חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עכשיו תור המשפחה

הצעות לזמן איכות משפחתי

קרדיט צילום: PEXELS

יום המשפחה שחל השבוע הוא הזדמנות נהדרת לפנות זמן מהשגרה העמוסה שלנו כדי להוקיר את המשפחה האהובה שלנו ולהנות מזמן איכות איתם.

קבלו מספר רעיונות לבילויים מהנים ומגבשים.

שתפו את הכתבה

אוכל, קדימה אוכל:

אין ארוחת בוקר יותר קלה להכנה מאשר פנקייקים קטנטנים ומתוקים. לאורך מספר שנים פיתחתי מנהג שנקרא "פנקייקים של שבת בבוקר" שכלל לשים בווליום גבוהה ברקע פלייליסט שירים אהובים ופשוט לרקוד ולשיר תוך כדי הכנת הפנקייקים. זו פעילות נהדרת לקראת ארוחת הבוקר – ניתן לשדרג ולהכין מגוון צורות של הפנקייקים (כמו מיקי מאוס, לב, פרח, כוכב ועוד לפי תבניות של עוגיות), להכין תוספות שונות לשים מעל כמו תותים, בננות, סוכריות, שוקולד ועוד ולתת יד חופשית לילדים לקשט לעצמם את הפנקייק.

אני משתפת אתכם במתכון הקבוע שלי לפנקייקים הכי טעימים שאני מכינה:

מצרכים:

  • כוס ורבע של קמח
  • 10 גרם של אבקת אפיה
  • 10 גרם של סוכר וניל
  • 2 כפות של סוכר לבן
  • ביצה אחת
  • כוס חלב
  • 2 כפות שמן קנולה

** ניתן להוסיף חצי כפית של תמצית וניל כדי לשפר את הטעם.

איך מכינים?

  • נסנן את הקמח, אבקת אפיה, סוכר וניל וסוכר לבן באמצעות מסננת לתוך קערה גדולה.
  • נוסיף לקערה עם החומרים היבשים את הביצה, חלב והשמן ונטרוף באמצעות מקציף עד למרקם אחיד ללא גושים.
  • נחמם מחבת על אש בינונית ונשמן אותה עם חתיכת חמאה. לאחר מכן יש להעביר לאש קטנה כדי שהחמאה לא תישרף.
  • באמצעות מצקת, ניקח כמות קטנה מהבלילה וניצור עיגולים על המחבת.
  • נמתין דקה עד שתי דקות ונהפוך את העיגולים באמצעות תרווד. נמתין דקה נוספת ונוציא את הפנקייק מהמחבת אל צלחת הגשה.

בתאבון!

בואו נכניס צבע לחיים:

במקום קטן בלב תל אביב שוכן לו מקום נחמד המציע פעילות צביעת כלי קרמיקה באיכות מאוד גבוהה לפי עיצוב אישי שלכם! הסטודיו "Color Cafe" מלווה אתכם ואת בני משפחתכם החל מתהליך הצביעה ועד קבלת המוצר הסופי.

למעשה, בשלב הראשון תתבקשו לבחור כלי ממבחר כלי הקרמיקה בסטודיו: כלי אוכל, יודאיקה, כלי הגשה, דמויות לילדים, קופות, קופסאות, כלי נוי, חנוכיות, כלים לכריסמס ועוד. המדריכים בסטודיו יעבירו לכם הדרכה והסבר על טכניקות צביעה שונות ואמצעי העיצוב העומדים לרשותכם. תוכלו לקבל השראה מספרים וחוברות שנמצאים במקום, משפע הדוגמאות על המדפים, דוגמאות מפינטרסט ועוד.

השלב השני והכיפי של התהליך הוא תכנון הציור וצביעת כלי קרמיקה. אתם מתחילים לצבוע את הכלי הנבחר בעזרת אמצעי עיצוב שונים כגון שבלונות, חותמות, מדבקות ועוד, כאשר הצוות המקצועי מכווין ומדריך אתכם להוציא לפועל את היצירתיות שבכם.

בסיום הצביעה משאירים את הכלי הצבוע בסטודיו לטבילה בגלזורה וסיבוב שני בתנור. הכלי המוגמר יהיה מוכן תוך שבועיים עד 8 שבועות. הוא יהיה צבעוני ומבריק, והעיקר – תוכלו להתגאות בכך שאתם עיצבתם וצבעתם אותו בעצמכם.

הפעילות מתאימה למגוון גילאים – ילדים והורים כאחד. הסטודיו נמצא ברחוב ירמיהו 46 תל אביב. לפרטים נוספים ניתן להיכנס לעמוד האינסטגרם colorcafetlv@ או לאתר.

קרדיט צילום: Eden Ram

כל העולם במה:

מאז שהייתי קטנה, מאוד אהבתי את עולם התאטרון. תמיד אהבתי ללכת למופעים כמו הצגות מטעם סל תרבות בבית הספר, פסטיגלים, ועוד. בשבילי התאטרון פותח בפניי עולם חדש עם כל הצגה שאני רואה. בתאטרון אורנה פורת כבר מתחילים להתכונן לקראת חג הפורים ומקיימים את פסטיבל ירון ע"ש הצנחן ירון ירושלמי ז"ל שבמסגרתו יעלו 25 הצגות לגילאי שנה עד 18 בארבעה מוקדים בתל אביב: מוזיאון תל אביב, מוזיאון ארץ ישראל, תיאטרון הקאמרי ובית ציוני אמריקה.

בין מגוון ההצגות תוכלו לראות את ההצגה "אלוף העולם" עם שיריו של היוצר והזמר חנן בן ארי ששמעתי עליה המון ביקורות טובות. אתם תשמעו את הסיפור של להקת נוער שמתקשה להמריא, הם מחפשים נואשות מישהו שיכתוב להם שירים, והם ממש לא מסתדרים. כשמגיע נער חדש, תום, ומצטרף ללהקה, הכל משתנה. תום מתגלה ככותב שירים מוכשר והלהקה מתחילה לעלות בחזרה על המסלול, אבל תום מסתיר סוד גדול שקשור בתאומה שלו, שירה, נערה כבדת שמיעה ורגישה. הסוד מאיים להרוס לתום את כל מה שבנה ומאלץ אותו להסתכל במראה. המחזה עוסק במציאת הקול הפנימי, האותנטי וביכולת של כולנו ליצור, לקבל ולחיות יחד, בהרמוניה.

שיריו של חנן בן ארי מציעים לנו מבט חומל עלינו כפרטים וכחברה. ומלמדים אותנו שאם נדע להתמודד עם הפחדים שלנו כל אחד יכול להיות "אלוף עולם". מחזמר מרגש ומעצים עם השירים האהובים: אם תרצי, תותים, ויקיפדיה, אלוף העולם, אמא אם הייתי, שמש ואחרים.

הצגה נוספת שהיא גם שווה לצפייה היא העיבוד החדש בשיתוף תאטרון הקאמרי לספרו הנודע של ג'יימס מתיו ברי, "פיטר פן".

בואו לפזר מעט אבקת פיות ובעזרתה לעוף עם פיטר פן ועם וונדי אל ארץ לעולם לא, שם נפגוש את הילדים האבודים ואת הפיה טינקרבל, את שודדי הים וכמובן את האויב המושבע של פיטר פן, הלא הוא קפטן הוק בהרפתקה מוזיקלית, ססגונית, פרועה ומפתיעה.

לעוד הצגות מעולות ופרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר תיאטרון אורנה פורת.

קרדיט צילום: כפיר בולוטין

קרדיט צילום: מולי גולדברג

משחקים ונהנים בחיק המשפחה:

רוצים ליצור זמן איכות נטול מסכים, מצחיק, ומהנה? אני תמיד בעד משחקים משפחתיים, החל ממשחקי קופסא כמו רמיקוב, קטאן או מונופול ועד משחקים בעל פה. אחד המשחקים המהנים הוא משחק הפתקיות – מתחלקים לשתי קבוצות, כל קבוצה כותבת על מספר פתקים שמות של מפורסמים, סרטים, שירים, ספרים שכולם מכירים. מערבבים בתוך כובע היטב את הפתקים ונציג מכל קבוצה עולה בתורו, שולף שם מהכובע, ומציג אותו בפני קבוצתו באמצעות פנטומימה בלבד תוך דקה. כל ניחוש נכון מזכה בנקודה. הקבוצה הזוכה היא הקבוצה שקיבלה את ציון הנקודות הגבוה ביותר. מעבר לפיתוח חשיבה יצירתית, המשחק הזה מכיל בתוכו המון רגעי צחוק ואחדות איתה לומדים עבודת צוות. זאת פעילות נהדרת לגיבוש משפחתי.

קרדיט צילום: PEXELS

"זה רק הלב שלך שקובע מה זאת משפחה" – עידו גרינברג (מיסמס)

שתפו את הכתבה