חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יש לי גלידה הכי טובה!

5 גלידריות בוטיק מעולות בתל אביב- שלא כדאי לפספס

מאז ומתמיד אהבתי גלידות משובחות ובשנים האחרונות הגלידריות בישראל לגמרי נותנות פייט לאיטלקיות. אז יצאתי ליום מתוק במיוחד יחד עם החברים שלי
VISIT 2 ISRAEL – קהילת המטיילים הגדולה והמעודכנת ביותר בישראל לסיבוב בגלידריות הבוטיק הטובות של העיר.

שתפו את הכתבה

ארטה

בין הדוכנים של נחלת בנימין תמצאו פנינה אמיתית עם גלידות טבעיות ואיכותיות במגוון טעמים ייחודיים כמו גלידה טחינה וגלידה לחם וחמאה. ארטה אמנות הגלידה היא בית עסק משפחתי שנפתח בשנת 2015. בגלידרייה המצויינת לא משתמשים בצבעי מאכל ובחומרים מתחלבים – בהתאם למסורת של הג'לאטו האיטלקי. אפשר לאכול במקום או להסתובב בין הדוכנים והחנויות של הנחלה.

ארטה היא גם מרכז תרבות איטלקי קטן: תוכלו למצוא שם תערוכות, ציור, צילומים, מוזיקה, סרטונים, ספרים ואפילו אירועים תרבותיים. בנוסף יש שם פינת ציור המאובזרת במברשות וצבעים בה כל אחד יכול להביע את עצמו עם עוד אנשים בפרויקט ציור אחד משותף (כל ציור מכיל ציורים של לפחות שני אורחים ומעלה). לאחר כל חודש מתחיל פרויקט ציור חדש. בחודש אפריל (חודש הלידה של ארטה) יוצגו הציורים הנבחרים המשותפים בתערוכה מיוחדת.

וויז: ארטה, נחלת בנימין 11 תל אביב
ימים א'-ה' 11:00-22:00
שישי 11:00-23:00
שבת 12:00-22:00

בונה בונו

ללא ספק אחת מהגלידריות הכי פוטוגניות שתראו! חדשה בתל אביב😊 נפתחה לפני כ-10 חודשים והיא ממש מפעל קטן ברחוב הרצל בתל אביב שמייצר ומפסטר מידי בוקר בסיס גלידה טרי, איתו מכינים במקום טעמים ייחודיים בעלי מרקם קרמי ומתיקות מעודנת. יש מספר אזורי ישיבה בפנים ובחוץ על גווני האדום והורוד ואם כבר ורוד- טעם פבלובה עם שברי המרנג מומלץ בחום! ואם אתם אוהבים טעמים מיוחדים- אני התעלפתי מגלידת הגזר. נשמע קצת ממוזר אבל טעים בטירוף.
טעמים מומלצים נוספים: פיסטוק קלאסי,ֶ חמאה חומה ופקאן, קרם אגוזי לוז ושוקולד, פסיפלורה מסקרפונה ושוקולד לבן, שוקולד מריר 85% (טבעוני).

וויז: בונה בונו, הרצל 17 תל אביב
ימים א'-ד' 8:00-1:00
חמישי-שבת 8:00-2:00

שטפן

שמתי עין על שטפן עוד בפסטיבל הגלידות שהתקיים בנמל תל אביב עם מנה מנצחת של קייזרשמרן בשילוב גלידה. זה היה קינוח ברמת השלמות והבנתי שאני חייבת להגיע בדחיפות לבייקרי האוסטרי. ולא טעיתי: ברגע שתיכנסו תוכלו להישאב לניחוח הוינאי עם שטרודלים במגוון טעמים, טארטים ועוגות מסורתיות בצלחות פורצלן כמו זאכר טורט שוקולדי ועסיסי עם ריבת משמש בעבודת יד, לינצר טורט פריך עשיר באגוזים, תבלינים חמים וריבת דומדמניות אדומות, עוגת טורט פרג בחושה וממכרת, עוגת מוס ערמונים, קרמשניט ועוד.

הגלידות במקום נרקחות ללא חומרים משמרים ומייצבים או צבעי מאכל, אלא משמנת משובחת, חלב וחלב לא מהחי וקרם קוקוס עשיר. אם אתם אוהבי פרג כמוני, חובה לנסות את עוגת הפרג עם כדור של גלידה פרג ואת אחד מהשטרודלים השווים כשלצידו כדור גלידה וניל פרח באטרפליי בצבע תכלת טבעי.

וויז: שטפן, טשרניחובסקי 21 תל אביב
ימים א'-ה' 12:00-22:00
שישי ושבת 10:00-22:00

בוזה

הגלידריה הותיקה היא בכלל גלידריית בוטיק גלילית במקור אבל כבר הפכה למוסד תל אביבי עם טעמים פופולריים במיוחד כמו קשיופאה ושוקולד ים וערק אשכוליות מפתיעה ומרעננת או מסקרפונה ותאנים. מכינים כאן את הגלידות מדי יום בתהליך קפדני, בעבודת יד ובשימוש חומרי גלם מצוינים ואת הגלידות תוכלי לבחור מתוך פוצטי (מיכלי הברזל האיטלקים שמעניקים תנאים טובים ומוקפדים עבור טעמי הגלידה). לצד הטעמים הקבועים לא מפסיקים לחדש והקיץ הלכו גם על הקונספט של קינוחי גלידה. בחרתי בעוגייה ועליה שני כדורי גלידה בוופל וב"סמבוזה" גלידה בסמבוסק וזה טעים כמו שזה נשמע.

וויז: בוזה, החשמונאים 91 תל אביב
ימים א'-ה' 12:00-00:00
שישי ושבת 11:00-00:00

פינולי

משמעות השם היא צנובר ואכן גלידת הדגל היא גלידה צנובר איכותית וסופר מיוחדת. חוץ ממנה חובה לטעום את הוניל השחור ולקחת אתכם שוט של שוקולד בגביע קטן לדרך. הגלידרייה ממוקמת בכיכר דיזינגוף צינה אז תוכלו גם לשבת סביב המזרקה המפורסמת ולהנות מהגלידה שעשויה מחומרי גלם משובחים מפלרמו שבסיציליה.

20 טעמי הגלידה נעשים בעבודת יד מדי בוקר, טרייה במקום, נשמרת במיכלים סגורים בויטרינת ג'לטו כמו בגלידריות הטובות באיטליה, מה ששומר על המרקם הייחודי של הגלידה וטריותה לאורך היום, ויש גם 3 גלידות אלכוהוליות במהדורה ראשונה בישראל ואפילו גלידה מיוחדת לכלבים!

בגלידריית פינולי יש מבחר של קרוב ל-20 טעמים שונים, כולל גלידת צנובר ייחודית, במרקם משגע, ובטעמם ממכר במיוחד, ושלוש גלידות אלכוהולית במהדורה ראשונה בישראל – אם זה לא יביא אתכם לכאן, אז אני כבר לא יודעת מה כן!

וויז: גלידריית פינולי, כיכר צינה דיזינגוף 6 תל אביב
פתוחה בכל יום בין 11:00-00:00

ואם יש לכם המלצה על גלידרייה נוספת- מוזמנים לרשום לנו כאן בתגובות 😊
באתר visit2israel.com תוכלו למצוא עוד המלצות קולינריות מעולות וטיולים ברחבי הארץ.

שתפו את הכתבה