חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירושלים קצת אחרת

דיויד עזרן עם יומיים בירושלים שיפתיעו אתכם

יש לי חבר קורא לי דודו, אבא שלי והוא קוראים לי דודו (רק להם אני מאשר לעקם מעט את שמי) ממש לאחרונה התקשר הבחור להתייעץ בנוגע ליום הולדת 40 לאשתו, "דודו, מה אתה אומר? בכל זאת מדובר ביום הולדת עגול". בלי לחשוב פעמיים שלחתי אותם יומיים ירושלים – אני ממליץ גם לכם.

 

שתפו את הכתבה

למה ירושלים? כי ירושלים היא ללא כל צל של ספק משבצת תיירותית יחידה במינה בארץ (וגם בעולם) – יש בה משהו מיוחד שאין לאף אחד, GO CAR למשל. GO CAR הוא רכב חשמלי פתוח לסיורים בלתי נשכחים באוויר ההרים הצלול כיין ובסמטאות ההו-הו כמה שהן יפיפיות של ירושלים. והיופי לא מסתיים כאן כי תוך כדי תנועה המסך הדיגיטלי עמוס סיפורי ההיסטוריה על העיר מדבר ומרגש בסיפוריו ובשיריו.

אתם הרי מכירים את ירושלים, טיילתם בה כל כך הרבה פעמים… אבל היי, על ה-GO CAR עדיין לא עליתם – הנה לכם דרך חדשה ונפלאה להסתובב בעיר שחוברה לה יחדיו. יתרון גדול נוסף של האטרקציה הזאת על פני רבות ואחרות היא החוויה שיכולה להתאים לזוגות רומנטיים המחפשים פלפל לזוגיות, או לחילופין למשפחה אשר מבקשת לחוות את הבירה בדרך מיוחדת.
סיורים מודרכים יוצאים מדי שעתיים כל יום (גם שישבת) ממתחם התחנה הישנה ברחוב דוד רמז 4 וכל שנותר לכם רק לבחור את היום והשעה. מחיר: 175 ₪ לאדם מגיל 3 עבור סיור של שעה וחצי. פרטים נוספים במספר 053-3444665 או באתר: www.gocarisrael.com

בדרככם למתחם התחנה הישנה – תחנת הרכבת הראשונה בארץ ישראל, ממנה יוצאים לסיורי ה-GO CAR כיום, קחו לכם כמה דקות ללכת לאיבוד ברחוב דוד המלך המחודש. רחוב דוד המלך הוא אחד הרחובות המרכזיים, ההיסטוריים והמוכרים בירושלים – לאחרונה בוצעו בו שיפוצים שהולידו שבילי אופניים, ריהוט רחוב, מזרקה, תאורה… לעיתים כל שצריך הוא לנווט את עצמכם לבד כי כל פינה מגלה מוסד נחשב אחר, למשל: מלון המלך דוד – בית ההארחה הרשמי של מדינת ישראל מאז 1930 ימי המנדט הבריטי ועד היום. טחנת הרוח במשכנות שאננים – יוזם הטחנה הוא משה מונטיפיורי שבנה אותה ב-1858 כדי לספק פרנסה לתושבי השכונה היהודית הראשונה מחוץ לחומות העיר העתיקה – כיום בתוך המבנה "יקבי ירושלים" מוכרים מרכולתם. תיאטרון החאן – תיאטרון ירושלמי אסלי הנושא את שם הבית בו הוא שוכן – החאן הירושלמי ששימש בעבר כחאן עבור עולי רגל יהודים ונוצרים. מבנה מהתקופה העות'מאנית.

מצד אחד, לא כולם בנויים לנווט את עצמם, מצד שני נכון שהייתם שמחים שמשהו ינווט אתכם אבל בקצב שלכם? הכירו את מדריך הטיולים שיכול להימצא בנייד שלכם – Dguide. האפליקציה החדשה מעבירה סיורים מודרכים אישיים ללא תלות בקבוצת מטיילים. ישנם מספר סיורים מודרכים שנבנו מראש: גרפיטי, תרבות, היסטוריה, חיי לילה, ואפילו סיורי קולינריה עם טעימות בדרך… סיור קולינרי במחנה יהודה כולל סיפורים מאחורי הקלעים על העסקים ושוברים דיגיטליים שבעזרתם נהנים מבורקס ירושלמי, משקה אתרוגים מרענן ועוד. יש סיורים מומלצים לשישי, מומלצים לשבת, ויש סיורים עם פעילות משפחתית – מעין משחק שאפשר לשחק תוך כדי תנועה. כל אחד רשאי להחליט את קצב הטיול שלו – יש אפשרות אפילו לעצור לשנ"צ ולהמשיך לאחר מכן. מחיר סיור ממוצע – 75 ₪ (כל סיור זמין לשימוש 14 יום וכמובן שניתן לטייל יותר מאדם אחד כי המחיר למכשיר) הורידו את האפליקציה Dguide וצאו לטייל באחד המסלולים המוצעים. אורחי מלון אלדן בירושלים זכאים למסלול טיול אחד חינם לבחירתם.

הטוב שיש לאתרי ירושלים הקדומה להציע לא עוצר. מה דעתכם לחזור 2,000 שנים לאחור ולהיכנס אל בטן האדמה, אל המקום בו נולדה עיר דוד. הסיור עובר מתחת לרחובה המרכזי של ירושלים הקדומה ומתקדם אל עבר חורבנה הטרגי של העיר תוך שהוא מאפשר הצצה אל שגרת חייהם של תושבי העיר הקדומה. אין מצב שמכירים את ירושלים מבלי לבקר במקום שבו הכל התחיל! סיור קסום ומפתיע לאור פנסים בבטן האדמה, אל פירים, מנהרות ומעיין פועם שהיוו את הלב של העיר הקדומה. הסיור כולל את מיצג מצודת המעיין – מיצג רב חושי סוחף המזמין את המבקרים להרגיש את סיפור מעיין הגיחון, רגע לפני הכניסה למערכת המים של העיר.

ואם במיצג אורקולי עסקינן… אל תפספסו את "הללויה" – מופע הלילה של עיר דוד על גבי האבנים העתיקות: אש, מים ופירוטכניקה מדהימה. חוויה לילית סוחפת חושים, המספרת את סיפור תחייתה של ירושלים על גבי עתיקות עיר דוד. החוויה מתקיימת תחת כיפת השמיים ורצוי להגיע עטופים היטב.

תאמינו אם אומר לכם שבכדי לנוח בירושלים לא חייבים בית מלון ואפשר ללכת על קמפינג עירוני בלב העיר? אז זהו, שכן… יש דבר כזה – ‏חניון ייחודי ביער השלום בירושלים, סמוך למתחם התחנה. חוויית קמפינג מושלמת עם היתרונות של העיר, ניתן להזמין אוכל ‏מהמסעדות הסמוכות, לבלות באטרקציות השונות בעיר ולחזור לישון באוהל. בבוקר תתעוררו לקול ציוץ הציפורים ותהנו מהשקט של היער.

המתחם מציע אוהלים מוכנים (למי שאין בבית) יחידות אירוח, מקלחות, שירותים ומטבח.‏ טווח מחירים משתנה בהתאם לסוג הלינה. לפרטים והזמנות: 6033‏*

נקנח עם בית מלון, ועוד איזה בית מלון – אחד כזה שקרוי על לא פחות מאשר סר משה חיים מונטיפיורי. ברוכים הבאים למלון מונטיפיורי – לאחר תקופה של שיפוצים מקצה לקצה, הפך מלון מונטיפיורי לאחד מבתי המלון המבוקשים ביותר ברשת סמארט הוטלס בכלל ובירושלים בפרט. מדובר במלון אינטימי ובו 48 חדרים בלבד, הממוקם בלב העיר ברחוב שץ, קרוב לרחוב קינג ג'ורג' ולשוק מחנה יהודה, במרחק קצר מאתרי התיירות המרכזיים, אטרקציות חיי הלילה והעיר העתיקה. צוות המלון מספק שירות מסור ואישי, עם לובי מעוצב באופן אופנתי.

החדרים במלון הם החלק הכי טוב בחבילה, מרווחים וכוללים מזרנים איכותיים, מסכי טלוויזיה חכמים, כספת דיגיטלית, מיני בר, ערכת תה וקפה ואינטרנט אלחוטי חינם. כמו כן, מציע המלון אירוח לקבוצות או משפחות בחדרים עם דלתות מקשרות, חדרים המתאימים עד 6 אורחים.

דיויד עזרן, מנהל קריאייטיב של רדיו חיפה ומגיש תוכנית אחה"צ ברדיו 99.5 חם אש בימי רביעי בשעה 16:00.
מגיש פינת המלצות בתוכנית "פותחים יום" וכתב שטח בתוכנית "העולם הבוקר" ברשת 13. כמו גם פינות מומלצים אצל יעקב אילון בערוץ הכנסת.
בנוסף, מנחה אירועים וטקסים.
איש אנלוגי בעולם דיגיטלי, פעיל בעיקר בפייסבוק, אבל נמצא גם באינסטגרם
דיויד עזרן
דיויד עזרן
Davidazran1

שתפו את הכתבה