חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בבית של ארומה

הצצה למאחורי הקלעים של בית הקלייה ובית המאפה

כריך פינוקים

אתם כבר יודעים שאני מכורה לכריך סביח של ארומה וגם בורקס פינוקים והמאפים בוויטרינה בחיוג המקוצר שלי😊 ובכלל מאז שהרשת עשתה מתיחת פנים ושדרוג לסניפים יש חוויה ממש של חו"ל וכיף לשבת לדייט עם חברה או הילדים וגם לפגישות עבודה

לרשימת הסניפים המשודרגים לחצו כאן

שתפו את הכתבה

החודש זכיתי לקבל הצצה נדירה ביותר ולראות איך הכל עובד! יחד עם חבריי למקצוע הגענו למפעלים בבית שמש ונכנסו לראות את תהליך הקלייה ואת הרגע שבו מריחים את הבצק שנאפה. אז איך זה בדיוק עובד?

קודם כל חייבת לציין שממש הופתעתי לטובה מהנראות. ציפיתי למפעל אפרורי ובפועל בכל כניסה היו עשרות פרחים צבעוניים שקישטו והאירו.

בית הקלייה המקום שבו הארומה מתחילה. שמענו מבן, מנהל המפעל, על השילוב של תערובות הקפה האיכותיות ועל תהליך הקלייה שעובר על פולי הקפה שמגיעים ממרכז ודרום אמריקה, מזרח אפריקה והודו, שנעשה באופן יומיומי. מדי חודש מופצים כ-40 טון פולי קפה בישראל, קנדה וארצות הברית ותהליך הקלייה הוא החשוב ביותר והעיקרי בהתפתחות טעם הקפה. כל אחת מהתערובות עוברת תהליך של קלייה בשיטה וטמפרטורה שמתאימות לה. לאחר קירור נעשה מעבר לאריזות עם שסתום חד כיווני- שמאפשר לפולי הקפה לפלוט פחמן דו חמצני אבל לא מאפשר לחמצן  לחדור פנימה ולפגוע בארומה של הקפה והפולים- כך נשמרים הטריות והטעם.

חוץ מהפולים של הקפוצ'ינו, אספרסו, נטול קפאין וקפה שחור שנקלים ונארזים בבית הקלייה, מייצרים במקום גם את קפסולות הקפה של ארומה בתהליך יצור חדשני שמצמצם את שחרור הפחמן הדו חמצני מהקפה שבקפסולה ושומר על הארומה והטעם. התלהבנו מאוד מהמכונה שאורזת את כל הטוב הזה לקפסולה והיה קשה להזיז אותנו מהחדר הזה.

מה שכנע אותנו להתקדם? הריח של המאפים מבית המאפה ליד. הוא הוקם בשנת 2002 ושם בעצם מקמחים, לשים, מרדדים ומייצרים את מרבית הבצקים שהופכים בסניפים ללחמים, המאפים והעוגיות הטעימות. יש שם שילוב מקסים של טכנולוגיה חדישה וטאץ' אנושי הכולל שילוב אוכלוסיה עם צרכים מיוחדים. הלחמים והמאפים הקפואים מגיעים מהמפעל לסניפים, שם עוברים תהליך התפחה ואפייה על מנת להיות כמה שיותר טריים.

התמזל מזלנו ובזמן השהות שלנו שם בדיוק הכינו את עוגיות האלפחורס ואפילו נתנו לנו להתנסות ( אל תדאגו לא מוכרים את שלנו- קיבלנו אותם לעצמנו). אני רוצה לציין שמכל הנסיינים אני פיזרתי את כמות ריבת החלב הכי מדויקת- עם כל הכבוד לדניאל עמית😊. היה ממש מעניין לראות את כמות הבצקים העצומה מסביב, המכונות המרשימות שמקפלות וחותכות ולהרגיש איך זה להיות בתוך רעיון מקסים וסיפור משפחתי שהופך להצלחה אדירה.

לא נשארנו רעבים ובסיום חיכה לנו בראנץ' מהסרטים! ואם אתם עדיין לא יודעים, התפריט של ארומה ממש התרחב עם מנות חדשות ומיוחדות, סלטי בריאות ומתוקים חדשים.

הנה כמה המלצות למנות שאני אוהבת במיוחד:

טוסט מוצרלה עם עגבניות, בצל סגול, פסטו ופלפל שחור שמוגש עם סלט קטן (אני הוספתי לטוסט גם ביצה קשה). 

Bowls יש 5 סוגי קערות מלאות בכל טוב. טניסאי, בלקני, קינואה ועדשים, שוק ומקסיקני. 

סלט חלומי עם פרוסות חלומי צרובות לצד כרוב, פטריות צלויות, פלפל קלוי, בצל, עגניות, גזר, חסה ורוקט ומעל ביצת עין שמשדרגת את כל הסלט ברמות.

כריך סביח האהוב עלי מכולם: פרוסות תפוח אדמה, חציל קלוי, ביצה קשה, ממרח פלפל צ'ומה, מלפפון חמוץ, טחינה ופטרוזילה- השילוב המושלם. בכל לחם. 

שוקו חם כי יש לי נפש של בת 6. הייתי בסניף בפתח תקווה ושאלו אותי אם ארצה תוספת מרשמלו. כבר הבנתם מה הייתה התשובה. ובאופן כללי חוץ מהקפה יש עוד המון משקאות חמים וגם אייסים ושייקים. 

שיהיה לנו קיץ נעים וטעים במיוחד

שתפו את הכתבה