חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקסם שמאחורי העדשה

לכבוד השנה העברית החדשה אתגרתי את צלמי וצלמות האופנה המובילים בארץ, לבחור בתמונה שהייתה הכי משמעותית או שהכי ריגשה אותם מהשנה החולפת ותשמעו? זה לא היה להם קל לזקק שנה שלמה לפריים אחד מדויק.

שתפו את הכתבה

טל עבודי

טל עבודי

טל עבודי

בס״ד
לא קל לבחור פריים אחד אבל התמונה הזאת עם יהודה מרגשת אותי בעוצמות גבוהות. אני מרגיש שאני חווה דרך העיניים שלו סיפור חיים שלם. המבט הרגוע והשכיבה הנינוחה. היום היה חוויה בפני עצמה כשיהודה התמסר במאה אחוז ליום צילום.

עבודות צילום של טל שאני אוהבת במיוחד:

יוסי מיכאלי

יוסי מיכאלי

יוסי מיכאלי

מבחינתי השנה האחרונה המשיכה לסמל עבורי את החיבור המחודש לארץ, וזו עבודה שצילמתי בארץ.
אוהב את השילוב של היופי הישראלי המגוון, הרגשת הרוגע שאני מקבל מהתמונות, והשילוב שאני כל כך אוהב שהוא כל כך ישראלי בעיני של החוּם והחוֹם יחד עם הכחול של הים והשמיים. מצד אחד החספוס של הסלעים ומצד שני הרכות של הכחול.

עבודות צילום של יוסי שאני אוהבת במיוחד:

רותם לבל​

רותם לבל

רותם לבל

בחרתי בשער של נונו עבור שבעה לילות (ידיעות אחרונות) כתמונה האהובה עליי השנה.
את נעמי פגשתי בפעם הראשונה במרץ, רגע לפני ההתפרצות המטאורית שלה לפלייליסט ולחיים שלנו.
מעבר לכך שהיא חד משמעית פריצת השנה בעיניי, היא מייצגת דור חדש של יוצרים צעירים. צעירים שבוראים עבור עצמם מציאות, מלאים באמביציה ותשוקה ענקית, וגדלים בצורה אורגנית מתוך הקהל ובזכותו.
קרדיטים- צולם עבור מוסף 7 לילות, ידיעות אחרונות | סטיילינג: עומר יהב | איפור: אדיר פימה | שיער: אוראל עטון

עבודות צילום של רותם שאני אוהבת במיוחד:

שי כהן ארבל:

שי כהן ארבל

שי כהן ארבל:

בחרתי בפורטרט של השחקן אלון אבוטבול שצילמתי לאחרונה.
אני מרגיש שבתמונה הזאת מתקיים כל מה שאני אוהב בצילום, ובעיקר - חיבור למצולם. עם השנים ומושאי הצילום אנחנו מתכהים בהתרגשות ובציפיות שלנו מימי צילום, אבל במקרה הזה - חיכיתי לצלם את אלון. הסתקרנתי. אני אוהב אותו ואת העשייה שלו שנים רבות, ורציתי לייצר תמונות קלאסיות עם ניחוח של נצחיות הוליוודית.
אלון נכנס לסטודיו והרגשתי אליו חיבור מיידי. הכל זרם בצורה שלא קורית כל יום, הוא התמסר אליי בצורה טוטאלית. זה היה מרענן, בתור מי שעובד בעיקר עם דוגמנים ודוגמניות - שגם כשהם מתמסרים הם עדיין נשארים במקום מאוד ״מוקפד״ ו״מחושב״.
אלון נתן את כולו - הבין בדיוק מה אני רוצה שיקרה בינינו - ודייק את זה לאורך כל הצילומים.
התמונה שבחרתי לוכדת בתוכה את הרגע המדויק, המזוקק הזה - שכשאתה לוחץ על הקליק אתה יודע שיש לך את הפריים שחיפשת.

עבודות צילום של שי שאני אוהבת במיוחד:

שי פרנקו​

שי פרנקו

הצילום עבורי הוא כמו שיחה טובה, מלאה בהקשבה התבוננות ותובנות. היא יכולה להתפתח ולהסתעף לכל מיני מקומות גם אם הגעתי הכי מוכן שאפשר.
לעיתים אני מעדיף להיות ריק, מלשון ריקות, לא תלוי בדבר ופתוח לכל אפשרות, אני אף מקצין לעיתים ומשתדל שלא להחשף לדבר שקשור באותו אדם שאני מצלם, אני אוהב את התחושה הזו של היכרות חדשה עם המצולמות והמצולמים שלי, אני מרגיש שבמקומות הללו הריקות מאפשרת לאותנטיות לנוע בחופשיות במרחב הצילומי, האישי, הפרטי. זה מרגש ומסקרן כאחד.
בצילום שבחרתי ניצבת ניבר מדר, אחת מהדוגמניות המובילות בארצנו, וזה היה הסאשן הראשון שלנו יחד.
הצילום הזה שבחרתי מדגיש את הרוח החופשית ששהתה בסטודיו באותו היום, הייתה שם הרגשה של פשטות המתמקדת אך ורק בהוויה שלה ושלי המתמסרת ליצירה.
בצילום הזה נוכחנו ניבר, אני, אדם שעשה את האיפור והשיער וזיו העוזר שלי.
אני מאוד אוהב את הצילום הזה, הוא מעביר חוויה של נשימה ותנועה, במקום מסוים הוא גם מזכיר לי את אחד הפורטרטים האלמותיים של אנדי וורהול (לא במתכוון).

עבודות צילום של שי שאני אוהבת במיוחד:

מאיר כהן

מאיר כהן

הפריים, שצולם בחוף יפואי באור ראשון, לקוח מתוך פרוייקט מסחרי (פופ אפ בגדי גברים של מעצבים מקומיים) שבו ניתנה לי יד חופשית ברמה הקריאטיבית, משהו שלא קורה כל יום... הפריים הזה מסמל בעיניי את הרגע הזה שבו כל החלקים מתחברים יחד בהרמוניה מושלמת - אור, קומפוזיציה, פלטת צבעים, דוגמן נפלא וסטיילינג מושלם של תומר אלמוזנינו. דוגמן / @zavaaa
סטיילינג / @tomeralmoznino

עבודות צילום של מאיר שאני אוהבת במיוחד:

אלה אוזן

אלה אוזן

אלה אוזן

קצת לפני שנה הפכתי להיות אמא, כל תהליך ההריון, הלידה והאמהות היה מסע פורץ דרך עבורי.
בתמונה אני מחזיקה את מיה, חשופה, לא מושלמת אבל הכי שלמה שהייתי אי פעם.
בחרתי את התמונה כי היא הייתה אבן דרך בשבילי, לבחור באומץ להראות את עצמי ולא לתת לפחד מביקורת לשתק אותי מה שבהמשך השפיע על כל הדרך האמנותית שלי.

התמונה השניה היא תמונה ספונטנית שצולמה ביום צילום עם קונספט אחר לגמרי כל מה שקרה שם היה מאוד אינטואטיבי.
היא מסמלת עבורי, חשיפה, פריחה והתפתחות, דברים שמאוד מעסיקים אותי בתקופה האחרונה.

עבודות צילום של אלה שאני אוהבת במיוחד:

אורית פניני

אורית פניני

את ערן צור אני מכירה המון שנים וצילמתי אותו לא מעט, אבל את הפורטרט הזה, שהתבקשתי לצלם למוסף גלריה של עיתון הארץ, אני אוהבת במיוחד: המבט, האש, האור. בתור צלמת שמתמחה בצילום הופעות , במקום בו הכל לא נודע ואין לדעת אם נצא כמו שנכנסנו, הכניסה לסטודיו והתכנון של הפריים תמיד מאוד מרגש אותי, ובצילום הזה של ערן יש כל כך הרבה רעש וכל כך הרבה שקט. זה הזכיר וחידד לי כמה מזל יש לי שאנשים נותנים לי להציץ להם לתוך הנשמה וגם על המפגש עם דמויות מעניינות .

עבודות צילום של אורית שאני אוהבת במיוחד:

ערן לוי

ערן לוי

ערן לוי

התמזל מזלי לעבוד עם שתי נשים מהממות שכל יום צילום איתן ועם הצוותים שלהן ממלא אותי בים של השראה. לומד מהן המון על התמדה, עבודה קשה ומקצועיות שלא נגמרת ונהנה גם מהאתגרים של איך לחדש ואיזה צד להוציא הפעם.
בחרתי בתמונות האלה כי הן מייצגות עבורי שני קצוות שאני מאוד מתחבר אליהם- עולם של פנטזיה בתמונה של נטע ומהצד השני לשלב את הזוהר והעממי שתמיד עושה לי את זה, בתמונה עם נועה.

עבודות צילום של ערן שאני אוהבת במיוחד:

רונן פדידה

רונן פדידה

רונן פדידה

בחרתי את התמונה הזאת בגלל השלווה שבה והוייב שהמצולמים מעבירים , והדבר הראשון שעלה לי כשראיתי את התמונה לאחר הצילום זה עד כמה הם דומים בהבעה שלהם , כולם מביעים בדיוק את אותו הדבר ונראים נינוחים ולא מאולצים, בדיוק מה שרציתי.

עבודות צילום של רונן שאני אוהבת במיוחד:

שתהיה שנה טובה לכולנו, עם צילומים שמתעדים רגעי אושר😊

שתפו את הכתבה