חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אטרקציות למשפחות בחנוכה

איפה הכי כדאי לבלות בחג ובדצמבר עם המשפחה?

חנוכה הוא ללא ספק החג הכי משפחתי, אווירת החג מביאה איתה את הנרות, את הגשם ואת ריח הסופגניות, עם שלל אירועים לכל המשפחה המתקיימים בכל רחבי הארץ. אז כדי שלא תפספסו שום דבר הבאנו לכם 6 אטרקציות מעולות לחודש דצמבר.

מאת- סיון גולן ריגל

נכתב בשיתוף Visit2israel.com קהילת המטיילים הגדולה והמעודכנת ביותר בישראל.

שתפו את הכתבה

1. צאו למסע בעקבות הגיבורים- תערוכת גיבורים במוזיאון אנו (בית התפוצות):

איפה? מוזיאון אנו בתל אביב (המוזיאון ממוקם בתוך אוניברסיטת תל אביב).
למי זה מתאים? מגיל 6-12 ולהוריהם.

תערוכת גיבורים היא תערוכה המהללת את פורצי הדרך של העם היהודי. מדובר בתערוכה אינטראקטיבית בה תוכלו להכיר מקרוב את הגיבורים הגדולים של העם היהודי ממגוון תקופות בהיסטוריה, מתחומים רבים ומכל רחבי העולם. המקום מעוצב כמרחב פתוח הכולל משחקים, סרטי אנימציה מקוריים, משחקי חידות, מסכי מגע, ועמדות יצירה. זוהי ללא ספק חוויה כיפית ומעשירה לכל המשפחה.
יש לשריין מקומות מראש באתר של המוזיאון. הביקור בגלריה הוא ללא נעליים. לא ניתן להכניס עגלות לגלריה.

תערוכת גיבורים- קרדיט pexels

2. לכו בעקבות האור- סיורי חנוכיות ברחבי הארץ:

איפה? בני ברק, צפת, ירושלים
למי זה מתאים? החל מגיל 5.

חנוכה הוא חג של אור, ואין כמו סיור בשכונות הדתיות בארץ כדי ליהנות מהאווירה הקסומה של האור והחושך כשכל חלונות הבתים מוארים כל ערב באור הנעים של החנוכיות. ברחבי הארץ מתקיימים סיורים שונים שייקחו אתכם בין הבתים והסמטאות, תוכלו לשמוע את סיפורי החג והמקום, להריח את ריח הסופגניות והלביבות (בחלק מהסיורים מתקיימות גם טעימות), ולהרגיש מקרוב את אווירית החג. יש להירשם מראש לסיורים.

סיור חנוכיות – קרדיט PIXHABY

3. למדו על חייהם של החשמונאים- סיור בפארק נאות קדומים:

איפה? פארק קדומים ליד מודיעין
למי זה מתאים? לכל המשפחה

הידעתם? פארק נאות קדומים היה ביתו של מתתיהו החשמונאי, וחייהם של החשמונאים התרחשו ממש כאן. במקום תמצאו שלל פעילויות לכל המשפחה המתקיימות בכל ימי החג בין התאריכים 21-26 לדצמבר (לא כולל שבת).
בכל ימי החג מקיים סיור בשעות היום "בחזרה אל ארץ החשמונאים" בו תמצאו שלל פעילויות כמו הפקת שמן זית במתקנים קדומים, מפגש עם דמויות מסעירות מן העבר, פתרון כתב חידה, הטבעת מטבעות נחושת, מתחם תלבושות ואביזרים, הכנת נרות שמן ועוד. למידע נוסף בקרו באתר. בנוסף בשעות הלילה מתקיים סיור עששיות.

סיור בפארק נאות קדומים – קרדיט PIXHABY

4. גלו את ישראל במגפיים- פסטיבל מטיילים במגפיים:

איפה? אזור חוף הכרמל
למי זה מתאים? לכל המשפחה

החורף הישראלי הוא ללא ספק הזמן המושלם לטיול בישראל, הטבע כולו מתעורר לחיים, הנחלים זורמים, הפרחים מתחילים לפרוח, ואת כולם מלווה ניחוח האדמה והגשם. פסטיבל מטיילים במגפיים הוא הזדמנות מעולה ליהנות מכל הטוב שהטבע הישראלי מציע בחורף לצד מגוון אטרקציות לכל המשפחה. פסטיבל מטיילים במגפיים, פסטיבל החורף המסורתי השנתי בכרמל, של העמותה לתיירות כרמלים בשיתוף קק"ל יתקיים השנה במהלך חודש דצמבר וינואר ובחופשת החנוכה. הפסטיבל מציע עשרות אטרקציות לכל המשפחה- משחקי בריחה ברמת הנדיב, סיורי עששיות בקיסריה ועין הוד, פעילות חווייתית למשפחות במוזיאון ינקו דאדא בעין הוד, ועוד.

פסטיבל במגפיים- קרדיט כרמלים

5. טיילו בעקבות החשמונאים- מסלול טיול ביער בן שמן:

איפה? יער בן שמן
למי זה מתאים? לכל המשפחה

יער בן שמן הוא לא רק פארק יפיפה הוא גם מקום היסטורי בו התרשו הקרבות הגדולים בין החשמונאים ליוונים. בפארק תוכלו לבקר בקברי המכבים, לבקר בפארק החשמונאי (בתשלום נוסף), ולהשקיף מתצפיות יפיפיות עד לים התיכון (במידה ויש ראות טובה). השבילים ביער מאוד מסודרים ומאורגנים. הכניסה ללא תשלום. הטיול בפארק פחות מומלץ בימים גשומים.

יער בן שמן- Visit2israel

6. להיות בארץ ולהרגיש בחו"ל- כריסמס 2022 בנצרת:

איפה? העיר נצרת.
למי זה מתאים? לכל המשפחה.

החל מחודש נובמבר ועד אמצע חודש ינואר העיר נצרת מתקשטת כולה באווירת הכריסמס עם שלל אורות צבעוניים, שווקי חג, מוזיקה, וכמובן עצי אשוח.

אירועים מרכזיים בעיר בחודש דצמבר:
11 בדצמבר- בשעה 20:00 טקס הארת עץ האשוח בכנסיית הבשורה האורתודוקסית, פתוח חינם לציבור.
24 בדצמבר- בשעה 15:00 תצא לדרך תהלוכת חג המולד ה-39 משיכון הפועלים לאורך רחוב פאולוס השישי עד לרחוב קזאנובה.
בנוסף תמצאו מגוון פעילויות ברחבי העיר כמו- סדנאות הכנת סבון, ביקור במבשלות בירה, סיורי שוק, ועוד. אם אתם מתכוונים לישון בעיר מומלץ להזמין מקום מראש.

כריסמס בנצרת- קרדיט PIXHABY

חנוכה מהסרטים – פופקורן קרדיט pexels

7. חנוכה מהסרטים- פסטיבל תל אביב הבינלאומי לסרטי ילדים:

איפה? סנימטק תל אביב, רחוב הארבעה 5 תל אביב.
למי זה מתאים? החל מגיל 2.

פסטיבל סרטי ילדים ה 18 יתקיים השנה בין התאריכים 20-24 בדצמבר, בין השעות 17:30-21:00. השנה יתקיימו הסרטים והאירועים בפסטיבל ברוח החופש – החופש לצאת מגבולות עצמנו, החופש ליצור, לנוע ולעוף עם הדמיון כמו שרק בקולנוע אפשר. בלובי הסינמטק יוכלו הילדים והילדות להנות ממופעים, עמדות יצירה, עמדת מסך ירוק ועמדת איפור בכניסה חופשית ללא תשלום. הכניסה להקרנות הסרטים מחויבת בתשלום. במהלך חמשת ימי הפסטיבל יתקיימו הקרנות בכורה של סרטים מתורגמים מרחבי העולם, מפגשי קהל עם יוצרים, ועוד.

שתפו את הכתבה