את התצפית היפהפייה ואת ארוחת שעת התה High tea at observation deck שכוללת 3 מיני מגשים מלאים בסנדוויצ׳ונים, קישים ועוגות (קיימת גם גרסה צמחונית) ותקבלו גם כוס משקה. אנחנו ממש נהננו מכל ביס וביס מול הנוף המושלם.

מלון Alwathba במדבר- את הלילה האחרון בילינו בריזורט קסום במדבר. אזור בריכה בסטייל, בר בתוך הבריכה שכולל גם אוכל, אווירה בצ׳יל ואופציות לפעילויות אם תרצו כמו חץ וקשת או מיני בריכת גלים.

תהנו ותשתפו אותי לאן הלכתם ואיפה הכי נהנתם😊

שתפו את הכתבה

שתפו את הכתבה